Otava julkaisee jatkossa Miina ja Manu -sarjaa

Kustannusosakeyhtiö Otava alkaa julkaista marraskuun 2019 alusta alkaen Miina ja Manu -sarjaa, yhtä Suomen pitkäaikaisimmista lastenkirjabrändeistä.

Iki-ihanat kissasisarukset Miina ja Manu ilahduttavat lapsia jo neljättä vuosikymmentä. Kissojen tarina sai alkunsa, kun Satukustannus Oy päätti julkaista uuden aapisen, joka tilattiin tutulta taiteilijalta, Teuvo ”Teutori” Koskiselta. Miinan ja Manun Aapinen ilmestyi syyskuussa 1982, ja vähitellen siitä kehkeytyi kokonainen kirjasarja. Teosten leppoisa ilmapiiri ja lempeä huumori sävyttävät tunnelmaa ja pieni opetus seuraa aina tarinan lomassa. Kirjojen aiheet kumpuavat arkisista tilanteista, jotka ympäröivät lasten elämää.

Miina ja Manu -tarinoita on julkaistu tähän mennessä yli 80 ja uusia kirjoja julkaistaan edelleen säännöllisesti. Kirjasarjan uusimpia tulokkaita, älysatukirjoja, voi kuunnella puhelimella tai tabletilla. Ensimmäiset julkaistut Miina ja Manu -älysatukirjat ovat nostalgiset: Vanhan linnan salaisuus, Salapoliiseina, Eksyksissä ja Ratsastuskoulussa.

"On mahtavaa, että saamme Miinan ja Manun tarinat nyt osaksi Otavan lastenkirjatarjontaa", Otavan lasten- ja nuortenkirjapäällikkö Kaisu-Maria Toiskallio sanoo.

"On erityisen hienoa saada Miina ja Manu perinteisen ja kotimaisen kustantamon julkaisuksi. Siinä on kissasisarusten hyvä kasvaa!", kustannuspäällikkö Paula Hihnala Satukustannuksesta iloitsee.

Nyt tehdyllä sopimuksella Otavalle siirtyy koko Miina ja Manu -tuotanto, niin uutuudet kuin aiemmin julkaistu tuotanto sekä Satukustannuksen muu kustannustoiminta. Samalla Paula Hihnala siirtyy Otavan palvelukseen.

Lisätietoja:

Kustannusosakeyhtiö Otava: Lasten- ja nuortenkirjojen osastopäällikkö Kaisu-Maria Toiskallio, 050 310 3024, kaisu-maria.toiskallio@otava.fi

Satukustannus: kustannuspäällikkö Paula Hihnala, 050 5714 125, paula.hihnala@satukustannus.fi