Oululainen Tytti Tuppurainen jatkaa Demarinaisten puheenjohtajana - myös SDP:n opiskelijoita johtaa nyt oululainen

Sosialidemokraattisten Naisten 16. liittokokous 6.-7.11.21 Helsingissä on valinnut yksimielisesti Tytti Tuppuraisen jatkokaudelle puheenjohtajana. Tuppurainen on oululainen kansanedustaja ja eurooppa- ja omistajaohjausministeri. Ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin Emmi Lintonen (Häme) ja toiseksi varapuheenjohtajaksi Minna Salminen (Helsinki). Oulusta hallituksen varsinaiseksi jäseniksi kaudelle 2022–2024 valittiin Helena Ohtonen ja Lapista Henna Knuuti.

- Edessämme on liittokokouskausi, jonka aikana meidän on lujitettava demokratiaa, tasa-arvoa ja hyvinvointivaltiota. Meidän on puolustettava väsymättä oikeusvaltioperiaatetta ja kehitettävä yhteiskuntaamme entistä avoimemmaksi, reilummaksi ja mukaanottavammaksi. On huolehdittava siitä, ettei ketään jätetä jälkeen, nöyryytettynä ja ohitettuna, olipa kyse työnhausta tai ikäihmisen pankkiasioinnista verkkomaailmassa, Tuppurainen toteaa.

Demarinaiset on kaikkina aikoina tehnyt työtä sen eteen, että tasa-arvo, oikeudenmukaisuus ja syrjimättömyys toteutuisivat niin kotimaassa kuin maailmalla.

Olemme koko 120-vuotisen historiamme ajan aina kulkeneet suurten yhteiskunnallisten uudistusten eturintamassa. Seuraava etappimme on tammikuun hyvinvointialuevaalit, joissa pyrimme saamaan demarinaisia kaikkiin aluevaltuustoihin, puheenjohtaja Tuppurainen sanoi linjapuheessaan.

- Pohjoisen Suomen erityisyys näkyy ihmisten arjessa, ja siksi on tärkeää, että järjestöjen johdossa edustetaan ja ymmärretään myös erilaisia alueellisia erityispiirteitä.

Kuluneena viikonloppuna myös Demariopiskelijat SONK piti liittokokouksensa ja valitsi Oulussa puheenjohtajakseen paikallisen, oululaisen Timo Keisalan. Onnittelen Timoa lämpimästi valinnasta, Oulussa on nostetta ja valmiutta työhön yhteiskuntamme hyväksi, Tuppurainen iloitsee.

Demarinaiset: Rauhaa ja tasa-arvoa on puolustettava kaikkialla maailmassa8.11.2021 18:00:00 EET | Tiedote

Sosialidemokraattisten naisten 16. liittokokouksen kansainvälinen julkilausuma. Rauha ja vakaus ovat kansainvälisen sääntöpohjaisen yhteistyön ytimessä. Ylikansalliset instituutiot kuten Yhdistyneet kansakunnat ja Euroopan unioni ovat rakentuneet rauhan ja solidaarisuuden periaatteille. Viime vuosina olemme joutuneet kokemaan kylmän ja demokratiaa kaventavan voimapolitiikan paluuta. Olemme saaneet huomata, miten jo saavutetut naisten oikeudet ovat uhattuina monessa maassa, emmekä voi ottaa tasa-arvon kehitystä itsestään selvyytenä.