Palace Bidco Oy (”WSIP Bidco”) on saanut tarvittavat viranomaishyväksynnät koskien Adapteo Oyj:n (”Adapteo”) hallituksen suosittelemaa julkista käteisostotarjousta Adapteon osakkeenomistajille

Tämä tiedote ei ole suoraan tai välillisesti tehty tarjous Australiassa, Kanadassa, Hongkongissa, Japanissa, Uudessa-Seelannissa tai Etelä-Afrikassa tai millään muulla alueella, jossa tarjous olisi sovellettavan lain vastainen. Osakkeenomistajat, jotka eivät asu Ruotsissa tai Suomessa ja jotka haluavat hyväksyä Ostotarjouksen (kuten määritelty alla) tulee tehdä omat selvityksensä soveltuvasta lainsäädännöstä ja mahdollisista veroseuraamuksista. Osakkeenomistajia kehotetaan tutustumaan tämän tiedotteen lopussa kohdassa ”Tärkeää tietoa” sekä 23.6.2021 julkaistussa tarjousasiakirjassa esitettyihin tarjousta koskeviin rajoituksiin.

Yhdysvalloissa olevien osakkeenomistajien tulee lisäksi tutustua kohtaan ”Tietoja osakkeenomistajille Yhdysvalloissa” tämän tiedotteen lopussa ja tarjousasiakirjassa.

WSIP Bidco, joka on West Street Global Infrastructure Partners IV, L.P.:n lukuun perustettu ja sen välillisesti kokonaan omistama yksityinen osakeyhtiö, julkisti 17.5.2021 Adapteon hallituksen suositteleman julkisen käteisostotarjouksen Adapteon osakkeenomistajille kaikkien Adapteon osakkeiden hankkimiseksi WSIP Bidcolle (”Ostotarjous”). WSIP Bidco tarjoaa 165 Ruotsin kruunua kustakin Adapteon osakkeesta. Ostotarjousta koskeva tarjousasiakirja julkaistiin 23.6.2021.

WSIP Bidco vahvistaa, että se on saanut hyväksynnän Euroopan komissiolta neuvoston asetuksen (EU) 139/2004 nojalla. Tämän seurauksena Ostotarjouksen toteuttamisen ehto kaikkien tarvittavien viranomaisten edellyttämien hyväksyntöjen saamisesta on täyttynyt.

Kuten aiemmin on ilmoitettu, Ostotarjouksen hyväksymisaika alkoi 24.6.2021, ja se päättyy 16.8.2021 klo 16.00 CEST. Selvitysmenettely aloitetaan sen jälkeen, kun WSIP Bidco ilmoittaa, että Ostotarjouksen ehdot ovat täyttyneet tai kun WSIP Bidco muutoin päättää toteuttaa Ostotarjouksen. Mikäli tällainen ilmoitus annetaan 19.8.2021, selvitysmenettelyn odotetaan alkavan arviolta 26.8.2021.

Lisätietoja Ostotarjouksesta on saatavilla:

www.gs.com/wsip-recommended-offer-adapteo

Tiedot on toimitettu julkaistaviksi 30.72021, klo 14:00 CEST.

Adapteo lyhyesti

Adapteo on Pohjois-Euroopan johtava joustavien, uudelleenkäytettävien vuokrattavien mukautettavien rakennusten tarjoaja sosiaalisen infrastruktuurin ja toimistotilojen sektoreille. Adapteo pääasiallisesti vuokraa muunneltavia rakennuksia kouluiksi, päiväkodeiksi, vanhusten hoiva-alalle, toimistoiksi, majoitukseen ja tapahtumiin. Muunneltavia rakennuksia hyödyntäen asiakkaat voivat muuntaa ja kasvattaa tai pienentää rakennuksia sekä muuttaa niiden käyttötarkoitusta muutamassa viikossa käyttäen hyväksi mukautettavia ja siirtokelpoisia rakennuskonsepteja. Adapteo toimii Ruotsissa, Suomessa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa, Belgiassa ja Alankomaissa. Suuri osa Adapteon liikevaihdosta on luonteeltaan toistuvaa ja vuokratuotto on pääasiassa peräisin julkisen sektorin asiakkaiden kanssa solmituista vuokrasopimuksista.

