Osuuskauppa Arinan ravintolat ja hotellit tyhjensivät palkintopöydän S-ryhmän Mara-päivillä

S-ryhmän matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus palkitsi Sokos Hotellien sekä valtakunnallisten ravintolaketjujen parhaat päälliköt ja toimipaikat Tampereella, Solo Sokos Hotel Tornissa 5.4.2019 pidetyssä palkitsemisjuhlassa.

Arinan matkailu- ja ravitsemiskaupan päälliköt ennen palkintogaalaa Tampereella 5.4.2019

”Olemme tehneet Arinan matkailu- ja ravitsemistoimialalla pitkäjänteistä työtä asiakaskohtaamisen johtamisessa ja henkilökunnan kehittämisessä. Tämä työ kantaa nyt hedelmää ja olen erittäin ylpeä palkittujen toimipaikkojen henkilökunnan ja esimiesten saavutuksista. Tästä on hienoa jatkaa töitä huipputiimien kanssa palvellen jatkossakin asiakkaita Pohjois-Suomessa Arinan toimialueella.” iloitsee toimialajohtaja Ulla Peltoniemi Osuuskauppa Arinan matkailu- ja ravitsemiskaupasta.

”Vuoden S-Chef” Oulun Amarilloon ja ”Vuoden Revenue Manager” Arinan Sokos Hotelleille

”Parhaiden onnistujien palkitseminen on tärkeä tapa vahvistaa hyvää palvelu- ja johtamiskulttuuria sekä sitouttaa henkilökuntaa. Juhlistamalla hyviä suorituksia haluamme kiittää onnistumisista ja tarjota voittajille heidän ansaitsemansa hetken valokeilassa”, toteaa kehitysjohtaja Peter Jung SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta.

Vuoden S-Chefinä palkittiin Oulun Amarillon keittiömestari Jarno Ypyä. Palkinnon perusteluissa mainittiin mm. Ypyän esimiesominaisuudet, joissa häntä kuvattiin lempeäksi, mutta aikaansaavaksi, todelliseksi ihmisten johtajaksi. Lisäksi Ypyä on innostuva, kehittävä sekä eteenpäin katsova keittiömestari. Hänellä on ollut aktiivinen rooli myös ketjun ruokatuotekehityksessä ja ymmärtää koko konseptin laaja-alaisesti. Tästä syystä Ypyää ja hänen osaavaa ja valmentavaa otetta johtamiseen on käytetty isossa roolissa uusittavien toimipaikkojen avausvalmennuksissa. Vaikka hän on mestari keittiössä, niin Oulun Amarillon keittiömestarista on tullut myös some-ilmiö, sillä Ypyän ”The Jape & Amarillo Cheftainers”-YouTube show on saanut vankan seuraajakunnan.

Myös ”Vuoden Revenue Manager”-palkinto lähti tänä vuonna Ouluun Hanna Limingojan mukana. Limingoja on ollut suuressa roolissa kasvattamassa majoitustoiminnan kannattavuutta revenue management toiminnalla toimien jatkuvassa vuorovaikutuksessa myynnin, markkinoinnin, myyntipalvelun sekä hotellien operatiivisen väen kanssa. Perusteluissa mainittiin myös mm. Limingojan panos koko S-ryhmän revenue management kehitykseen sekä hänen onnistumisensa peräti kolmella eri markkinalla, joissa oman haasteensa luovat mm. suuret sesonkikohtaiset muutokset kysynnässä. Hanna Limingoja nimettiin perusteluissa myös malliesimerkiksi revenue managerista, jonka päätökset perustuvat dataan ja joiden eri vaihtoehdot simuloidaan huolellisesti.

”Vuoden suositelluin”- ja kolme ”Vuoden paras ravintola”-palkintoa Pohjois-Suomeen

Osuuskauppa Arinan ravintolat saivat tänä vuonna useita ykköspalkintoja. ”Vuoden Rosso”- ja ”Vuoden Amarillo”-palkinnot lähtivät Arinalaisten mukana Rovaniemelle ja ”Vuoden Grill it!”-palkinto Ouluun. Lisäksi Oulun Bacaro Doppio lunasti ”Vuoden suositelluin ravintola”-palkinnon.

Parhaan ravintolan tittelin saa, kun ravintolan myynti ja kannattavuus on erinomaisella kasvu-uralla sekä tulos, työtyytyväisyys ja henkilöstötyytyväisyys erinomaisia. Menestyksen takana on yleensä omalla toiminnallaan hyvää esimerkkiä antanut esimies tai esimiehet, jotka saavat tiimin puhaltamaan yhteen hiileen.

”S-ryhmän valtakunnalliset ravintolat ovat uudistuneet viime vuosina voimakkaasti niin miljöiden, tuotteiden kuin palvelumallien osalta. Asiakkaamme ovat ottaneet nämä uudistukset ilolla vastaan”, kertoo SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan johtaja Juha Lindholm. ”Olemme panostaneet erityisesti esimiestyöskentelyyn, jonka kehittymisen myötä henkilöstön työtyytyväisyys on parantunut huomattavasti. Tämä näkyy positiivisesti niin asiakastyytyväisyydessä kuin tuottavuudessa.”

