Otava lahjoittaa Uudelle lastensairaalalle laajan kattauksen lasten- ja nuortenkirjoja

Kustannusosakeyhtiö Otava tekee vastavalmistuneelle Uudelle lastensairaalalle kirjalahjoituksen joka sisältää paljon luettavaa kaikille ikäryhmille, ihan pienten lasten pahvikirjoista lumoaviin satukirjoihin, kattavista tietokirjoista monipuolisiin romaaneihin.

”Otava haluaa omalta osaltaan olla tekemässä lastensairaalasta paikkaa, jossa lapset taaperoikäisistä nuoriin voivat sukeltaa kirjojen ja tarinoiden ihanaan maailmaan", Otavan lasten- ja nuortenkirjapäällikkö Kaisu-Maria Toiskallio kertoo.

Lahjoitus liittyy vuonna 2015 julkaistuun Suomen lasten iltasadut -kirjaan. Laila Hirvisaaren ja Anja Salokanteleen kokoama valikoima Suomen lasten iltasadut sisältää muun muassa H.C. Andersenin ja Grimmin veljesten satuja sekä eläinsatuja meiltä ja muualta. Kaikki valikoiman nelisenkymmentä satua Anja Salokannel on kirjoittanut nykykielelle perinteitä kunnioittaen. Satujen kuvat on tehnyt kuvittaja Emmi Jormalainen.

Uusi lastensairaala on lasten vaativaan erikoissairaanhoitoon keskittynyt sairaala, jossa hoidetaan potilaita kaikkialta Suomesta vastasyntyneistä 15-vuotiaisiin. Sairaala avasi ovet syyskuussa.

Lahjoitus tehdään viikolla 45.

Matematiikkako tylsää? Professori Samuli Siltasen uutuuskirja on huumorintäyteinen pläjäys arjen matemaattisista malleista20.6.2019 11:12:30 EESTTiedote

Helsingin yliopiston matematiikan professori Samuli Siltasen innostava ja yleistajuinen uutuuskirja Astu matematiikan maailmana johdattaa lukijan matematiikan saloihin. Miksi lapset kannattaa rokottaa? Korvaako tietokone taiteilijat? Kuinka tietokonepeleissä liikeradat saadaan realistisiksi? Nämä ja moni muu kysymys ratkeaa, kun astuu Samuli Siltasen mukana matemaattisten mallien mukaansatempaavaan maailmaan!

Otava julkaisee Björn Wahlroosin uuden kirjan18.6.2019 10:07:00 EESTTiedote

Otava julkaisee lokakuussa 2019 Björn Wahlroosin uuden kirjan, jossa hän tarkastelee Suomen kehitystä sodanjälkeisestä alhosta 2000-luvun vaihteen kärkimaaksi ja seurannutta vaipumista kitukasvun ikeeseen. Kirjassaan "Kuinkas tässä näin kävi? Miksi maallamme ei ole malttia vaurastua" Wahlroos varoittaa, että Suomea uhkaa juuttuminen nollakasvun noidankehään, etenkin kun ilmassa on merkkejä maailmantalouden kasvun ehtymisestä.

Maailman pakolaispäivä 20.6. nostaa esiin lapsipakolaiset17.6.2019 08:12:00 EESTTiedote

Torstaina 20.6. vietetään YK:n Maailman pakolaispäivää. Sen yhteydessä ilmestyy englantilaisen Steve Tasanen koskettava Lapsi I -romaani, joka on kaunis, kantaaottava tarina pakolaisleirin lapsista, selviytymisestä, ystävyydestä ja toivosta. Otava lahjoittaa jokaisesta kirjasta viisi euroa Pelastakaa Lapset ry:lle. Järjestön asiatuntijat ovat median haastateltavissa Maailman pakolaispäivän yhteydessä.