Osuuskauppa Arinan ravintolat palvelevat hallituksen esitystä noudattaen

Osuuskauppa Arina toimii Suomen hallituksen päätösten ja ohjeiden mukaisesti sopeuttaen ravintoloidensa, kahviloidensa ja myös hotelliensa toiminnan perjantaista 27.3.2020 alkaen. Hallitus esittää ravintoloiden, kahviloiden ja anniskelupaikkojen sisällä syömisen kieltämistä asiakkailta mahdollisimman pian koronaviruksen leviämisen estämiseksi. Ruokahuoltoon liittyvä take away -toiminta on sallittua.

Suurin osa Osuuskauppa Arinan ravintoloista ja kahviloista sulkee ovensa toistaiseksi.

Oulussa Limingantullin ja Linnanmaan Prisman sekä Rovaniemellä Prisman yhteydessä toimivan Ravintolamaailman Pizza&Buffa -ravintola ja Hesburger sekä Oulussa Kastellin Hesburger palvelevat poikkeusoloissa take away -tuotteilla. Poikkeusaukioloajat löytyvät osoitteesta raflaamo.fi.

Osuuskauppa Arinan hotellit Original Sokos Hotel Arina Oulussa, Original Sokos Hotel Vaakuna Rovaniemellä ja Break Sokos Hotel Levillä sulkevat ovensa toistaiseksi 1.4.2020.

Osuuskauppa Arinan hotellien, ravintoloiden ja kahviloiden toiminnan sopeuttaminen vaikuttaa henkilöstötarpeisiin. Tämän johdosta osa työntekijöistä siirtyy väliaikaisesti töihin Arinan marketkauppaan turvaamaan Pohjois-Suomen ruokahuoltoa.

− Haluamme toimia vastuullisesti, turvaten sekä asiakkaidemme että henkilökuntamme terveyden ja turvallisuuden parhaalla mahdollisella tavalla. Olemme seuranneet tilannetta koko ajan tarkalla korvalla ja päädyimme sulkemaan osan ravintoloista jo alkuviikosta. Tulevien päivien aika suljemme väliaikaisesti, Pizza&Buffa ja Hesburger -ravintoloita lukuun ottamatta, kaikki ravintolamme ja hotellimme, toteaa matkailu- ja ravitsemiskaupan toimialajohtaja Ulla Peltoniemi.

− Arinalaisia tarvitaan nyt aiempaa enemmän turvaamaan marketkaupan toimintoja ja olen ylpeä siitä ennakkoluulottomuudesta, jolla ravintoloidemme, kahviloidemme ja hotelliemme työntekijät ovat lähteneet opettelemaan uusia työtehtäviä, Peltoniemi jatkaa.

Ravintolamaailma Limingantullin Pizza&Buffa-ravintola ja Hesburger liittyvät 1.4. lähtien Foodoran kuljetuspalveluun. Kuljetusalue löytyy osoitteesta foodora.fi.

Ravintolamaailma Limingantullin, Linnanmaan ja Rovaniemen Pizza&Buffa-ravintoloiden ja Hesburgereiden sekä Kastellin Hesburgereiden lisäksi asiakkaita palvellaan take-away -annoksilla Tuiran Hesburgerilla ja Arinan ABC-asemilla. ABC-mobiilin ruoan ennakkotilaus on käytössä Arinan ABC Koillisportissa Pudasjärvellä, ABC Pulkkilassa, ABC Tupoksella ja ABC Vaalanportissa.

044 788 5899https://arina.fi

Osuuskauppa Arina on kuluttajaosuuskunta, jonka omistavat tasavertaisesti lähes 190 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. 3000 Arinalaista tarjoavat marketkaupan, liikennekaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita noin 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Arinan asiakasomistajat saavat palveluja käyttämällä hyötyjä keskimäärin noin 575 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

Arinan vuosi 2023: Asiakas- ja työtyytyväisyys sekä investoinnit kasvuun15.2.2024 10:30:00 EET | Tiedote

”Uudistimme strategian ja muutimme sen teoiksi. Nostimme ihmisen keskiöön. Asiakasmäärä ja asiakastyytyväisyys harppasivat useimmilla ketjuilla ja työtyytyväisyys kehittyi. Asiakasomistajien ja asiakasmäärän kasvu vauhdittivat myyntiä ja yhdessä kuluhallinnan kanssa mahdollistivat hyvän liiketuloksen ja osuustoiminnallisen tuloksen, mistä kiitos asiakkaille, arinalaisille ja yhteistyökumppaneille. Tulos käytetään osana lähivuosien satojen miljoonien investointeja Pohjois-Suomeen”, iloitsee toimitusjohtaja Reima Loukkola.

Osuuskauppa Arina tarjoaa kesätöitä yli 1000 nuorelle Inarista Pyhäjoelle26.1.2024 07:55:00 EET | Tiedote

Arina etsii kesätyöntekijöitä muun muassa Prismoihin, S-marketteihin, Saleihin, ABC-asemille, Sokoksille sekä ravintoloihin, kahviloihin ja hotelleihin Pohjois-Suomessa. Kesätyöpaikoista noin 400 on tarkoitettu yli 18-vuotiaille ja 1000 2–3 viikon mittaista tutustumisjaksoa 14–17-vuotiaille kesä-ässille. Yli 18-vuotiaiden kesätyöhaku päättyy 11.2.2024 ja kesä-ässien osalta hakuaika jatkuu 31.3.2024 saakka.