Kukunori ry

Outi Alanko-Kahiluoto on Kukunorin uusi puheenjohtaja

Outi Alanko-Kahiluoto valittiin yksimielisesti Kulttuurin ja hyvinvoinnin liitto Kukunorin uudeksi puheenjohtajaksi. Valinta tehtiin yhdistyksen syyskokouksessa 16.11.2020.

Outi Alanko-Kahiluoto on neljännen kauden kansanedustaja ja koulutukseltaan filosofian tohtori. Hän on toiminut eduskunnassa muun muassa mielenterveyden neuvottelukunnassa sekä puheenjohtajana eduskunnan Nuorten mielenterveyden tuki -ryhmässä. Alanko-Kahiluoto on aktiivinen erityisesti sosiaali- ja kulttuuripolitiikassa ja hän on esittänyt monia parannuksia mielenterveyspalveluiden vahvistamiseksi. Kirjallisissa kysymyksissään Alanko-Kahiluoto on nostanut esiin muun muassa Kelan kuntoutuspsykoterapian tulevaisuuden ja rahoituksen, lukioiden ja ammatillisten oppilaitosten mielenterveyspalvelut ja psykologien lisäämisen varhaiskasvatukseen. Lisäsi hän on esittänyt toimenpidekokonaisuutta lasten ja nuorten mielenterveyspalveluiden vahvistamiseksi.

“Kukunorin vahvuutena on uudenlaisten ratkaisujen luominen yhdessä muiden kanssa ja erilaisten toimijoiden yhdistäminen. Yhteiskunnallisesti meillä on kuitenkin vielä paljon tehtävää, jotta kaikki voisivat hyvin. Näenkin, että myös Kukunorissa meidän tulee jatkossakin haastaa itseämme, kokeilla rohkeasti uutta ja rakentaa uusia yhteistyökumppanuuksia sektoreiden välille. Näin voimme olla aktiivisesti rakentamassa uutta hyvinvoinnin kulttuuria”, Alanko-Kahiluoto linjaa.

“On hienoa olla mukana tukemassa tätä toimintaa omalla panoksellani ja haluaisin kiittää valitsijoita saamastani luottamuksesta.”

Toiminnanjohtaja Markus Raivio
markus.raivio@kukunori.fi
045 632 1973

Tietoja julkaisijasta

Kulttuurin ja hyvinvoinnin liitto - Kukunori ry innostaa kaikkia tarttumaan toimeen ja kehittämään uutta hyvinvoinnin kulttuuria. Mukana on jo 42 mielenterveys-, vammais- ja päihdealan järjestöä, joiden kautta edustamme yli 20 000 mielenterveyden haasteita kokenutta suomalaista. Etsimme yhdessä uusia tapoja lisätä hyvinvointia ja kokoamme ihmisiä yhteen tehden työtä erityisesti heikommassa asemassa olevien henkilöiden kanssa ja heidän tilanteensa parantamiseksi. Kukunori on kokeiluja, ratkaisuja, toimintaa ja kulttuurin tekemistä yhdessä.