Tärkeää tietoa

Ostotarjousta ei tehdä suoraan tai välillisesti Australiaan, Kanadaan, Hongkongiin, Japaniin, Uuteen-Seelantiin tai Etelä-Afrikkaan postipalveluiden kautta tai millään muulla tavalla tai välineellä (sisältäen, mutta ei rajoittuen, sähköpostin, faksin, teleksin, puhelimen sekä internetin kautta tai muutoin) tai millään osavaltioiden väliseen tai ulkomaankauppaan liittyvällä tavalla tai minkään kansallisen arvopaperipörssin tai sen tarjoamien palveluiden kautta Australiassa, Kanadassa, Hongkongissa, Japanissa, Uudessa-Seelannissa tai Etelä-Afrikassa tai näihin maihin. Näin ollen tätä lehdistötiedotetta tai mitään Ostotarjoukseen liittyvää aineistoa ei lähetetä eikä tule lähettää tai muutoin toimittaa Australiaan, Kanadaan, Hongkongiin, Japaniin, Uuteen-Seelantiin tai Etelä-Afrikkaan.

Tätä lehdistötiedotetta ei lähetetä eikä sitä tule lähettää sellaisille osakkeenomistajille, joilla on rekisteröity osoite Australiassa, Kanadassa, Hongkongissa, Japanissa, Uudessa-Seelannissa tai Etelä-Afrikassa. Australiassa, Kanadassa, Hongkongissa, Japanissa, Uudessa-Seelannissa tai Etelä-Afrikassa asuvien tai oleskelevien henkilöiden puolesta osakkeita hallinnoivien pankkien, välittäjien, pörssimeklareiden ja muiden hallintarekisteröinnin hoitajien ei tule toimittaa Ostotarjousta tai mitään muita Ostotarjouksen yhteydessä vastaanottamiaan asiakirjoja kyseisille henkilöille.

Tässä lehdistötiedotteessa esitetyt tulevaisuuden tilanteita tai olosuhteita koskevat tiedot, mukaan lukien lausumat tulevasta tuloskehityksestä, kasvusta tai muista kehitysennusteista tai muista Ostotarjouksen eduista, ovat tulevaisuutta koskevia lausumia. Tällaiset lausumat voi yleensä, mutta ei aina, tunnistaa siitä, että niiden yhteydessä esiintyy sellaisia ilmauksia kuten ”olettaa”, ”aikoa”, ”odottaa”, ”arvioida”, ”uskoa” tai muita vastaavia ilmauksia. Tulevaisuutta koskeviin lausumiin liittyy luonnostaan riskejä ja epävarmuustekijöitä, sillä ne koskevat tulevaisuuden tapahtumia ja riippuvat tulevaisuuden olosuhteista. Useiden tekijöiden johdosta, joista monet ovat WSIP Bidcon vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella, ei voi olla varmuutta siitä, että tosiasialliset tulokset eivät poikkea olennaisesti siitä, mitä tulevaisuutta koskevissa lausumissa on ilmaistu tai mitä niistä on pääteltävissä. Tulevaisuutta koskevat lausumat koskevat vain sitä hetkeä, jolloin ne on annettu, eikä WSIP Bidcolla ole velvollisuutta (eikä WSIP Bidco anna sitoumusta) päivittää tai tarkistaa tällaisia tulevaisuutta koskevia lausumia uusien tietojen, tulevaisuuden tapahtumien tai muiden seikkojen perusteella, ellei soveltuvassa lainsäädännössä näin edellytetä.

