Otava julkaisee Samuli Edelmannin elämäntarinan

Kustannusosakeyhtiö Otava julkaisee taiteilija Samuli Edelmannin elämäntarinan syksyllä 2021. Kirjan kirjoittaa Johannes Lahtela.
Johannes Lahtela ja Samuli Edelmann 2020 (Kuva Ykä Nieminen)

”On ollut vapauttavaa jakaa kaikki elämäni merkittävät käänteet. Yhdessä olemme aina enemmän. Yksin ei pärjää kukaan”, sanoo Samuli Edelmann.

”Samulilla ja minulla on pitkä yhteinen historia ja tunnemme toisemme parin vuosikymmenen takaa. Samulin elämäntarina on matka ihmisyyden ytimeen. Se on jokaisen elämää kokeneen ihmisen tarina ja arvostan suuresti hänen luottamustaan antaa minun kirjoittaa se kirjaksi”, kertoo Johannes Lahtela.

Samuli Edelmann on viihdyttänyt ja koskettanut suomalaisia yli kahdenkymmenen vuoden ajan, levyillä, lavoilla ja valkokankaalla. Hän on yksi tämän ajan merkittävimmistä kotimaisista taiteilijoista.

”Samuli Edelmann on yleisön rakastama vahva tulkitsija, jonka avoin tarina koskettaa meitä kaikkia. On suuri ilo saada julkaista tämä odotettu kirja”, iloitsee Otavan kustannusjohtaja Eva Reenpää.

Samuli Edelmann on julkaissut 21 albumia, joita on myyty yhteensä yli puoli miljoonaa kappaletta. Hänet muistetaan klassikkohiteistä kuten Peggy, Ihana valo, Tähtipölyä, Sininen sointu, Kaikki tahtoo sekä Ei mitään hätää. Samuli Edelmann on levyttänyt menestyksekkäästi myös virsiä sekä isänsä Toni Edelmannin säveltämiä runoteoksia. Samuli Edelmann on näytellyt yli 50:ssä elokuvassa. Tunnetuimmat roolisuoritukset ovat Mission Impossible: Ghost Protocol, RööperiMinä ja Morrison sekä Häjyt.

Johannes Lahtela ja Samuli Edelmann 2020 (Kuva Ykä Nieminen)

Otavan uudet lukulähettiläät vievät lukuiloa eteenpäin10.4.2024 13:00:00 EEST | Tiedote

Otava aloittaa huhtikuussa uuden, lukemista ja kirjallisuutta edistävän hankkeen kun kaksi lukulähettilästä ryhtyy viemään lukemisen iloa eteenpäin. Lasten- ja nuortenkirjallisuuden puolestapuhujana aloittaa kirjastoammattilainen ja lukuaktivisti Henriika Tulivirta ja kauno- ja tietokirjallisuuden lukulähettiläänä kirja-alan vaikuttaja sekä Kirsin Book Club -kirjablogin, lukupiirien ja -podcastin perustaja Kirsi Ranin.