Otava on lanseerannut uuden Digital First -kustannusohjelman, jossa teokset julkaistaan vain ääni- ja sähkökirjoina

Kustannusosakeyhtiö Otavalla on uusi Digital First -kustannusohjelma, jossa kirjat julkaistaan vain ääni- ja sähkökirjoina. Kokeilulla halutaan reagoida kulutustottumuksiin, jossa varsinkin äänikirjojen kulutus on jo pitkään ollut voimakkaassa kasvussa.

Tähän asti ääni- ja sähkökirjat ovat aina kulkeneet painetun kirjan rinnalla, mutta Otavan uudessa Digital First –kustannusohjelmassa teokset julkaistaan ensisijaisesti vain ääni- ja sähkökirjoina. Digital First –kustannusohjelma on luotu täydentämään ja rikastuttamaan Otavan perinteistä kustannusohjelmaa, eikä se vaikuta painettuna ilmestyvien kirjojen määrään.

Digital First -kokeilun tarkoituksena on tuoda aiempaa nopeammin ja ketterämmin uutta sähköistä sisältöä kirjojen striimauspalveluihin, jotka ovat kasvattaneet tasaisesti suosiotaan suomalaisten keskuudessa.

Ensimmäinen Digital First -kirjasesonki keskittyy lifestyle-henkisiin tietokirjoihin. Kustannusohjelmasta vastaa Otavan liiketoimintapäällikkö Noora Al-Ani.

Digital First –kustannusohjelmassa panostamme siihen, että saamme nopeasti tuotua markkinoille kuluttajia kiinnostavaa sisältöä. Kynnys kokeilla uusia ja erilaisiakin juttuja on matalampi kuin painetun kirjan puolellaOlemme nyt jo saaneet aivan mahtavia tekstejä kustannettaviksi, joiden takana on myös uusia nim kirjailijakentällä. Toivottavasti moni innostuu tarjoamaan meille äänikirjaideoitaan!”, Al-Ani toteaa.

Vuoden 2020 Digital First –kustannusohjelmassa julkaistavat teokset ovat:

Emilia Kujala: Tunteella: HÄPEÄ >>
(ilmestynyt)

Emilia Kujala: KATEUS >>
(ilmestynyt)

Jani Toivola : Musta tulee isona valkoinen >>
(ilmestynyt äänikirjana, sähkökirjan ja painetun laitoksen kustantaja Siltala

Camilla Tuominen: Tunteet ei kuulu työpaikalle >>
(ilmestynyt 09/2020)

Ulla Feldscher: Tuontivaimo >>
(ilmestynyt 09/2020)

Emmi Lehtomaa: Somevaikuttajaksi! >>
(ilmestyy 09/2020)

Anna Rimpelä, Eeva Vekki et. Al: Valituspalat >>
(ilmestyy 10/2020)

Kirjat ilmestyvät e- ja äänikirjoina mm. Suomalainen.comissa, Suomalainen Plussassa, BookBeatissaStorytelissa, Elisa KirjassaNextoryssa ja Supla+:ssa.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt: adele.couavoux@otava.fi

Otavan liiketoimintapäällikkö Noora Al-Ani.

Kirveitä, moottorisahoja ja saunoja − 17.9. ilmestyvä Guinnessin ennätystenkirja kutsuu tutkimaan maailmaa15.9.2020 09:12:00 EESTTiedote

Legendaarinen Guinness World Records 2021 on taas täynnä uskomattomia ennätyksiä. Pandemiasta huolimatta vuoden aikana Guinnessille saapui 32 986 ennätyshakemusta eri puolilta maailmaa − noin 90 ennätystä päivässä. Julkaistujen ennätysten joukossa on useita suomalaisennätyksiä. Esimerkiksi pääministerimme Sanna Marin pitää hallussaan nuorin pääministeri virassa -ennätystä.

Tunteet ovat työyhteisöille voimavara – vanhat ajatusmallit joutavat romukoppaan Camilla Tuomisen suositussa uutuuskirjassa15.9.2020 08:30:00 EESTTiedote

“Mitä hyötyä tästä tunnejutusta on, kun meillä on tuhat tärkeämpää asiaa kuin se, että jollain tyypillä on nyt pikkasen paha mieli?” Camilla Tuominen tuulettaa työ- ja tunne-elämään liittyviä ajatusmalleja suositussa uutuuskirjassaan Tunteet ei kuulu työpaikalle. Uutuuskirjasta otettiin toinen painos vain viikko ilmestymisen jälkeen.