Osuuskauppa Keskimaan edustajiston vaaleissa 183 ehdokasta – vaalitapana suora henkilövaali

Osuuskauppa Keskimaan edustajiston ehdokasasettelu on päättynyt ja ehdokasilmoitukset on vahvistettu. Edustajiston vaaleissa ehdolle asettuu yhteensä 183 osuuskaupan jäsentä. Keskimaan 50-jäsenisen edustajiston vaalit järjestetään lokakuussa 4.10.−17.10.2021

Osuuskauppa Keskimaan ehdokasasettelu oli 16.−31.8.2021 välisenä aikana. Edustajiston vaalit järjestetään ensimmäistä kertaa suorana henkilövaalina, jossa valituksi tulevat eniten ääniä saaneet ehdokkaat, riippumatta ehdokasilmoitusten äänimääristä.

− Teimme viime vuonna sääntömuutoksen, jonka myötä muutimme vaalijärjestyksemme suoraksi henkilövaaliksi. Tämä muutos vaalitavassa on välittynyt suoraan ehdokasasetteluun, sillä pitkien ehdokaslistojen sijaan saimme paljon ehdokasilmoituksia ihan yksittäisistä ehdokkaista. Tiedostimme, että hyvin todennäköisesti ehdokkaiden määrät tulevat laskemaan vaalitavan muutoksen myötä, toteaa Osuuskauppa Keskimaa talousjohtaja Niko Toivanen.

− Ehdokasasettelu herätti paljon positiivista kiinnostusta osuuskaupan toimintaan. Edustajiston tehtävä on äärimmäisen tärkeä paitsi merkittäviä päätöksiä tekevänä toimielimenä, myös kontaktipintana ja äänitorvena asiakasomistajien ja osuuskaupan johdon välillä. Uskomme, että nyt meillä on mukana ehdokkaina aitoja vaikuttamisen haluisia asiakasomistajia, Toivanen jatkaa.

Osuuskauppa Keskimaan edustajiston vaaleissa ehdolle asettuu yhteensä 183 osuuskaupan jäsentä eli asiakasomistajaa, hyväksyttyjä ehdokasilmoituksia oli 63. Edellisessä vaalissa ehdokkaita oli 270, jätettyjä ehdokaslistoja 26. Vaalissa valitaan 50 edustajiston jäsentä. Nykyisistä edustajiston jäsenistä 33 asettui ehdolle. Ehdokkaiden ikäjakauma on 26−82 vuotta.

Jäsenalue

Edustajiston jäseniä valitaan

Ehdokkaita

Ehdokasilmoituksia

Eteläinen jäsenalue

Jyväskylän jäsenalue

Pohjoinen jäsenalue

Yhteensä:

Näin vaalit etenevät

Osuuskauppa Keskimaan vaalien äänestysaika on 4.10.−17.10.2021 ja samaan aikaan aukeaa myös vaalikone osoitteessa keskimaa.fi/vaalit. Äänestäminen vaaleissa onnistuu sähköisesti verkossa tai postitse äänestyslipulla. Asiakasomistajien koteihin jaetaan ennen äänestysajan alkua äänestysmateriaali ohjeistuksineen. Vaalissa äänioikeutettuja ovat kaikki ennen vaalivuoden alkua jäseniksi hyväksytyt ja 15 vuotta täyttäneet osuuskaupan jäsenet.

Osuuskaupan edustajistoon valitaan yhteensä 50 jäsentä seuraaviksi neljäksi vuodeksi.Vaalien tulos julkistetaan, kun S-vaalilautakunta on vahvistanut vaalin tuloksen.

Ehdokaslista löytyy osoitteesta: https://keskimaa.fi/vaalit/ehdokkaille/

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 624 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 134 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Osuuskauppa Keskimaa mukaan ennätyslaajaan Pidä huolta -kampanjaan nuorten mielenterveyden edistämiseksi21.9.2021 10:44:58 EEST | Tiedote

Korona-aika on lisännyt nuorten pahoinvointia ja ahdistuneisuutta. Tämä näkyy matalan kynnyksen mielenterveyspalvelujen ruuhkautumisena paitsi valtakunnallisesti, myös Keski-Suomessa. Toivon Kärki ry:n ja MIELI ry:n yhteisen Pidä Huolta -hyväntekeväisyyshaasteen avulla kerätään rahaa nuorten mielenterveystyöhön yli 70 suomalaisen artistin voimin. Osuuskauppa Keskimaa liittyy 10 000 euron lahjoituksella osaksi LähiTapiolan ja S-ryhmän yhteistä puolen miljoonan euron kokonaislahjoitusta.

Satamankärjen rakentaminen etenee – nimikilpailussa saatiin lähes 9000 ehdotusta17.9.2021 12:30:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan saunaravintolan rakennustyöt Jyväskylän sataman kärjessä etenevät suunnitellusti. Saunaravintolarakennuksen tiloihin rakennetaan uniikki ravintola, kokous- ja juhlatiloja sekä saunamaailmaa. Keskimaa järjesti sataman kärkeen rakentuvalle kohteelle nimikilpailun, nimi julkaistaan myöhemmin tänä syksynä. Ravintolapäälliköksi on nimitetty kokenut ammattilainen Jaska Lahti.

Täysin uusiutuva Nero Diesel myyntiin Hannikaisenkadun ABC-automaattiasemalle ja useita sähköautojen ABC-latauspisteitä rakenteilla18.8.2021 11:15:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa on ottanut ABC-ketjun täysin uusiutuvan ja fossiilivapaan Nero Dieselin valikoimiin. Nero Diesel on myynnissä Jyväskylässä Hannikaisenkadun ABC-automaattiasemalla. Lisäksi Keskimaa on käynnistänyt ABC-latausverkoston rakentamisen Keskimaan toimipaikkojen yhteyteen. Ensimmäisessä vaiheessa latauspisteitä saadaan Prisma Palokkaan, ABC Joutsaan, ABC Viitasaarelle sekä Jyväskylän Sokos hotellien yhteyteen.