Otavan kevään 2020 katalogi on julkistettu

Otavan uusi kirjavuosi starttaa jälleen tammikuussa. Kevät on täynnä huippukirjallisuutta jokaiseen makuun.

Tietokirjat

Ulla-Maija Paavilaisen Suurin niistä on rakkaus kertoo legendaarisen Kirsti Paakkasen elämäntarinan. Huhtikuussa ilmestyvässä kirjassa Paakkanen kertoo avoimesti elämänsä onnenhetkistä ja pettymyksistä sekä siitä, miten varattomasta maalaistytöstä tuli vuosien myötä miljonääri, yritysjohtaja  ja maailmankansalainen.

Perttu Pölösen Tulevaisuuden lukujärjestys antaa työkalut tulevaisuuden menestyjille. Piilaaksossa tulevaisuuden trendejä opiskellut innovaattori Pölönen paljastaa kirjassa, miksi digitalisoituvassa maailmassa kannattaa kehittää inhimillisiä taitoja ja miksi ne tekevät meistä myös onnellisempia. Teos ilmestyy jo joulukuussa.

Minna Oulasmaan ja Mika Pesosen Tunnista tyyppisi – Löydä itsesi ja muiden parhaat puolet pureutuu siihen, miksi eri temperamenttien ymmärtäminen helpottaa elämää niin kotona kuin kokoushuoneissa. Tammikuussa ilmestyvässä kirjassa on mukana aitoja tilanteita, avaavia esimerkkitarinoita sekä käytännön vinkkejä.

Kaunokirjat

Kaunokirjallisuuden kevään avaa rakastetun Virpi Hämeen-Anttilan Paino, joka kertoo rehellisesti, omakohtaisesti ja avoimesti elämän mittaisesta kamppailusta painon kanssa. Tammikuun alussa ilmestyvän romaanin rankkojenkin aiheiden käsittelyä leikkaa kirjailijan lämpimän humoristinen piirroskuvitus. Puhuttelevan teoksen ydinsanomaksi nousee oman kehon ymmärtäminen ja hyväksyminen.

Kiinnostava uutuus on myös Aura Nurmen tammikuussa ilmestyvä runoteos Leijonapatsas. Se kuvaa "asioita, jotka on niin kipeitä, että mä en voi puhua niistä kuin runona".

Otavan ensimmäinen esikoinen ilmestyy helmikuussa. Riikka Suomisen esikoisteos Suhteellisen vapaata on rohkea ja hauska romaani halusta ja rakkaudesta. Tässä kirjassa ihanne yksiavioisesta parisuhteesta lentää ulos makuuhuoneesta! Muita kevään esikoisia ovat Lotta Dufvan maaliskuussa ilmestyvä Limbodusa ja suositun elokuvantekijän Johanna Vuoksenmaan huhtikuussa ilmestyvä Pimeät tunnit

Helmikuussa ilmestyvät lisäksi sukupolvensa äänenä tunnetun Johannes Ekholmin Planet FunfunPhilip Teirin Neitsytpolku ja Hannu Salaman Läheltä pitäen, kaukaa käyden. Koko kansan rakastama Enni Mustonen ei petä tänäkään vuonna: uusi romaani Pukija ilmestyy huhtikuussa.

Lasten- ja nuortenkirjat

Supersuosittu tubettaja ja Suomen komein mies Miklu tekee lukemisesta hauskaa Kaikkien aikojen kirja -teoksellaan, joka on jatkoa lukijat hurmanneelle menestyskirjalle Paras kirja ikinä. Teos ilmestyy tammikuussa.

Helena Wariksen Olafin pentupäiväkirjat – Pässit pullakahveilla on uusi hauska, valloittavasti kuvitettu sarja lukemaan oppineille. Helmikuussa ilmestyvässä teoksessa päästään seuraamaan paimenkoiranpentu Olafin seikkailuja tilan eläinten kanssa tositelevisiomaiseen tyyliin.

Hannele Lampelan ja Ninka Reitun Prinsessa Pikkiriikin kesä Pikkiriikki saa viettää mummun ja papan lepsussa ja lellivässä hoivassa maailman parhaan loman. Viides ratkiriemukas kirja huippuhurmaavasta Prinsessa Pikkiriikistä ilmestyy maaliskuussa.

Kurkkaa kaikki kirjauutuudet katalogista >>

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Vedos- ja haastattelupyynnöt sekä lisätiedot:

Tietokirjat: Eeva Louko, eeva.louko@otava.fi, p. 040-6588 862

Kaunokirjat: Jenni Heiti, jenni.heiti@otava.fi, p. 044-3585 060

Lasten- ja nuortenkirjat: Hannele Tavi, hannele.tavi@otava.fi, p. 044-5312 225

Otavan uudet lukulähettiläät vievät lukuiloa eteenpäin10.4.2024 13:00:00 EEST | Tiedote

Otava aloittaa huhtikuussa uuden, lukemista ja kirjallisuutta edistävän hankkeen kun kaksi lukulähettilästä ryhtyy viemään lukemisen iloa eteenpäin. Lasten- ja nuortenkirjallisuuden puolestapuhujana aloittaa kirjastoammattilainen ja lukuaktivisti Henriika Tulivirta ja kauno- ja tietokirjallisuuden lukulähettiläänä kirja-alan vaikuttaja sekä Kirsin Book Club -kirjablogin, lukupiirien ja -podcastin perustaja Kirsi Ranin.