Tietoja osakkeenomistajille Yhdysvalloissa

Ostotarjous kohdistetaan Yhdysvalloissa asuville Adapteon osakkeenomistajille soveltaen soveltuvilta osin vuoden 1934 Yhdysvaltain arvopaperipörssilakia, muutoksineen (U.S. Securities Exchange Act of 1934, ”Yhdysvaltain Pörssilaki”) ja siihen perustuvia sääntöjä ja määräyksiä (mukaan lukien Yhdysvaltain Pörssilain kohtaa 14(e) ja sen nojalla annettua Regulation 14E -säännöstä). Ostotarjous kuuluu lisäksi Yhdysvaltain Pörssilain Rule 14d–1(d) -säännöksessä määritetyn erivapauden (”Tier II -ostotarjous”) ja julkisia ostotarjouksia koskevien sääntöjen piiriin. Tämä Ostotarjous koskee Suomen lakien mukaisesti perustettua yhtiötä. Ostotarjoukseen sovelletaan Ruotsin lakiin perustuvia tiedonantovelvollisuus- ja menettelymääräyksiä, jotka saattavat poiketa Yhdysvalloissa sovellettavista tiedonantovelvollisuus- ja menettelymääräyksistä. Yhdysvalloissa asuvien Adapteon osakkeenomistajien (”Yhdysvaltalaiset Osakkeenomistajat”) tulee ottaa huomioon, että Adapteon osaketta ei ole noteerattu Yhdysvalloissa sijaitsevassa pörssissä ja että Adapteoon ei kohdistu Yhdysvaltain Pörssilaissa määritettyjä säännöllistä raportointia koskevia vaatimuksia, eikä Adapteo ole velvollinen raportoimaan eikä se raportoi Yhdysvaltojen arvopaperi- ja pörssikomissiolle (engl. the U.S. Securities and Exchange Commission, ”SEC”) edellä mainitun lain perusteella.

Yhdysvalloissa Ostotarjouksen tekee ainoastaan WSIP Bidco.

Ostotarjous tehdään Yhdysvaltalaisille Osakkeenomistajille samoilla ehdoilla kuin muille Adapteon osakkeenomistajille, joille Ostotarjous on kohdistettu. Kaikki tietoja sisältävät asiakirjat, mukaan lukien Tarjousasiakirja, jaetaan Yhdysvaltalaisille Osakkeenomistajille vastaavalla tavalla kuin muille Adapteon osakkeenomistajille.

Ostotarjoukseen sovelletaan muutoin Ruotsin lainsäädännössä määritettyjä tiedonantovelvollisuus- ja menettelymääräyksiä, kuten esimerkiksi peruutusoikeutta, Tarjouksen aikataulua, pidennys- ja tulosilmoituksia sekä selvitysmenettelyitä (mukaan lukien vastikkeen maksujen ajoitus) ja ehdoista luopumista koskevia tiedonantovelvollisuus- ja menettelymääräyksiä, jotka saattavat poiketa Yhdysvaltojen sisäisillä markkinoilla toteuttaviin ostotarjouksiin sovellettavista vaatimuksista tai menettelytavoista. Koska Ostotarjous on Tier II -ostotarjous, siihen sovelletaan Ruotsin lainsäädännössä asetettua selvitysmenettelyä, joka poikkeaa Yhdysvalloissa tavanomaisesti käytetystä selvitysmenettelystä erityisesti siltä osin, milloin vastike maksetaan. Ruotsin lain mukaisesti toteutettava Ostotarjous tehdään Yhdysvaltaisille Osakkeenomistajille soveltuvan Yhdysvaltojen arvopaperilainsäädännön sekä kyseiseen lainsäädäntöön perustuvien erivapauksien mukaisesti Tier II -ostotarjouksena. Siinä määrin kuin Ostotarjoukseen sovelletaan Yhdysvaltain arvopaperilainsäädäntöä, kyseisiä säännöksiä sovelletaan ainoastaan Yhdysvaltalaisiin Osakkeenomistajiin, eivätkä muut henkilöt voi esittää niihin perustuvia vaatimuksia. Yhdysvaltalaisten Osakkeenomistajien tulee ottaa huomioon, että tarjousvastikkeen valuutta on Ruotsin kruunu ja että valuuttakurssivaihtelut eivät vaikuta tarjousvastikkeeseen.

