Outotec ja FSP sopimukseen yhteistyön laajentamisesta Lappeenrannassa

Outotec (Filters) Oy ja FSP Finnish Steel Painting Oy ovat sopineet Outotecin Lappeenrannan tehtaan happopeittaus- ja maalaustöiden ulkoistamisesta. Yhteistyön myötä FSP laajentaa toimintansa Etelä-Karjalaan. Yritys näkee alueella kysyntää laadukkaille ja kustannustehokkaille pintakäsittelyalan palveluille.

Outotec Lappeenranta, kuva Outotec

Outotec Filters ja FSP Finnish Steel Painting aloittavat yhteistyön Lappeenrannassa 1.4.2017, kun Outotec ulkoistaa happopeittaustoiminnot Pohjoismaiden suurimmalle pintakäsittelyalan yritykselle. Yhteistyösopimus pitää sisällään myös kaikki laitoksen maalaamotoiminnot.

Kaikki Outotecin pintakäsittelyn ammattilaiset siirtyvät FSP:n palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Yksikössä käsitellään tällä hetkellä erilaisia kaivos- ja prosessiteollisuuteen liittyviä tuotteita.

– FSP on konsernitasolla toiminut kumppaninamme vuodesta 2004. Hyvin toimineen ja jalostuneen yhteistyön johdosta koimme heidät luonnolliseksi partneriksi ja toiminnan kehittäjäksi myös Lappeenrannassa, sanoo kansainvälisten valmistustoimintojen johtaja Petteri Malin Outoteciltä

– Uskomme että pintakäsittelyyn keskittyvä kumppani on hyvä asia niin tuotteille ja niiden jatkokehittämiselle, samoin kuin siirtyvälle henkilökunnalle, Malin sanoo.

Etelä-Karjala kiinnostaa

FSP:n uusi pintakäsittelylaitos sijaitsee Lappeenrannassa, Pallon kaupunginosassa. Laitos sisältää Outotecin tehtaan sisällä toimivan happopeittaamon lisäksi erillisen maalaamon ja teräsraepuhaltamon, jossa voidaan laadukkaasti käsitellä erikokoisia ja eri materiaaleista valmistettuja tuotteita myös muille lähiseudun asiakkaille.

Tiloissa tehdään myös ARC-pinnoitteita, jotka soveltuvat muun muassa korkeisiin lämpötiloihin tai kovalle mekaaniselle ja kemialliselle rasitukselle altistuville tuotteille.

– Investoimme Etelä-Karjalaan, sillä tähän asti siellä on FSP:n kartalla ollut palvelutyhjiö. Olemme huomanneet siellä olevan kysyntää monipuolisille pintakäsittelyn palveluille. Lähitulevaisuuden suunnitelmissamme on laajentaa Lappeenrannan palvelutarjontaa kattamaan myös pulverimaalaamon tarpeet. Tarjoamme asiakkaillemme myös pintakäsiteltyjen tuotteiden loppuvarustelua sekä logistiikka- ja pakkauspalveluita, kertoo FSP:n toimitusjohtaja Pentti Virtanen.

Outotec (Filters) Oy

Outotecin Lappeenrannan tuotantoyksikkö, Outotec (Filters) Oy, kehittää, valmistaa ja toimittaa kiintoaineen ja nesteen erotteluun tarkoitettuja tuotteita, palveluja ja kokonaisratkaisuja kaivos-, mineraali, kemian- ja prosessiteollisuuteen.

FSP Finnish Steel Painting Oy

Teollisuuden pintakäsittelyä, siihen liittyviä lisäarvopalveluita ja engineering -ratkaisuja tarjoava FSP Finnish Steel Painting on alallaan Pohjoismaiden suurin ja Euroopassakin yksi merkittävimmistä toimijoista.

FSP:llä on projektitoimintaa, pintakäsittelylaitoksia ja henkilökuntaa viidessä Euroopan maassa. Vuonna 1964 perustetun yrityksen liikevaihto oli noin 23 miljoonaa euroa vuonna 2016.

Pentti Virtanen, Toimitusjohtaja
FSP Finnish Steel Painting Oy
pentti.virtanen@fspcorp.com

Petteri Malin, Vice President, Head of Global Manufacturing at Outotec
Outotec Filters Oy
Puh. 0400 843 888
petteri.malin@outotec.com

Outotec Lappeenranta, kuva Outotec
FSP maalaamo, kuva FSP Finnish Steel Painting Oy
FSP Finnish Steel Painting maalaus, kuva FSP

EduImpact Venture Capital Oy ja Zeroten Oy yhteistyöhön vauhdittamaan koulutusalan kasvuyrityksiä27.3.2018 09:10Tiedote

EduImpact Venture Capital Oy on uusi pääomasijoitusalan hallinnointiyhtiö. Sen EduImpact Fund -rahasto tulee keskittymään innovatiivisiin koulutusalan startup-yhtiöihin sekä varhaisen vaiheen kasvuyhtiöihin. EduImpactin yhteistyökumppanina toimii koulutusalan yrityskiihdyttämö xEdu, joka on Euroopan arvostetuimpia koulutusalan startup-yritysten hautomoja. Mainos- ja viestintätoimisto Zeroten Oy on valittu EduImpact Venture Capitalin vahvistetuksi kumppaniksi, kun EduImpact Fund -rahaston startup- ja kasvuyhtiöiden tuotteita ja palveluja aikanaan kaupallistetaan.