”Vuoden paras Sokos Hotelli” palkittiin kolmessa kategoriassa

Vuoden paras Sokos Hotelli 2018 on Break Sokos Hotel Levi. Ketjun pohjoisin hotelli on osoittanut esimerkillisyyttä niin tärkeimpien tunnuslukujen kehityksessä kuin ihmisten että brändin johtamisessa. Tunturien kupeessa sijaitseva hotelli saa asiakkailtaan poikkeuksellisen paljon positiivista palautetta. Break Sokos Hotel Levin myynnin kehitystä on auttanut myös koko Lapin matkailun noste sekä hotellin aktiivinen läsnäolo sosiaalisessa mediassa.

”Vuoden paras Sokos Hotelli”-palkinnon lisäksi Break Sokos Hotel Levi nappasi myös oman ketjunsa ”Paras asiakastyytyväisyys” ja ”Mystery Shopper”-palkinnot. Nämä palkinnot jaetaan asiakkaiden antamien palautteiden ja arviointien perusteella.

Ulla Peltoniemi, toimialajohtaja, Osuuskauppa Arina Matkailu- ja ravitsemiskauppa, puh. 0500 516 855, ulla.peltoniemi@sok.fi
Peter Jung, Sokos Hotels kehitysjohtaja, SOK Matkailu- ja ravitsemiskauppa, puh. 010 768 2747, peter.jung@sok.fi
Juha Lindholm, johtaja, SOK Matkailu ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus,
puh. 0500 831152, juha.lindholm@sok.fi

PALKITTUJEN HAASTATTELUPYYNNÖT:
Jonna Kuustie, MaRa assistentti puh. 044-788 6505, jonna.kuustie@sok.fi

Osuuskauppa Arina on kuluttajaosuuskunta, jonka omistaa lähes 170 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Osuuskaupan tarkoitus on tuottaa palveluja ja hyötyjä omistajilleen. Arinalaiset tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluja yli 170 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea lähes 3000 työntekijän voimin. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa.

Oulun Energia ja Osuuskauppa Arina yhteisvoimin ilmastotalkoisiin3.6.2019 13:15:20 EESTTiedote

Oulun Energia Oy ja Osuuskauppa Arina syventävät energiayhteistyötä ilmastonmuutoksen hillinnän puolesta. Tavoitteena on kehittää ja rakentaa yhteistyössä Ouluun ja myöhemmin Pohjois-Suomeen ja muualle Suomeen energiatehokkaita teknisiä järjestelmiä kauppakiinteistöjen hukkalämmön entistä parempaan hyötykäyttöön. Yhteistyön kautta edistetään Oulun Energia Oy:n ja Osuuskauppa Arinan hiilineutraalisuustavoitteita.

Oululainen myymäläpäällikkö Mika Timonen on kaupan alan vuoden 2018 työpaikkaohjaaja28.5.2019 11:37:21 EESTTiedote

Sale Myllyojan myymäläpäällikkö Mika Timonen palkittiin kaupan alan vuoden 2018 työpaikkaohjaajana Oulussa 10.5.2019 Ammattiopisto Luovin tiloissa järjestetyssä palkitsemistilaisuudessa. Timonen palkittiin Helsingin Kauppiaitten Yhdistys r.y.:n tunnustuspalkinnolla, joka luovutettiin palkitsemistilaisuudessa. Lisäksi Kaupan Koulutuksen Kehittämiskeskus myönsi Mika Timoselle Kaupan alan vuoden työpaikkaohjaaja 2018 -kunniakirjan.

Sokos Herkkua kehitetään lisäämällä valikoimaa ja parantamalla asiointikokemusta24.5.2019 17:04:42 EESTTiedote

Osuuskaupan omistavilta asiakkailta saadun palautteen ja kolmen toimintavuoden aikana hankitun kokemuksen perusteella Sokos Herkkua halutaan kehittää entistä paremmin omistajien toiveita palvelevaksi ruoka- ja herkkukaupaksi. Sokos Herkulta on koko sen toiminta-ajan toivottu laajempaa valikoimaa, selkeämpää myymälämiljöötä ja asioimisväljyyttä. Toiveiden toteuttamiseksi ruokakauppa tarvitsee lisää pinta-alaa. Sokos Herkussa aloitetaan mahdollisimman pian kesän aikana toteutettava remontti, jonka myötä ruokakaupan toimintoja järjestetään uudelleen. Remontin myötä Sokos Herkun kahvilaravintola suljetaan ja ravintolalta vapautuvat tilat käytetään ruokakaupan laajentamiseen. Kahvilaravintolassa ja keittiössä muutos merkitsee kahdeksan henkilön työtehtävien loppumisen, mutta heille kaikille tarjotaan töitä Osuuskauppa Arinassa. Sokos Herkun ravintola ja sen henkilökunta haluavat lämpimästi kiittää omistajia ja asiakkaita kuluneesta kolmesta vuodesta. Heitä palvelevat jatkossakin keskustassa