Oulun uusi Coffee House avautui Kauppakeskus Valkeassa 2.6.2022

Uudelta liikepaikalta, Kauppakeskus Valkean Kesäkadulta löytyvä Coffee House keräsi tuvan täyteen ihastelijoita heti ovien avauduttua. Oulun katukuvan tuttua klassikkokahvilaa oli selkeästi odotettu innolla Kauppakeskuksessa niin henkilökunnan kuin asiakkaidenkin puolesta.

Rentoa tunnelmaa ja patio Kesäkadulla

Uusi Coffee House tarjoaa monipuolisen kattauksen syötävää ja juotavaa kaiken ikäisille ja jokaiseen makuun. Erittäin suosittu, nyt kolmannella liikepaikallaan toimiva Coffee House on palvellut Oulussa jo vuodesta 2006 ja on siten yksi vanhimpia yhä toiminnassa olevia kahviloita Oulun katukuvassa.

Uusi sijainti tarjoaa myös Coffee Housen asiakkaille mahdollisuuden nauttia ympäri vuoden rennosta patiotunnelmasta Kauppakeskus Valkean lämmitetyllä Kesäkadulla. Kesäkadulta löytyvät jo entuudestaan tutut Bacaro Doppio ja La Torrefazione, joiden rinnalle 87 paikkainen Coffee House sopii omalla konseptillaan erinomaisesti täydentämään Valkean kahvilatarjontaa. Uudella paikalla avattu Coffee House työllistää nyt 15 työntekijää, joista kolme on uusia arinalaisia.

– Olemme iloisia, että pääsimme avaamaan Coffee Housen näin upealle paikalle Bacaro Doppion rinnalle. Molemmilla kahviloilla on nyt arvoisensa paikka ja ne ovat loistavasti oululaisten kulkureittien varrella, olitpa sitten ohikulkumatkalla tai haluat istua alas nauttimaan Kesäkadun mukavasta tunnelmasta laadukkaan kahvin ja herkullisten makupalojen kera. Coffee House tarjoaa erityisen monipuolisen valikoiman upeita herkkukahveja, joista erityisesti nuoriso nauttii, kertoo Osuuskauppa Arinan matkailu- ja ravitsemiskaupan ryhmäpäällikkö Heidi Koponen.

Muutto ja muodonmuutos

Coffee House sulki ovensa vanhalla paikallaan Pakkahuoneenkadulla vain muutama päivä sitten, tarkemmin viime viikon sunnuntaina. Original Sokos Hotel Arinan kyljessä palvellut kahvila luovutti tilansa Ouluun rantautuvan Ravintola VENNin käyttöön ja siirtyi keskelle kauppakeskuksen sykettä. Uusi paikka kauppakeskuksen kivijalassa tulee elävöittämään entisestään Kauppakeskus Valkean eläväistä kesäkatua. Kahvila sijoittuu Valkeassa pohjoisen pääsisäänkäynnin viereen.

Muuton mukana myös Coffee Housen sisustus koki muodonmuutoksen. Sisustussuunnittelusta vastasi Helsinkiläinen Visionary Design Partners, joka on monien S-ryhmän kahviloiden ja ravintoloiden muodonmuutosten taustalla. Coffee Housen sisustukseen haluttiin raikkailla väreillä ja runsaalla vihersisustuksella tuoda biofiilistä sekä luonnonmukaista tunnelmaa. Moniaistista ja rauhoittavaa kokemusta on luotu tilaan luonnonmateriaaleilla, luonnollisilla värisävyillä, laatoilla, puulla sekä rottinkisilla kalusteilla – kuin myös runsaalla vihersisustuksella. Synteettisten pintojen vaihtaminen aitoon puuhun, nahkaan, kiveen ja pehmeisiin samettikankaisiin luo lämpimän ja rauhoittavan tilan keskellä ruuhkaista kaupunkiympäristöä.

– Luontoon viittaavat elementit sisätiloissa saavat meidät voimaan paremmin. Tilojen on kestettävä aikaa, nojattava kestävään kehitykseen sekä kierrätyksen periaatteeseen minkä vuoksi käytimme suunnittelussamme vain aitoja materiaaleja, jotka vanhenevat kauniisti, selittää Visionary Design Partners Oy:n designer Jaana Ekman.

– Vuosien varrella tehty yhteistyö Arinalaisten kanssa on aina ollut hedelmällistä ja helppoa. Yhteistyömme aikanaan Ouluun avatun Amarillonkin osalta oli hyvin helppoa ja sujuvaa sekä ammattimaista. Arinalaisten ystävällisyys ja hieno yhteistyökyky ja halu suunnittelutoimistojen kanssa on esimerkillistä ja me VDPHelsingissä olemme enemmän kuin iloisia yhteistyöstä eri projekteissa, Ekman lisää.

Uuden Coffee Housen terassi sijaitsee aina sateettomalla ja lämpimällä Kesäkadulla.
Toimialajohtaja Ulla Peltoniemi, designer Jaana Ekman ja ryhmäpäällikkö Heidi Koponen Coffee Housen tupaantuliaisissa 2.6.2022.

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti lähes 180 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Yli 3000 Arinalaista tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita yli 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

Arinalta lahjoitukset Lapin ja Oulun yliopistoille23.5.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Arinan hallitus on päättänyt osuuskaupan lahjoituksista Lapin yliopiston ja Oulun yliopiston varainhankintaan. Arina lahjoittaa yliopistoille yhteensä 175 000 €, euron asiakasomistajaa kohden. Lahjoituksista Lapin yliopisto saa 50 000 € ja Oulun yliopisto 125 000 €, perustuen Arinan jäsenmäärän maantieteellisen jakaumaan. Yliopistot saavat lahjoituksille valtiolta jopa 2,5-kertaisen vastinrahan, joten lahjoituksilla on merkittävä aluevaikutus.

Paikallisin voimin uuteen kukoistukseen – Original Sokos Hotel Arinan uudistus on valmis20.5.2022 07:58:00 EEST | Tiedote

Original Sokos Hotel Arinan lokakuussa 2020 alkanut peruskorjaus ja uudistus on nyt 1,5 vuoden jälkeen valmis. Huoneiden uudistus toteutettiin kolmessa eri vaiheessa ja sujuva yhteistyö urakoitsijan sekä asiakkaiden kanssa mahdollisti hotellin ovien auki pysymisen vieraille koko uudistuksen ajan. Huoneuudistuksen yhteydessä uudistettiin myös hotellin kuntosali, leikkitila, asiakassaunat, hissiaulat ja vastaanotto.

Arinan vuoden 2021 parhaat työryhmät ja päälliköt palkittiin Levillä – Miika Huhtaniska pokkasi Arinan vuoden päällikön Martti-patsaan13.5.2022 09:15:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arina palkitsi vuoden 2021 parhaat työryhmät ja päälliköt Levillä. Kategorioina olivat vuoden tulokas, vuoden työryhmät ja päälliköt, vuoden kehittäjät ja vuoden ryhmäpäällikkö. Yhdeksästä palkitusta toimiala- ja näkökulmapäälliköstä Arinan vuoden päällikölle luovutettavan Martti-patsaan pokkasi ravintolapäällikkö Miika Huhtaniska Rovaniemeltä.