Päivö-myrsky riepotteli Järvi-Suomen Energian verkkoaluetta tiistai-iltana – sähköttömänä yhä tuhansia kotitalouksia

Päivö-myrsky iski tiistai-iltana 30.6. lyhyellä varoitusajalla, ja Järvi-Suomen Energian verkkoalueen ylittäessään katkaisi sähköt noin 18 000 asiakkaalta. Myrskyn äkillisyydestä huolimatta korjaajia saatiin hyvin töihin.

Myrskyalue siirtyi pois Järvi-Suomen Energian verkkoalueelta pohjoisemmaksi tiistaina noin puolen yön aikaan, jonka jälkeen uusia vikoja ei ole tullut. Illan ja yön aikana sähköt saatiin palautettua suurimmalle osalle verkkoalueen talouksista. Korjaajat pääsivät yön pimeimmiksi tunneiksi lepäämään työskenneltyään tiistaiaamusta saakka yhtämittaisesti 18 tuntia.

Korjaajat palasivat työhön tänään keskiviikko-aamuna kello seitsemän aikaan jatkamaan keskijänniteverkon vikojen paikantamista ja korjaustaSähköttömien talouksien määrä oli kello seitsemän aikaan vajaat 4000. Keskijänniteverkon valmistuttua korjaajat siirtyvät pienjänniteverkon korjaamiseen. Jakelualueen vakavimmat vika-alueet sijaitsevat Savonranta-Kerimäki- alueella sekä Haukivuorella.

Myrskyn poistumisesta huolimatta epävakainen sää jatkuu Järvi-Suomen alueella. Ilmatieteen laitos ennustaa koittavalle keskiviikkopäivälle ukkoskuuroja ja puuskittaista tuulta, jotka voivat aiheuttaa sähköhäiriöitä. Järvi-Suomen Energia jatkaa oranssin eli tehostetun valmiuden ylläpitämistä tarkoittaen sitä, että kaikki saatavilla olevat 60 korjaajasekä muu viankorjausta tukeva henkilökunta jatkavat työtään.

Pyydämme asiakkailtamme ilmoituksia, jos sähköt toimivat heikosti tai keskijänniteverkon tilanteen normalisoiduttua sähköt eivät ole palautuneet. Pienjänniteverkon alueella olevista vioista ei saada yhtä tarkkaa kuvaa kuin keskijänniteverkon häiriöistä. Paikoitellen toimitaan siis asiakkaiden ilmoituksien varassa. Häiriökartta osoittaa, mikä on keskijänniteverkon vikatilanne. Vikapalvelun tavoittaa numerosta 0800 90440.

Järvi-Suomen Energian 24h vikapalvelu

Lisätiedot medialle:

Juuso Ruottinen,
Kunnossapitopäällikkö, käytönjohtaja
juuso.ruottinen@sssoy.fi

Sähköisestä asioinnista kohti vau! -kokemusta6.7.2020 15:34:03 EESTBlogi

Sähköisen asioinnin kehittäminen on ollut meillä jo vuosia osa normaalia arjen aherrusta. Tieto sähkönjakelun häiriöistä lähtee asiakkaille tekstiviesteillä ja tarjouspyynnön voi lähettää nettisivujen lomakkeella. Sopimuksen sähköinen allekirjoitus ja e-lasku lähentelvät jo seuraavan tason digitaalisuutta. Tavoitteena on helppo, nopea yksilöllinen ja vuorovaikutteinen kumppanuus asiakkaidemme kanssa.