Osuuskauppa Keskimaa välttää lomautukset ravintolasulun aikana – ravintoloiden henkilökunnalle tarjotaan töitä Keskimaan kaupan alan toimipaikoista

Suomen hallituksen päätöksen mukaan Suomessa toteutetaan 8.3. alkava kolmen viikon sulkutila niillä alueilla, jotka ovat koronaviruksen kiihtymis- ja leviämisvaiheessa. Sulkutilan tuomat muutokset koskevat nykytiedon mukaan myös Keskimaan ravintoloita ja liikennemyymälöitä 8.3.–28.3.2021 välisellä ajalla. Osa Keskimaan ravintoloista siirtyy take away -myyntiin ja osa ravintoloista suljetaan kokonaan. Jokaiselle noin 130 keskimaalaiselle ravintola-alan ammattilaiselle, jonka työtä sulkutila koskettaa, on tarjottu töitä Keskimaan kaupan alan toimipaikoista.

Suomen hallituksen asettama sulkutila koronan leviämisen estämiseksi vaikuttaa Keskimaan ravintoloihin 8.3.–28.3 välisenä aikana. Ravintolat Revolution, Green Egg, Hesburger Sokos, Hesburger Seppälä, Trattoria ja Jalo siirtyvät take away -ruoan myyntiin ja niiden asiakastilat suljetaan. Ravintolat Amarillo, VENN, Rosso Kirkkopuisto, Presso Seppälä, Pizza Buffa Seppälä, Frans & Sandra ja Franseska suljetaan kolmen viikon ajaksi kokonaan. Yökerhot Bra ja Freetime ovat olleet suljettuina jo lähes vuoden. Sokos Hotel Paviljonki ja Sokos Hotel Alexandra pysyvät auki, mutta aamiaistarjoilu hoidetaan majoittuville asiakkaille valmiiksi pakattujen take away -aamiaiskassien avulla.
- Vuosi sitten keväällä rakensimme ensimmäisen korona-aallon aikaan take away -ruoan toimintamallin nopeasti, ja sen suosio on jatkanut kasvuaan tasaisesti. Nyt tarjoamme take away -ruokaa laajemmalla palvelukirjolla, toteaa Keskimaan majoitus- ja ravintola-alan toimialajohtaja Pasi Kunelius.

Keskimaan ABC-liikennemyymälöiden ABC-ravintolat Keljossa, Palokassa, Vaajakoskella, Keuruulla, Joutsassa, Viitasaarella ja Hirvaskankaalla varautuvat take away -ruoan myyntiin. ABC-asemilla olevat päivittäistavaramyymälät pysyvät auki.
- Pystymme edelleen tarjoamaan sekä tiellä liikkujille että paikallisille asukkaille market- ja take away -ruokapalveluita turvallisesti sulkuviikkojen ajan. Polttoneste- ja autonpesukauppa jatkuu normaalisti, sanoo Keskimaan liikennemyymälä- ja polttonestekaupan toimialajohtaja Heikki Tervanen.

Ravintoloiden aukiolojen ja palveluiden muutokset koskettavat Keskimaalla noin 130 ravintola-alan ammattilaisen työarkea. Jokaiselle heistä on tarjottu mahdollisuutta siirtyä Keskimaan kaupan alan toimipaikkoihin töihin, ja lähes sata työntekijää siirtyy kauppaan väliaikaisesti töihin. Ketään ei lomauteta.
- Me emme halua lisätä kymmenien tuhansien ravintola-alalta jo lomautettujen määrää. Kaikille niille ravintoloidemme työntekijöille, joiden työtä sulkutilan tuomat toimenpiteet koskettavat, on tarjottu töitä Keskimaan kaupan alan toimipaikoista. Ruokakaupoissamme tarvitaan osaajia sulkuviikkojen ajaksi. Kiitos joustavuudesta ja yhteistyöstä kaikille keskimaalaisille kaupan ja ravintola-alan toimipaikoissa, toteaa Keskimaan toimitusjohtaja Antti Määttä.

Lisätietoja

Osuuskauppa Keskimaa, toimitusjohtaja Antti Määttä, 050 522 1011, antti.maatta@sok.fi
Osuuskauppa Keskimaa, matkailu- ja ravintola-alan toimialajohtaja Pasi Kunelius, 010 767 3060, pasi.kunelius@sok.fi
Osuuskauppa Keskimaa, liikennemyymälä- ja polttonestekaupan toimialajohtaja Heikki Tervanen, 010 767 3064, heikki.tervanen@sok.fi

Ravintoloiden aukiolot voi tarkistaa: www.raflaamo.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on lähes 135 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

S-ravintolat palkitsi huippuosaajiaan – Trattoria Aukio valittiin vuoden 2020 Trattoria-ravintolaksi14.4.2021 15:43:57 EEST | Tiedote

Jyväskylässä Solo Sokos Hotel Paviljongin yhteydessä toimiva ravintola Trattoria Aukio on palkittu S-ryhmän ravintoloiden vuoden 2020 Trattoria-ravintolana. S-ravintolat palkitsi ravintola-alan ammattilaisiaan jokavuotisessa gaalassa. Tänä vuonna palkintokriteereissä näkyi vahvasti tekijöiden saavutukset asiakas-tyytyväisyyden kasvun osalta. S-ravintoloiden asiakastyytyväisyys onkin kasvanut viimeisen vuoden aikana ennätyslukemiin.

S-market Lievestuore uudistuu – uusi sisäänkäynti ja parkkipaikan laajennus6.4.2021 11:35:00 EEST | Tiedote

S-market Lievestuoreen kokonaisvaltainen uudistus toteutetaan kevään ja alkukesän aikana. S-marketin myymäläilme päivitetään uuden S-market konseptin mukaiseksi, kaikki vanhat kylmäkalusteet uusitaan, myymälään rakennetaan uusi sisäänkäynti ja myös pysäköintialuetta laajennetaan. Mittavassa hankkeessa myös kiinteistötekniikkaa uudistetaan lämmitysjärjestelmän ja ilmastoinnin osalta. Uudistustyöt ovat alkaneet maalis–huhtikuun vaihteessa ja myymälän osalta remontti valmistuu juhannukseen mennessä.

Keskimaa palkitsi vuoden 2020 esimiehet arvoperusteisesti26.3.2021 14:10:35 EET | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan vuoden esimiehet 2020 on valittu. Poikkeuksellisen haastavan vuoden 2020 esimiehet palkittiin Keskimaan uusien arvojen mukaisesti, palkittavia oli tällä kertaa neljä. Osuuskauppa Keskimaan vuoden 2020 esimiehet ovat palvelupäällikkö Maria Niemi Prisma Keljosta, myyntipäällikkö Sanna Hella Prisma Seppälästä, ravintolapäällikkö Tomi Turunen Buffa Seppälästä ja marketpäällikkö Sami Saavalainen S-market Hankasalmelta.

S-market Tikkakoski uudistui avaraksi ja nykyaikaiseksi18.3.2021 09:05:00 EET | Tiedote

S-market Tikkakosken syksyllä alkanut mittava uudistus on valmistunut. Myymälän yleisilme on avartunut huomattavasti, myymäläkalusteet ja kiinteistön tekniikkaa on uusittu energiatehokkuus huomioiden. Lisäksi myymälän valikoimia on laajennettu asiakkaita kuunnellen. S-market Tikkakoskelle on avattu myös uusi ruoan verkkokauppapalvelu, jossa ruoat voi tilata S-kaupat.fi -palvelusta ja noutaa valmiiksi kerättyinä sovittuna ajankohtana.