Adapteon tilinpäätökset sekä kaikki tässä lehdistötiedotteessa esitetyt Adapteoa koskevat taloudelliset tiedot ja muut Ostotarjoukseen liittyvät asiakirjat on laadittu tai ne laaditaan IFRS-periaatteiden mukaisesti, eivätkä ne välttämättä ole verrattavissa Yhdysvalloissa toimivien yhtiöiden tilinpäätöksiin tai taloudellisiin tietoihin tai sellaisten muiden yhtiöiden tilinpäätöksiin tai taloudellisiin tietoihin, jotka on laadittu Yhdysvalloissa yleisesti hyväksyttyjen kirjanpitoperiaatteiden mukaisesti.

Adapteon osakkeenomistajien oikeuksien toteuttaminen tai mahdollisten vaatimusten esittäminen Yhdysvaltain liittovaltion tai osavaltion arvopaperilakien nojalla Ostotarjouksen yhteydessä voi olla vaikeaa, koska Adapteo ja WSIP Bidco ovat sijoittautuneet Yhdysvaltain ulkopuolelle ja osa tai kaikki Adapteon ja WSIP Bidcon johtajista ja hallituksen jäsenistä saattavat asua Yhdysvaltain ulkopuolella. Adapteon osakkeenomistajat eivät välttämättä voi haastaa Adapteoa tai WSIP Bidcoa tai näiden johtajia tai hallituksen jäseniä oikeuteen Yhdysvaltain arvopaperilakien rikkomisesta Yhdysvaltain ulkopuolisessa tuomioistuimessa. Adapteon, WSIP Bidcon ja/tai näiden lähipiiriyhtiöiden pakottaminen kunnioittamaan yhdysvaltalaisen tuomioistuimen tuomiovaltaa tai noudattamaan tällaisen tuomioistuimen antamaa tuomiota voi olla vaikeaa.

Siinä määrin kuin soveltuva lainsäädäntö ja määräykset sen sallivat sekä Yhdysvaltain Pörssilain Rule 14e–5(b) -säännöksessä määritetyllä tavalla WSIP Bidco ja sen lähipiiriyhtiöt tai sen välittäjät ja sen välittäjien lähipiiriyhtiöt (jotka toimivat WSIP Bidcon tai sen lähipiiriyhtiöiden agentteina) voivat ajoittain sekä Ostotarjouksen vireilläolon aikana myös muutoin kuin Ostotarjouksen mukaisesti suoraan tai epäsuorasti hankkia tai tehdä järjestelyjä hankkiakseen Yhdysvaltojen ulkopuolelta Adapteon osakkeita tai mitä tahansa sellaisia arvopapereita, jotka voidaan muuttaa tai vaihtaa kyseisiksi osakkeiksi tai joiden perusteella voidaan hankkia kyseisiä osakkeita. Kyseiset osakkeet voidaan hankkia joko avoimilta markkinoilta niillä vallitsevaan hintaan tai yksityisinä transaktioina neuvoteltuun hintaan. Siinä määrin kuin soveltuva lainsäädäntö tai määräykset sitä edellyttävät, tällaisia kauppoja koskevat tiedot ilmoitetaan lehdistötiedotteella tai muulla sellaisella tavalla, jonka perusteella Yhdysvaltalaisten Osakkeenomistajien katsotaan saaneen tiedot, siinä määrin kuin kyseiset tiedot julkistetaan Adapteon omalla lainkäyttöalueella. Lisäksi WSIP Bidcon taloudelliset neuvonantajat voivat tavanomaisella tavalla käydä kauppaa Adapteon arvopapereilla, mikä saattaa kattaa kyseisten arvopapereiden hankkimisen tai hankintaan tähtäävien järjestelyiden tekemisen siinä määrin kuin tällaiset hankinnat tai järjestelyt ovat soveltuvan lainsäädännön mukaisia.

