Outotec ja FSP sopimukseen yhteistyön laajentamisesta Lappeenrannassa

Outotec (Filters) Oy ja FSP Finnish Steel Painting Oy ovat sopineet Outotecin Lappeenrannan tehtaan happopeittaus- ja maalaustöiden ulkoistamisesta. Yhteistyön myötä FSP laajentaa toimintansa Etelä-Karjalaan. Yritys näkee alueella kysyntää laadukkaille ja kustannustehokkaille pintakäsittelyalan palveluille.

Outotec Lappeenranta, kuva Outotec

Outotec Filters ja FSP Finnish Steel Painting aloittavat yhteistyön Lappeenrannassa 1.4.2017, kun Outotec ulkoistaa happopeittaustoiminnot Pohjoismaiden suurimmalle pintakäsittelyalan yritykselle. Yhteistyösopimus pitää sisällään myös kaikki laitoksen maalaamotoiminnot.

Kaikki Outotecin pintakäsittelyn ammattilaiset siirtyvät FSP:n palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Yksikössä käsitellään tällä hetkellä erilaisia kaivos- ja prosessiteollisuuteen liittyviä tuotteita.

– FSP on konsernitasolla toiminut kumppaninamme vuodesta 2004. Hyvin toimineen ja jalostuneen yhteistyön johdosta koimme heidät luonnolliseksi partneriksi ja toiminnan kehittäjäksi myös Lappeenrannassa, sanoo kansainvälisten valmistustoimintojen johtaja Petteri Malin Outoteciltä

– Uskomme että pintakäsittelyyn keskittyvä kumppani on hyvä asia niin tuotteille ja niiden jatkokehittämiselle, samoin kuin siirtyvälle henkilökunnalle, Malin sanoo.

Etelä-Karjala kiinnostaa

FSP:n uusi pintakäsittelylaitos sijaitsee Lappeenrannassa, Pallon kaupunginosassa. Laitos sisältää Outotecin tehtaan sisällä toimivan happopeittaamon lisäksi erillisen maalaamon ja teräsraepuhaltamon, jossa voidaan laadukkaasti käsitellä erikokoisia ja eri materiaaleista valmistettuja tuotteita myös muille lähiseudun asiakkaille.

Tiloissa tehdään myös ARC-pinnoitteita, jotka soveltuvat muun muassa korkeisiin lämpötiloihin tai kovalle mekaaniselle ja kemialliselle rasitukselle altistuville tuotteille.

– Investoimme Etelä-Karjalaan, sillä tähän asti siellä on FSP:n kartalla ollut palvelutyhjiö. Olemme huomanneet siellä olevan kysyntää monipuolisille pintakäsittelyn palveluille. Lähitulevaisuuden suunnitelmissamme on laajentaa Lappeenrannan palvelutarjontaa kattamaan myös pulverimaalaamon tarpeet. Tarjoamme asiakkaillemme myös pintakäsiteltyjen tuotteiden loppuvarustelua sekä logistiikka- ja pakkauspalveluita, kertoo FSP:n toimitusjohtaja Pentti Virtanen.

Outotec (Filters) Oy

Outotecin Lappeenrannan tuotantoyksikkö, Outotec (Filters) Oy, kehittää, valmistaa ja toimittaa kiintoaineen ja nesteen erotteluun tarkoitettuja tuotteita, palveluja ja kokonaisratkaisuja kaivos-, mineraali, kemian- ja prosessiteollisuuteen.

FSP Finnish Steel Painting Oy

Teollisuuden pintakäsittelyä, siihen liittyviä lisäarvopalveluita ja engineering -ratkaisuja tarjoava FSP Finnish Steel Painting on alallaan Pohjoismaiden suurin ja Euroopassakin yksi merkittävimmistä toimijoista.

FSP:llä on projektitoimintaa, pintakäsittelylaitoksia ja henkilökuntaa viidessä Euroopan maassa. Vuonna 1964 perustetun yrityksen liikevaihto oli noin 23 miljoonaa euroa vuonna 2016.

Pentti Virtanen, Toimitusjohtaja
FSP Finnish Steel Painting Oy
pentti.virtanen@fspcorp.com

Petteri Malin, Vice President, Head of Global Manufacturing at Outotec
Outotec Filters Oy
Puh. 0400 843 888
petteri.malin@outotec.com

Outotec Lappeenranta, kuva Outotec
FSP maalaamo, kuva FSP Finnish Steel Painting Oy
FSP Finnish Steel Painting maalaus, kuva FSP

FSP ja Zeroten ovat sopineet uusasiakashankinnan ja viestinnän ulkoistuksesta27.5.2021 15:34:25 EEST | Tiedote

FSP Finnish Steel Painting Oy siirtää kaiken sisäisen ja ulkoisen viestinnän sekä uusasiakashankinnan Zeroten Oy:lle. Sopimuksella yritykset vahvistavat olemassa olevaa kumppanuuttaan, sillä Zeroten on jo aikaisemmin vastannut FSP:n markkinoinnista. Liikkeenluovutuksen yhteydessä FSP:n henkilökuntaa siirtyy vakituisesti Zerotenin palvelukseen. Tulevaisuudessa Zeroten rekrytoi tarvittaessa itsenäisesti uutta henkilöstöä FSP:n tarpeisiin.

Suomalainen koronavirukselta suojaava tarrapinnoite valloittaa kuluttajamarkkinat23.4.2021 09:00:00 EEST | Tiedote

Clean Touch Medicalin innovaatio CovidSafe on suomalainen keksintö taistelussa koronavirusta vastaan. Tarrapinnoite lanseerataan kuluttajille kuluvan huhtikuun aikana. CovidSafe on tarrapinnoite, joka eliminoi SARS-CoV-2 viruksen kosketuspinnoilta sekunneissa. Tuote perustuu patentoituun monimetallihybridiseokseen, joka soveltuu käytettäväksi sekä ulkona että sisällä. Tuotteen teho on vahvistettu Helsingin yliopiston laboratoriossa.

Uusi helppokäyttöinen Fustra Seniori -sovellus ikääntyneiden liikuttamisen tueksi22.12.2020 14:52:22 EET | Tiedote

Kuluvan vuoden aikana ikääntynyt väestö on jäänyt liian yksin. Kotimainen liikunta-alan yritys Fustra tuo markkinoille ikäihmisille suunnatun helppokäyttöisen sovelluksen, joka ohjaa harjoittelua turvallisesti etänä. Sovelluksen harjoitukset pohjautuvat UKK-instituutin liikuntasuosituksiin. Suunnittelu on toteutettu yhteistyössä UKK-instituutin erikoistutkija Marjo Rinteen kanssa.

Pilottivaiheen yhteistyöstä hyviä tuloksia - Semat ARM tarjoaa asiakaslähtöistä toimintaa8.12.2020 10:00:00 EET | Tiedote

Projektitalo Sematin uusi palvelu Semat ARM tarjoaa uutta, objektiivista näkökulmaa sekä konkreettisia toimenpiteitä liiketoiminnan kehittämiseen. Palvelun kehittämisvaiheessa kumppaniksi ja pilottiasiakkaaksi valikoitui sähköjärjestelmien valmistaja Milectria. Samalla kun Sematin palvelua hiottiin asiakaslähtöisemmäksi, kehitettiin myös Milectrian omaa toimintaa.