Otava panostaa asiakaslähtöisen toiminnan kehittämiseen

Kustannusosakeyhtiö Otava vahvistaa asiakaslähtöistä toimintamalliaan. Tähän liittyen 1.1.2021 Nona Ratia nimitetään Otavan yleisen kirjallisuuden liiketoimintajohtajaksi ja Henna Miettinen Otavan Oppimisen Palveluiden liiketoimintajohtajaksi. He vastaavat liiketoimintayksiköidensä osalta kustannusohjelman tuotannosta ja kehittämisestä entistä asiakaslähtöisempään suuntaan yhdessä kustantavien osastojen kanssa.
Henna Miettinen ja Nona Ratia

”Uusi lähestymistapa korostaa asiakasnäkökulman merkitystä yleisen kirjallisuuden kustannusohjelman ja toimintakulttuurin kehittämisessä. On upeaa tehdä tätä työtä yhdessä ammattitaitoisen henkilöstön kanssa”, iloitsee Nona Ratia.

”Asiakkaiden kuunteleminen on entistä tärkeämpää jatkuvasti muuttuvassa ja digitalisoituvassa oppimisen palveluiden toimintaympäristössä. Olen todella onnellinen ja inspiroitunut tästä tehtävästä ja siitä, miten pääsen luomaan yhdessä tiimien kanssa uutta ja innostavaa oppimisen kulttuuria”, kertoo Henna Miettinen.

Samassa yhteydessä Minna Vepsäläinen nimitetään myynti- ja markkinointipäälliköksi 1.1.2021 alkaen. Hän on työskennellyt aiemmin Atenan myyntipäällikkönä. Minna vastaa jatkossa myynnin asiakkuuksien lisäksi Otava-konsernin kustantamoiden tietokirjojen markkinoinnista.

Hanna-Leena Soisalo nimitetään yleisen kirjallisuuden viestintäpäälliköksi 1.1.2021 alkaen vastuualueenaan Atenan, Moreenin ja Nemon tietokirjojen viestintä sekä Otava-konsernin kustantamoiden hyvinvointikirjojen viestintä.

Kim Kotilainen nimitetään yleisen kirjallisuuden myyntipäälliköksi 1.1.2021 alkaen.

Lisätietoja:

Pasi Vainio, toimitusjohtaja, Kustannusosakeyhtiö Otava, puh. 050 032 95 91 pasi.vainio@otava.fi

Henna Miettinen ja Nona Ratia