Pääkaupunkiseudulla grillataan tänä kesänä hummeria chimichurrivoilla – HOK-Elanto lanseeraa yhdessä Tomi Björckin kanssa kehitetyn ruokatuotesarjan

HOK-Elannon uusi, yhdessä huippukokki Tomi Björckin kanssa luoma HERKKU Premium Edition by Tomi Björck -ruokatuotesarja tuo helposti valmistettavia ravintolatason makuelämyksiä koteihin.​ Eri puolilta maailmaa inspiraationsa saaneet grillaustuotteet ja valmiit ateriat rantautuvat pääkaupunkiseudun Prisma-, S-market-, Alepa- ja Food Market Herkku -myymälöihin toukokuun lopussa.

Helppous ja laadukkuus ovat ruoan megatrendejä, joiden rooli korostuu erityisesti pääkaupunkiseudulla. S-ryhmän suurin alueosuuskauppa HOK-Elanto vastaa premium-laatuisten, helposti valmistettavien aterioiden alati kasvavaan kysyntään lanseeraamalla ravintolatason HERKKU Premium Edition by Tomi Björck -ruokatuotesarjan yhdessä huippukokki Tomi Björckin kanssa.

Ruokatuotesarjaan kuuluu ensivaiheessa HERKKU GRILLS-grillaustuotteita sekä viisi erilaista käsintehtyä HERKKU Premium Edition by Tomi Björck -valmista ateriaa, jotka valmistetaan HOK-Elannon Herkkukeittiössä Vantaalla. Annosten makumaailmat ovat saaneet inspiraationsa Björckin matkoista maailmalla. Toukokuun lopusta lähtien tuotteita on saatavilla pääkaupunkiseudun Prismoista, S-marketeista, Alepoista ja Food Market Herkuista.

– Yhdistämme ensi kertaa toden teolla kaksi keskeistä osaamisaluettamme, kaupan ja ravintolan, ja niistä kertyneen asiakasymmärryksen. Asiakkaamme haluavat syödä kotonakin huippulaadukkaasti ja onnistua ruoanlaitossa. Siksi olemme valjastaneet mukaan maailmanluokan makuosaaja Tomi Björckin, joka on omien tuotekehittäjiemme tuella suunnitellut sarjan tuotteet siten, että jokainen voi loistaa niin kotikeittiössä kuin grillin ääressä, kertoo HOK-Elannon toimialajohtaja Kimmo Nikula.

Helpommin herkullista kotona

Björck on suunnitellut tuotesarjaan kuuluvien tuotteiden reseptit tiiviissä yhteistyössä HOK-Elannon asiantuntijoiden kanssa. Pieteetillä luotujen makujen perustana ovat tuoreet, laadukkaat ja aidot raaka-aineet.

– Olemme hypänneet herkullisuudessa aivan uudelle tasolle. Esimerkiksi vihreä currytahna tehdään Herkkukeittiössämme alusta alkaen itse. Tämä on nykyisin harvinaista jopa Aasian maissa, kertoo HOK-Elannon Head of Design and Development Anne-Maria Mikkonen.

– Tarkoitus on päästää kotikokit helpolla, mutta valmistuksen puolella emme ota oikopolkuja, Mikkonen tähdentää.

Uusia makumaailmoja kotipöytiin ja grilliin

HOK-Elannon Herkkukeittiössä käsin valmistettavat HERKKU MEALS -ateriat vievät makumatkalle niin Aasiaan, Australiaan kuin Pohjois-Afrikkaankin.

– Halusimme tuoda tuotesarjaan autenttisia makuelämyksiä eri puolilta maailmaa, ja kaikkia sarjan tuotteita yhdistääkin rohkea mausteiden käyttö, Björck kertoo.

Valmiiden aterioiden valikoimaan kuuluu muun muassa vegaaninen versiointi klassisesta vihreästä currysta sekä kookoskaramellikastikkeella maustettua porsaan plumaa balilaishenkisen riisin kera. Jälkimmäisen annoksen valmistuksessa hyödynnetään suomalaista porsaan plumaa, joka on porsaan fileeselästä leikattu hyvin marmoroitunut ja ohut pala.

Grillikaudella HOK-Elannon Prismojen, S-marketien, Alepojen ja Food Market Herkkujen Ruokatorit tarjoavat grillaajille uudenlaista inspiraatiota, kuten helposti valmistettavaa chimichurrivoilla maustettua HERKKU GRILLS-hummeria, josta voidaankin povata tämän grillikauden hittiä. Valmiiksi mietityt maut ja yhdistelmät helpottavat kotikokin elämää. Ruokatorien henkilökunta neuvoo ateriakokonaisuuksien suunnittelussa sekä tarjoaa vinkkejä kotiin viemisiksi.

Tomi Björck on HOK-Elannon uusi ruokalähettiläs

HERKKU Premium Edition -ruokatuotesarjassa tullaan näkemään lisää inspiroivia uutuuksia vielä tämän vuoden aikana. Björck toimii HOK-Elannon virallisena ruokalähettiläänä seuraavat vuodet.

– Laadukkaiden raaka-aineiden ja autenttisten makuelämysten arvostus jatkaa kasvuaan, ja kotikokit janoavat onnistumisen elämyksiä. Tehtäväni on yhdessä HOK-Elannon tuotekehitystiimin kanssa antaa kaikille mahdollisuus nauttia ja valmistaa kotona ravintolatason annoksia, Björck sanoo.

HOK-Elanto, stadin oma lafka, on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli 630 000 asiakasomistajataloutta. Vuosittainen liikevaihtomme on yli 2 miljardia euroa, ja yritys työllistää noin 6 500 henkilöä. Toimintaa ohjaavia perusarvoja ovat asiakasomistajan etu, osaava henkilökunta, kyky muuttua, vastuullisuus ja tuloksellisuus.

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikennemyymälöitä ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 300.