Palkittu pianotrio valloittaa Kangasala-salin Beethovenilla ja Brahmsilla

Kangasala-salin klassisen musiikin kevät jatkuu keskiviikkona 7.2., kun viulisti Pietari Inkisen, sellisti Tuomas Ylisen ja pianisti Valeria Resjanin trio esiintyy Kangasala-salissa.

Palkittu pianotrio esiiintyy ensi kertaa Kangasala-salissa.

Vuodesta 2005 yhdessä esiintynyt palkittu pianotrio esittää klassis-romanttisessa ohjelmistossaan Ludwig van Beethovenin (1770-1827) ja Johannes Brahmsin (1833-1897) tuotantoa.

Viulisti Pietari Inkinen on Kuopion viulukilpailuiden voittaja vuodelta 2000. Viulistinuransa ohella hänen kapellimestarin uransa on kansainvälisesti kovassa nosteessa.

Valeria Resjan voitti Maj Lind -pianokilpailun vuonna 1992 ja on sen jälkeen tehnyt menestyksekästä uraa orkesterisolistina ja kamarimuusikkona sekä opettajana.

Tuomas Ylinen on Turun sellokilpailuiden voittaja vuodelta 2002 ja toimii tätä nykyä Helsingin kaupunginorkesterin 1. soolosellistinä.

Trio on konsertoinut ympäri Eurooppaa, muun muassa Wigmore-Hallissa Lontoossa. Tulevaisuudessa suunnitelmiin kuuluu aktiivinen konserttitoiminta Suomessa ja Japanin kiertue.

Trio Inkinen, Ylinen, Resjan Kangasala-salissa ke 7.2.2018 klo 19, Liput Kangasala-talolta 25/23 €, Lippu.fi alk. 27,50/25,50 € sis. Lippu.fi palvelumaksun.

Mediakuvia

www.kangasala-talo.fi

www.facebook.com/kangasalatalo

www.twitter.com/Kangasalatalo

Palkittu pianotrio esiiintyy ensi kertaa Kangasala-salissa.

Tinapillin alkeet vai sosiaalinen ryhmätanssi? Kangasala Irish Festival tarjoaa irlantilaisen musiikin ja tanssin opetusta aloittelijoista edistyneisiin12.4.2019 15:39:14 EESTTiedote

Huhtikuun lopulla 25.- 27.4.2019 järjestettävä irlantilaisen musiikin, tanssin ja kulttuurin festivaali Kangasala Irish Festival - The Spring Gathering tarjoaa ohjelmistossaan konsertteja, elokuvia, tanssia, työpajoja ja jameja. Työpajoissa kiinnostuneet pääsevät kokeilemaan mm. tinapillien alkeita, irlantilaista musiikkia viululla ja kitaralla ja sosiaalista ryhmätanssia. Työpajoja on tarjolla sekä aloittelijoille että edistyneemmille.

Kangasala Irish Festivalin ohjelmassa tanssi vahvasti mukana - esiintyjänä irlantilaisen tanssin maailmanmestari Ruairi McCabe10.4.2019 09:03:54 EESTTiedote

Kangasalla järjestetään vapun alla 25.- 27.4.2019 irlantilaisen musiikin, tanssin ja kulttuurin festivaali: Kangasala Irish Festival - The Spring Gathering. Kangasala-talossa ja useissa Kangasalan keskustan paikoissa järjestettävän festivaalin ohjelmistoon kuuluu konsertteja, elokuvia, irlantilaisen musiikin ja tanssin opetusta sekä jameja, joissa soittajat kokoontuvat yhteen musisoimaan rennossa ilmapiirissä.