Ostotarjouksen perusteella Yhdysvaltalaiselle Osakkeenomistajalle maksettua käteissummaa voidaan pitää verotettavana tapahtumana Yhdysvaltain liittovaltion, soveltuvan osavaltion, paikallisten, ulkomaalaisten tai muiden verosäännösten perusteella. Osakkeenomistajia kehotetaan kääntymään ammattimaisen neuvonantajan puoleen Ostotarjouksen hyväksymiseen liittyvien veroseuraamusten selvittämiseksi. WSIP Bidco tai sen lähipiiriyhtiöt tai edellä mainittujen hallituksen jäsenet, toimihenkilöt, työntekijät tai agentit tai muut niiden puolesta Ostotarjouksen yhteydessä toimivat henkilöt eivät vastaa mistään Ostotarjouksen hyväksymisestä aiheutuvista verovaikutuksista tai -velvollisuuksista.

SEC tai mikään Yhdysvaltain osavaltion arvopaperikomissio ei ole hyväksynyt tai hylännyt Ostotarjousta tai antanut mitään lausuntoja Ostotarjouksen oikeellisuudesta tai kohtuullisuudesta tai tämän lehdistötiedotteen riittävyydestä tai kattavuudesta tai siitä, ovatko lehdistötiedotteessa esitetyt tiedot oikeita tai kattavia. Tämän vastainen lausuma on rikosoikeudellisesti rangaistava teko Yhdysvalloissa.

Tässä kohdassa käsitteellä ”Yhdysvallat” tarkoitetaan Amerikan Yhdysvaltoja (sen territorioita ja hallintoalueita, kaikkia Yhdysvaltojen osavaltioita ja Columbian liittopiirikuntaa).

Yhdysvaltalaisia Osakkeenomistajia kehotetaan kääntymään omien neuvonantajiensa puoleen Ostotarjousta koskevissa asioissa.

Vastuuvapauslauseke

Goldman Sachs International, joka on Prudential Regulation Authorityn valtuuttama ja jonka toimintaa sääntelevät Financial Conduct Authority ja Prudential Regulation Authority Yhdistyneessä kuningaskunnassa, toimii ainoastaan WSIP Bidcon, eikä kenenkään muun, taloudellisena neuvonantajana Ostotarjoukseen ja tässä lehdistötiedotteessa viitattuihin asioihin liittyen eikä ole vastuussa kenellekään muulle kuin WSIP Bidcolle Goldman Sachs Internationalin asiakkailleen antaman suojan tarjoamisesta tai neuvonannon tarjoamisesta Ostotarjoukseen tai mihin tahansa tässä tiedotteessa viitattuun asiaan tai järjestelyyn liittyen.

Lisätietoja:
Joseph Stein +44 20 7774 1000

AMWC 2024: Galderma to Share New Data From Its Leading Injectable Aesthetic Portfolio19.3.2024 09:00:00 EET | Press release

Galderma will present the latest updates from its broad portfolio of clinically-proven and holistic range of aesthetic treatments at the 22nd Aesthetic & Anti-Aging Medicine World Congress (AMWC) on March 27-29, 2024. The diversity of Galderma’s portfolio, designed to meet the individual needs of healthcare professionals and patients, will be showcased in 16 research posters – including data from the world’s most diverse range of fillers (Restylane®), leading neuromodulator portfolio (RelabotulinumtoxinA, Alluzience® and Azzalure®) and original biostimulator (Sculptra®) – as well as two symposia and a booth, which will host an array of live demonstrations and ‘Meet the Expert’ sessions. “Galderma’s extensive activities at AMWC demonstrate our commitment to pushing the boundaries of injectable aesthetics, to anticipate and address tomorrow’s needs today. By evolving and expanding our existing treatments, developing new innovations, and conducting cutting-edge research into the groundbre

