Otavan kaunokirjallisuuden kustantaminen vahvistuu kahdella huippuammattilaisella: Maarit Halmesarka ja Lari Mäkelä kustannuspäälliköiksi

FM Maarit Halmesarka ja FM Lari Mäkelä on nimitetty kustannuspäälliköiksi Otavan kaunokirjallisuuden osastolle.

Maarit Halmesarka ja Lari Mäkelä

Maarit Halmesarka aloittaa 15.3. ja siirtyy Otavalle Kustannusosakeyhtiö Teoksen kustannuspäällikön tehtävästä. Lari Mäkelä aloittaa 1.5. ja on aiemmin työskennellyt WSOY:n kotimaisen kaunokirjallisuuden kirjallisena tuottajana.

Nimitykset vahvistavat Otavan kaunokirjallisuuden pitkäjänteistä markkinalähtöistä kehittämistä, jonka perustana ovat kirjallinen näkemys ja kaupallinen tavoitteellisuus.

"Kaunokirjallisuus kaikissa eri olomuodoissaan, kaikessa vapaudessaan, on loputtoman kiehtovaa ja lukijaansa aina arvaamattomillakin tavoilla kutsuvaa. On valtava ilo ja kunnia päästä osaksi Otavan loistavaa joukkoa etsimään ja tuomaan lukijoille kirjoja, joiden lukeminen jättää jäljen", sanoo Maarit Halmesarka.

"Tarina on ajattelun väline, niin tekijälle kuin lukijalle. On hienoa päästä perinteikkään Otavan uuteen kaunokirjalliseen tiimiin kehittämään 20-lukulaista tarinaa", sanoo Lari Mäkelä.

”Maarit ja Lari ovat kaunokirjallisuuden huippuammattilaisia, kokeneita ja näkemyksellisiä editoreja ja kirjailijoiden työn luotettuja kumppaneita. Heillä on kummallakin vaikuttavat näytöt uusien kirjallisten kykyjen löytäjinä ja kehittäjinä, ja menestyksekkään kaunokirjallisuuden kustannusohjelman rakentajina. On suuri ilo päästä tekemään töitä yhdessä heidän kanssaan ja viemään koko Otavan kaunokirjallisuuden tiimin voimin eteenpäin Suomen johtavaa kaunokirjallisuuden kustantamista”, sanoo Otavan kaunokirjallisuuden kustannusjohtaja Antti Kasper.

Otavan kaunokirjallisuuden osaston muodostavat vastaisuudessa kustannuspäälliköt Maarit Halmesarka, Lari Mäkelä, Salla Pulli ja Iina Tikanoja, kustannustoimittajat Sara Nykänen, Silka Raatikainen, Pihla Rausmaa, Reetta Sirén ja Anni Tausta, tuottajat Kanerva Eskola ja Maria Salakari, sekä assistentti Päivi Surakka. Osaston vetäjänä jatkaa kaunokirjallisuuden kustannusjohtaja Antti Kasper.

Otavan kaunokirjallisuuden osasto kattaa sekä kotimaisen että suomennetun aikuisten kaunokirjallisuuden.

Lisätiedot: kustannusjohtaja Antti Kasper, puh. 0503132414

Maarit Halmesarka ja Lari Mäkelä