Paola Pääsky ja kadonnut soittorasia jatkaa kotimaista lastenkirjasarjaa

Eppu Nuotion kirjoittama ja Saara Vallinevan kuvittama kertomus on perheen pienille suunnatun Pikkusaari-sarjan kolmas osa. Aiemmin tässä kotoisan lämminhenkisessä sarjassa ovat ilmestyneet kirjat Pirkko Punarinta ja kadonnut polkupyörä sekä Kauko Kivitasku ja kadonnut onnenkivi.

Painokelpoinen kansikuva

Paola Pääsky poikineen saapuu Pikkusaarelle kaukaa Andalusiasta, ja pitkän lennon aikana yksi matkalaukuista on kadonnut. Paola on pulassa, sillä siinä laukussa oli soittorasia ja ilman sen musiikkia pääskypojat eivät saa unta. Ilta on jo pitkällä, ja pienokaiset pitäisi saada nukkumaan. Ei auta muu kuin lähteä etsimään kadonnutta matkalaukkua. Yön kulkijat löytävät kiiltomatoja ja yöperhosia, tähtitaivaan ja nuotiopaikan, mutta löytävätkö he unisoittorasian?

Eppu Nuotio (s. 1962) on Berliinin-vuosien jälkeen Helsinkiin asettunut palkittu kirjailija, jonka laajaan tuotantoon kuuluu lähes seitsemänkymmentä kirjaa, lukuisia tv-sarjoja, näytelmiä, kuunnelmia ja musikaaleja. Hän on toiminut Unicefin Hyvän tahdon lähettiläänä vuodesta 2002.

Saara Vallineva (s. 1982) on tamperelainen kuvataiteilija ja kuvittaja, joka rakastaa maailmojen luomista ja ihmettelyä. Vallinevalla on ollut näyttelyitä niin Suomessa kuin ulkomailla, ja syksyllä 2019 häneltä ilmestyi lasten kuvakirja Ihmeellinen siemen.

Eppu Nuotio ja Saara Vallineva: Paola Pääsky ja kadonnut soittorasia
32 sivua

Arvostelukappaleet:
viestintäpäällikkö Minttu Nikkilä
minttu@bazarkustannus.fi

Painokelpoinen kansikuva
Eppu Nuotio (kuva: Anna Nuotio)
Saara Vallineva

Viihdyttävä tietokirja kertoo persoonallisista kissoista ja heidän tunnetuista palvelijoistaan25.5.2020 12:25:00 EESTTiedote

Kiehtovat kissat avaavat meille näkymän satumaahan, jossa kehrääminen, naukuminen, raapiminen ja laiskottelu ovat vielä arvossaan. Historian saatossa myös monet erilaisilla luovuuden aloilla menestyneet naiset ja miehet ovat hurmaantuneet kissojen maailmasta seuratessaan lemmikkinsä edesottamuksia. Uutuuskirja Kuuluisat kissat ja heidän ihmisensä kokoaa mielenkiintoisia tarinoita ja anekdootteja kuuluisien karvapalleroiden ja heidän kaksijalkaisten purkinavaajiensa elämästä.