NetApp Empowers Customers to Securely “Talk to Their Data” in Collaboration with NVIDIA19.3.2024 01:00:00 EET | Press release

NetApp® (NASDAQ: NTAP) today announced it is collaborating with NVIDIA to advance retrieval-augmented generation (RAG) for generative AI applications. The new collaboration directly connects the just-announced NVIDIA NeMo Retriever microservices—coming to the NVIDIA AI Enterprise software platform for development and deployment of production-grade AI applications, including generative AI—to exabytes of data on NetApp’s intelligent data infrastructure. Every NetApp ONTAP® customer will now be able to seamlessly “talk to their data” to access proprietary business insights without having to compromise the security or privacy of their data. Enterprises want to leverage publicly available large language models to talk directly and securely to their corporate data with assurance that their private data will never be accessible outside the enterprise. Until now, enterprises that wanted to build internal chatbots, co-pilots, and applications that leverage corporate knowledge were faced with co

KPMG’s "Digital Gateway for Tax" Platform Raises Global Standards in Tax Functionality with Generative AI18.3.2024 20:38:00 EET | Press release

In a landmark move, KPMG has enhanced the capabilities of its Digital Gateway for Tax incorporating generative AI (genAI) as an independent component to communicate directly with data, enabling powerful insights and enhanced levels of efficiency. This pioneering Software as a Service (SaaS) is designed to provide an end-to-end solution for all members of the tax department and marks a significant milestone in tax technology, integrating generative AI for organizations embarking on their tax digital transformation journey. The KPMG Digital Gateway for Tax platform’s real strength lies in its content and transparent data enrichment capabilities. The solution empowers clients to use the Digital Gateway as their Centralized Knowledge Hub, where users can access company-specific documents through the unified genAI platform. The RAG approach (Retrieval Augmented Generation) is relied upon to effortlessly enrich models with additional content which helps ensure the information used to generat

Media invitation: World leaders must make headway for adaptation - there are no alternatives18.3.2024 20:06:00 EET | Press release

A coalition of international climate organizations will come together for an event in Copenhagen on the 20 March 2024 to deliver recommendations on integrating climate and development for climate finance to world leaders, ahead of a year of intense negotiations, starting at the Copenhagen Climate Ministerial. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20240318208761/en/ Photo: Mathilde Utzon The year 2024 is of paramount importance for our future. We face an urgent need to handle the climate crisis, within the broader range of Sustainable Development Goals. This year’s high-level meetings leading up to COP29 will focus on climate finance, aiming to address the substantial funding gaps. To kick-start these discussions DanChurchAid, E3G, the International Institute for Environment and Development, CONCITO, NDC Partnerships, and the UN Foundation are coming together to co-host the virtual and in-person event ‘Integrating Clim

Verimatrix Releases Counterspy as a New Anti-Piracy Solution with First-Ever Defensive Capabilities18.3.2024 19:45:00 EET | Press release

Regulatory News: Verimatrix, (Euronext Paris: VMX), the leader in powering the modern connected world with people-centered security, today announced general availability of its new Verimatrix Counterspy anti-piracy solution -- the most advanced anti-piracy technology seen in the past decade. Counterspy leverages technology first developed by the company's cybersecurity team back in 2021 to offer an innovative new way to counter the rise in video piracy in an era where streaming apps are prevalent. Counterspy is a standalone product within Verimatrix's anti-piracy team, engineered to prevent video content theft, shield apps from attack, and provide ongoing piracy threat prediction, detection and response services. Counterspy goes beyond traditional methods to ensure top-tier security for media app subscribers, safeguarding content across various devices. It fills the gap in authentication created by the shift from operator-controlled set top box hardware to retail or app-based OTT clien