Kustannusosakeyhtiö OtavaKustannusosakeyhtiö Otava

Otavan ja Liken kirjailijoita eduskunnan kirjallisuuskummeiksi – Sofi Oksasen kummipoliitikkona pääministeri Sanna Marin

Kirjallisuuden tekijänoikeusjärjestö Sanasto lanseeraa kirjallisuuskummitoiminnan kansanedustajille. Otavalta ja Likeltä mukana kummitoiminnassa ovat Juha Itkonen, JP Koskinen, Sofi Oksanen, Virpi Hämeen-Anttila, Tiina Raevaara, Philip Teir ja Katariina Vuori.

Kirjallisuuden tekijänoikeusjärjestö Sanasto lanseeraa eduskunnalle kirjallisuuskummit. Kirjallisuuskummitoiminnan tarkoituksena on tuoda yhteen kirjailijoita, kääntäjiä ja päättäjiä keskustelemaan ajankohtaisista kirja-alan aiheista sekä toimimaan linkkinä kirjallisuuden ja politiikan välillä.

Kummeina toimivia kirjailijoita ja kääntäjiä on kaikkiaan 16. Otavan ja Liken kirjailijoita on mukana seitsemän.

Virpi Hämeen-Anttilan kummipoliitikkoja ovat elinkeinoministeri Mika Lintilä (kesk) ja kansanedustajat Ville Tavio (ps) Sofia Virta (vihr) ja Pia Viitanen (sdp).

Juha Itkosen kummipoliitikkoja ovat valtiovarainministeri Annika Saarikko (kesk) ja kansanedustajat Eeva-Johanna Eloranta (sdp), Sari Sarkomaa (kok) ja Ritva Elomaa (ps).

JP Koskisen kummipoliitikkoja ovat tiede- ja kulttuuriministeri Antti Kurvinen (kesk) ja kansanedustajat Inka Hopsu (vihr), Antti Lindtman (sdp) ja Esko Kiviranta (kesk).

Sofi Oksasen kummipoliitikkoja ovat pääministeri Sanna Marin (sdp), puhemies Anu Vehviläinen (kesk) ja kansanedustaja Paula Risikko (kok).

Tiina Raevaaran kummipoliitikkoja ovat opetusministeri Li Andersson (vas) ja kansanedustajat Kai Mykkänen (kok), Juho Eerola (ps) ja Jukka Gustafsson (sdp).

Philip Teirin kummipoliitikkoja ovat kansanedustajat Anders Adlercreutz (r), Anders Norrback (r) Mikko Ollikainen (r) ja Harry Harkimo (Liike Nyt).

Katariina Vuoren kummipoliitikkoja ovat kansanedustajat Saara Hyrkkö (vihr), Jenna Simula (ps) Juha Pylväs (kesk) ja Kaisa Juuso (ps).

Tiedustelut, Sanasto: Heini Eskelinen-Räsänen, heini.eskelinen-rasanen@sanasto.fi

Kirjailijoiden yhteyshenkilö: Jenni Heiti, jenni.heiti@otava.fi

Tulevan kevään inspiroivat käsityökirjat16.11.2021 13:08:16 EET | Tiedote

Islantilaisneuleet ovat nyt suositumpia kuin koskaan. Suomalaiset huippusuunnittelijat ovat tarttuneet haasteeseen ja luoneet upeita kaarrokeneuleita neulojien iloksi. Villasukkamalleissa on onnea ja eksotiikkaa, sillä Niina Laitinen on inspiroitunut matka-aiheista ja muumifanien sukissa seikkailevat Tove Janssonin rakastetut hahmot. Vasenkätiset neulojat saavat vihdoinkin omaan työjärjestykseen sopivan neulekirjan ja myös ompeluharrastajille on luvassa käytännöllisiä teoksia.

Onnistuuko taikuri Herra Koskinen rikkomaan kolme uutta Guinness-ennätystä? Guinness World Records -päivän teemana on supertaidot16.11.2021 09:24:41 EET | Tiedote

Taikuri ja jonglööri Herra Koskisella on hallussaan jo 11 Guinnessin maailmanennätystä. Nyt hän tavoittelee kolmea uutta Kauppakeskus Sellon Suomalaisen Kirjakaupan yhteydessä järjestettävässä Guinness World Records -tapahtumassa 17.11. klo 17.30. Tervetuloa paikalle kannustamaan ja jännittämään, onnistuuko Herra Koskinen kerryttämään maailmanennätystiliään!