Päällystys- ja tiemerkintätyöt Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun tiestöllä 2023 (Kainuu, Pohjois-Pohjanmaa)

Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun alueen tiestöllä päällystys- ja tiemerkintätyöt ovat juuri käynnistyneet. Työt suoritetaan toukokuun ja lokakuun välisenä aikana.

Tänä kesänä alueella päällystystöitä tekee Peab Industri Oy ja tiemerkintätöitä Road Marketing Solutions Oy. Maanteitä päällystetään noin 150 kilometriä sekä jalankulun ja pyöräilyn väyliä noin 7 kilometriä. Tämän kesän pisin yhtäjaksoinen päällystyskohde on kt 86 Oulainen - Ylivieska välin päällystäminen 25 km matkalta. Päällystettyjen teiden korjaus sisältää päällysteiden uusimista, tienrakenteen parantamista, kuivatuksen parantamista sekä erilaisia paikkauksia.

Päällystystyömailla nopeusrajoituksia alennetaan työn ajaksi. Noudattamalla nopeusrajoituksia parannat liikenneturvallisuutta ja teet työmaasta turvallisemman. Useilla kohteilla on käytössä liikennevalot ja saattoauto, joiden avulla liikenne ohjataan turvallisesti työmaan ohi.

Päällystystöiden valmistuttua tehdään tiemerkinnät, jonka jälkeen alennetut nopeusrajoitukset voidaan palauttaa normaaliksi.

Päällystystyöt ovat tällä hetkellä käynnissä kt 86:lla välillä Oulainen - Ylivieska. Kesäkuun aikana päällystyksiä tehdään mm. kohteilla vt 4 Oulun moottoritie, vt 20 Tuira-Hintta, kt 75 Juurikkakangas-Rastinkylä ja mt 900 Sotkamo-Kuhmo.

Merkittävimmät päällystyskohteet

Projektipäällikkö Tero Kouva, p. 0295 038 813
Projektipäällikkö Heidi Salo, p. 0295 037 080
sähköposti: etunimi.sukunimi@ely-keskus.fi

Päivitetty Itä-Suomen yritysrahoitusstrategia on julkaistu (Etelä-Savo, Pohjois-Karjala, Pohjois-Savo)27.3.2024 12:59:19 EET | Tiedote

Itä-Suomen yritysrahoitusstrategia on päivitetty vuodelle 2024. Strategiaa käytetään ELY-keskuksissa yrityksen kehittämisavustushakemusten sekä Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahaston (maaseuturahasto) yritystukihakemusten arvioinnissa ja hakemusten pohjalta tehtävien päätösten valmistelussa Etelä-Savon, Pohjois-Karjalan sekä Pohjois-Savon maakuntien alueella.

Vuoden Hyvä YVA -palkinto valtatien 8 parantaminen välillä Rauma-Eurajoki-hankkeelle21.3.2024 08:49:23 EET | Tiedote

Yva ry on myöntänyt vuoden 2024 Hyvä YVA -palkinnon valtatien 8 parantamista välillä Rauma-Eurajoki käsittelevälle ympäristövaikutusten arvioinnille. Hankkeesta vastaavana menettelyssä on toiminut Varsinais-Suomen ELY-keskuksen liikennevastuualue ja hankkeesta vastaavan edustajana projektipäällikkö Timo Bäcklund. YVA-konsulttina on toiminut projektipäällikkö Rauno Tuominen ja YVA-vastaava Taina Klinga Sitowise Oy:stä ja pääsuunnittelija Sari Kirvesniemi Ramboll Finland Oy:stä. Yhteysviranomaisena on toiminut Varsinais-Suomen ELY-keskuksen ympäristövastuualue ja yhteysviranomaisen edustajana johtava asiantuntija Asta Asikainen.