Osuuskauppa Keskimaa sulkee toistaiseksi hotelli Alexandran ja useita ravintoloita sekä sopeuttaa ravintoloiden aukioloaikoja

COVID-19-koronaviruspandemia on vaikuttanut voimakkaasti matkailu- ja ravitsemiskauppaan ja asiakasmäärät ovat laskeneet merkittävästi. Tiistaina 24.3.2020 suljetaan Original Sokos Hotel Alexandra ja sen yhteydessä toimivat ravintolat Franseska, Frans & Sandra sekä Jalo Kitchen & Lounge. Lisäksi suljetaan Amarillo, VENN, Kirkkopuiston ja Jyväskeskuksen Rossot, Matkakeskuksen Hesburger sekä ravintola Green Egg. Yökerhot BRA ja Freetime sekä Paviljonkiravintolat ovat olleet toistaiseksi suljettuina jo 18.3. alkaen.

Osuuskauppa Keskimaan toimipisteissä on aloitettu sopeuttamaan ravintoloiden toimintaa ja aukioloaikoja koronavirustilanteen vaikutusten ja linjausten mukaisesti. Yökerhot BRA ja Freetime Jyväskylän keskustassa sekä kongressikeskus Paviljongissa toimiva Paviljonkiravintolat ovat sulkeneet ovensa keskiviikkona 18.3.2020.

Keskimaa sulkee 24.3.2020 toisen hotelleistaan, Original Sokos Hotel Alexandran. Samalla hotelli Alexandran yhteydessä toimivat ravintolat Frans & Sandra sekä Jalo Kitchen & Lounge sulkevat ovensa toistaiseksi. Hotellipalvelut keskittyvät toistaiseksi Solo Sokos Hotel Paviljonkiin. Näiden lisäksi keskustan ravintoloista suljetaan tiistaina 24.3. Amarillo, VENN, Kirkkopuiston ja Jyväskeskuksen Rossot, ravintola Green Egg sekä Matkakeskuksen Hesburger.

− Teemme parhaamme, että pystymme palvelemaan asiakkaitamme myös tässä poikkeuksellisessa tilanteessa. Paine ruokakaupoissa on tällä hetkellä kova. Sulkeutuvien ravintoloiden ja hotellin henkilökuntaa työllistetään ruokakauppoihin kunkin toimipaikan tarpeen mukaisesti. Jo tällä hetkellä ruokakauppoihin on siirtynyt työskentelemään useita kymmeniä ravintola-alan ammattilaista. Hyvällä yhteistyöllä saamme varmistettua peruspalveluiden eli ruokakauppojemme toiminnan, toteaa Osuuskauppa Keskimaan toimitusjohtaja Antti Määttä.

Keskimaan ravintoloista asiakkaita palvelevat näiden muutosten jälkeen yhä Seppälän Prisman ravintolamaailma, ravintola Revolution sekä Sokkarin Hesburger. Hotelli Paviljongin ravintolapalveluista vastaa ravintola Trattoria Aukio. Ravintoloiden aukioloaikoja on lyhennetty erityisesti illoista ja aukiolopäätöksiä tehdään myös jatkossa.

− Ravintoloiden myynnit ja asiakasmäärät ovat laskeneet rajusti viimeisen viikon aikana kautta linjan. Keskitymme jatkossa avoinna olevissa ravintoloissamme ruokatuotteiden ja erityisesti takeaway-tuotteiden myyntiin. Haluamme edelleen tarjota asiakkaille ruokaravintoloiden palveluita, joista erityisesti suosittelemme mukaan haettavia takeaway-annoksia, Osuuskauppa Keskimaan matkailu- ja ravintola-alan toimialajohtaja Pasi Kunelius toteaa.

Osuuskauppa Keskimaa, toimitusjohtaja Antti Määttä, 050 522 1011, antti.maatta@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa, matkailu- ja ravintola-alan toimialajohtaja Pasi Kunelius, 010 767 3060, pasi.kunelius@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 632 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 133 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.