Otava julkaisee jääkiekkoilija Éric Perrinin elämäkerran

Kustannusosakeyhtiö Otava julkaisee elämäkerran SM-liigan kaikkien aikojen tehokkaimmasta ulkomaalaispelaajasta Éric Perrinistä syksyllä 2020. Kanadalainen Perrin rikkoi pitkällä jääkiekkoilijan urallaan lukuisia SM-liigan ulkomaalaispelaajien ennätyksiä. 43-vuotias Perrin lopetti uransa tänä keväänä. Elämäkerran kirjoittaa Lasse Lindqvist.

Éric Perrin

Éric Perrin pelasi uransa viimeisen kauden SM-liigajoukkue JYPissä ja kohosi suorastaan ikoniseen asemaan. Hän jäi historiaan SM-liigan eniten otteluita pelanneena sekä eniten maaleja ja tehopisteitä tehneenä ulkomaalaispelaajana. Perriniä on kuvattu pelaajaksi, joka johtaa joukkuettaan aina myös kaukalon ulkopuolella.

Perrin pelasi ammattilaisurallaan Suomessa, Sveitsissä, Venäjällä ja Pohjois-Amerikassa. JYPin lisäksi hän ehti pukea päälleen muun muassa Jokerien, TPS:n, HPK:n sekä Tampa Bay Lightningin pelipaidat. Perrin on ollut voittamassa niin SM-kultaa kuin Stanley Cupia.

Kirjassa äänen saavat Perrinin lisäksi pelikaverit, valmentajat, taustavaikuttajat ja perheenjäsenet.

”Olen todella innoissani mahdollisuudesta jakaa tarinani lukijoiden kanssa.
Toivon, että kirjani inspiroi kaiken ikäisiä, niin jääkiekon parissa toimivia kuin kaikkia muitakin. Haluan välittää tarinallani sanomaa, että ihan jokaisen kannattaa tavoitella sitkeästi omia unelmiaan. Kirjani on tarina periksiantamattomuudesta”, kertoo Éric Perrin.

”Éric Perrinin tarina on osa suomalaista jääkiekkohistoriaa, ja on hienoa olla mukana välittämässä sitä kirjan muodossa suomalaisille lukijoille. Perrinin tarina kuvastaa, kuinka Suomi voi ammentaa menestyksen aineksia ulkomaalaisista osaajista”, sanoo Otavan tietokirjojen kustannuspäällikkö Jarkko Vesikansa.

Lasse Lindqvist on jyväskyläläinen filosofian maisteri, kirjoittamisen kymmenottelija ja intohimoinen urheilumies, joka tuntee jääkiekon maailman. Hän kirjoittaa parhaillaan Tapio Suomisen elämäkertaa Urheiluhullu, joka ilmestyy Otavalta syksyllä 2019.

Kustannusosakeyhtiö Otava on johtava yleisen kirjallisuuden ja oppimisen palveluiden kustantaja Suomessa. Olemme osa Otava-konsernia, jonka liiketoiminta-alueita ovat kirjat, kauppa, lehdet ja uudet liiketoiminnot.

Éric Perrin

Matematiikkako tylsää? Professori Samuli Siltasen uutuuskirja on huumorintäyteinen pläjäys arjen matemaattisista malleista20.6.2019 11:12:30 EESTTiedote

Helsingin yliopiston matematiikan professori Samuli Siltasen innostava ja yleistajuinen uutuuskirja Astu matematiikan maailmana johdattaa lukijan matematiikan saloihin. Miksi lapset kannattaa rokottaa? Korvaako tietokone taiteilijat? Kuinka tietokonepeleissä liikeradat saadaan realistisiksi? Nämä ja moni muu kysymys ratkeaa, kun astuu Samuli Siltasen mukana matemaattisten mallien mukaansatempaavaan maailmaan!

Otava julkaisee Björn Wahlroosin uuden kirjan18.6.2019 10:07:00 EESTTiedote

Otava julkaisee lokakuussa 2019 Björn Wahlroosin uuden kirjan, jossa hän tarkastelee Suomen kehitystä sodanjälkeisestä alhosta 2000-luvun vaihteen kärkimaaksi ja seurannutta vaipumista kitukasvun ikeeseen. Kirjassaan "Kuinkas tässä näin kävi? Miksi maallamme ei ole malttia vaurastua" Wahlroos varoittaa, että Suomea uhkaa juuttuminen nollakasvun noidankehään, etenkin kun ilmassa on merkkejä maailmantalouden kasvun ehtymisestä.

Maailman pakolaispäivä 20.6. nostaa esiin lapsipakolaiset17.6.2019 08:12:00 EESTTiedote

Torstaina 20.6. vietetään YK:n Maailman pakolaispäivää. Sen yhteydessä ilmestyy englantilaisen Steve Tasanen koskettava Lapsi I -romaani, joka on kaunis, kantaaottava tarina pakolaisleirin lapsista, selviytymisestä, ystävyydestä ja toivosta. Otava lahjoittaa jokaisesta kirjasta viisi euroa Pelastakaa Lapset ry:lle. Järjestön asiatuntijat ovat median haastateltavissa Maailman pakolaispäivän yhteydessä.