Osuuskauppa ArinaOsuuskauppa Arina

Oulun uusi ravintola VENN avautui 30.6.2022

Oululle uusi ravintolakonsepti – VENN – avasi ovensa torstaina kesäkuun viimeinen päivä Original Sokos Hotel Arinan kortteliin. Avajaispäivä toi paikalle ison joukon ihastelijoita ja uudesta konseptista kiinnostuneita oululaisia. VENN on selkeästi toivottu lisäys Oulun ravintoloiden joukkoon omalla vinkeällä teemallansa.

Oulun VENN ravintolan avajaistiimi / Kuva: Harri Rauhanummi, Linnan Juhlakuva

Elämässä ei ole mitään niin arvokasta kuin ystävät, viini ja ruoka

Oulun VENN ravintolan avajaisia vietettiin torstaina 30.6. menestyksekkäästi. Avajaisissa VENNin slogan eli "viiniä ja ystäviä" pääsi välittömästi tositoimiin, sillä asiakasvirran vuoksi löysivät varmasti tutut ja tuntemattomatkin toisensa samoista pöydistä. Avajaispäivänä tunnelmasta pystyi aistimaan ihastuneita huudahduksia ja paljon naurua aina puoleen yöhön saakka.

Original Sokos Hotel Arinan kortteliin avautunut ravintola VENN työllistää 10 henkilöä ja tarjolla on asiakaspaikkoja 90:lle henkilölle. Hotellin korttelissa ravintolapalveluja tarjoavat VENNin lisäksi myös Frans&Camille ja Amarillo.

- Upean henkilökunnan toteuttama VENNin rento tunnelma, erinomainen juomavalikoima ja ruokalista uutuuksineen täydentää hienosti Original Sokos Hotel Arinan palveluita. Nyt täysin uudistunut kortteli on täynnä oululaista elämää josta pääsevät nauttimaan myös hotellivieraat, kertoo hotellinjohtaja Päivi Kaarlela.

VENNissä ei pönötetä

VENN on sosiaalisesti rikasta elämää viettävien ihmisten kantapaikka, jonka sisustus, tarkkaan valitut juomat ja monipuolinen, kevyt ruokalista kutsuvat oululaiset nauttimaan arjesta ja juhlasta ystävien kera. VENNin loputtomat viinitankit, All day Brunch sekä VENNSDAY -konsepti tuovatkin mukanaan Ouluun jotain täysin uutta.

- VENN täydentää Oulun ravintolatarjoomaa rennolla otteella. Tarjoamme oululaisille olohuoneen, jonne on helppo tulla ystävien kanssa viihtymään ja nauttimaan ihanista juomista ja herkullisesta ruoasta, toteaa VENN ravintoloiden ketjupäällikkö Kati Piispanen.

Ouluun avattu VENN on kuudes konseptin ravintoloista. VENN ravintoloita löytyy jo ennestään Helsingistä, Kotkasta, Lappeenrannasta, Jyväskylästä sekä Vaasasta.

Oulun VENN ravintolan avajaistiimi / Kuva: Harri Rauhanummi, Linnan Juhlakuva
Hotellinjohtaja Päivi Kaarlela (vas) ja Ravintolapäällikkö  Anu Hyrkäs (oik)/ Kuva: Harri Rauhanummi, Linnan Juhlakuva
Hotellinjohtaja Päivi Kaarlela (vas) ja Ravintolapäällikkö Anu Hyrkäs (oik)/ Kuva: Harri Rauhanummi, Linnan Juhlakuva
Kuva: Harri Rauhanummi, Linnan Juhlakuva
Kuva: Harri Rauhanummi, Linnan Juhlakuva

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti lähes 180 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Yli 3000 Arinalaista tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita yli 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

Arinan hallinnolle perehdytystä – hallitukselle, hallintoneuvostolle ja toimitusjohtajalle vastuuvapaus tilivuodelta 202111.7.2022 13:09:32 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arina on yli 180 000 pohjoissuomalaisen kotitalouden omistama osuuskunta. Asiakasomistajat valitsevat keskuudestaan edustajat sääntömääräisissä kokouksissa päätösvaltaa käyttäviin hallintoelimiin. Edustajisto uudistui kevään 2022 vaalien myötä noin 50 %:sti. Hallintoväki toimii päätösvallan lisäksi sanansaattajina kotitalouksien ja osuuskaupan välillä. Kokousten lisäksi keskustelua käydään aktiivisesti virtuaalisella keskustelualustalla.

Arinalta lahjoitukset Lapin ja Oulun yliopistoille23.5.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Arinan hallitus on päättänyt osuuskaupan lahjoituksista Lapin yliopiston ja Oulun yliopiston varainhankintaan. Arina lahjoittaa yliopistoille yhteensä 175 000 €, euron asiakasomistajaa kohden. Lahjoituksista Lapin yliopisto saa 50 000 € ja Oulun yliopisto 125 000 €, perustuen Arinan jäsenmäärän maantieteellisen jakaumaan. Yliopistot saavat lahjoituksille valtiolta jopa 2,5-kertaisen vastinrahan, joten lahjoituksilla on merkittävä aluevaikutus.