Otava ostaa Kariston kustannustoiminnan

Kustannusosakeyhtiö Otava ostaa Kariston kustannustoiminnan. Karisto tunnetaan esimerkiksi Lee Childin Jack Reacher -jännäreistä, Anneli Kivelän Katajamäki-teoksista sekä Johanna Hulkon ja Jari Paanasen Geoetsivät-lastenkirjasarjasta.
Kuvassa vasemmalta alkaen: Antti Karlqvist, Päivi Paappanen, Pasi Vainio, Mika Kotilainen, Arto Tuokko

Vuonna 1900 perustettu Karisto on Hämeenlinnassa toimiva suomalainen yleiskustantamo. Karisto julkaisee kotimaista ja suomennettua kaunokirjallisuutta, lasten- ja nuortenkirjoja sekä tietokirjoja. Karisto julkaisee vuosittain noin sata uutuusnimikettä.

"Yrityskauppa on osa Otavan strategiaa, jossa haemme kasvua nykyistä kustannusohjelmaamme täydentävällä toiminnalla. Kariston ohjelmasta löytyy myös paljon annettavaa äänikirjojen kasvaville markkinoille”, kertoo Otavan toimitusjohtaja Pasi Vainio.

"Yrityskaupan avulla saamme etsimiämme synergiaetuja ja osaamisresursseja, joita erityisesti äänikirjojen liiketoiminnan hyvin nopea kasvu vaatii", Kariston toimitusjohtaja Mika Kotilainen iloitsee.

Nyt tehdyllä sopimuksella Otavalle siirtyy koko Kariston kustannusliiketoiminta. Kariston kustannustoiminta jatkuu Kariston nimellä ja samalla kustannusliiketoiminnan työntekijät siirtyvät Otavan palvelukseen. Kauppa astuu voimaan 1.2.2020.

Kauppaan eivät sisälly Alfamer ja Karistopap -liiketoiminnat.

Lisätietoja:

Kustannusosakeyhtiö Otava: Toimitusjohtaja  Pasi Vainio 050 032 9591 pasi.vainio@otava.fi

Karisto: Toimitusjohtaja Mika Kotilainen 0500 726 698 mika.kotilainen@karisto.fi

Otavan uudet lukulähettiläät vievät lukuiloa eteenpäin10.4.2024 13:00:00 EEST | Tiedote

Otava aloittaa huhtikuussa uuden, lukemista ja kirjallisuutta edistävän hankkeen kun kaksi lukulähettilästä ryhtyy viemään lukemisen iloa eteenpäin. Lasten- ja nuortenkirjallisuuden puolestapuhujana aloittaa kirjastoammattilainen ja lukuaktivisti Henriika Tulivirta ja kauno- ja tietokirjallisuuden lukulähettiläänä kirja-alan vaikuttaja sekä Kirsin Book Club -kirjablogin, lukupiirien ja -podcastin perustaja Kirsi Ranin.