Paree Group: 50-vuotiaan Paree Groupin uudistettu liiketoimintastrategia hakee ratkaisuja hyvinvointiin ja kestävän kehityksen kysymyksiin

Tänä vuonna 50 vuotta täyttävä Paree Group on suomalaiset juuret omaava perheomisteinen yritys, jonka tytäryrityksiä ovat Serres Oy, Innokas Medical Oy, Vieser Oy ja Cubist IT Ab. Juhlavuoden aluksi Paree Group uudisti myös liiketoimintastrategiansa ja juhliikin nyt tasavuosia katse tulevaisuuteen suunnattuna.

Paree Group on perheyritys, joka omistaa alansa johtavia pieniä ja keskisuuria kasvuyrityksiä. Konsernissa työskentelee noin 450 työntekijää, ja koko yrityksen liikevaihto vuonna 2022 oli 75 MEUR. Konsernin yhteinen missio on vaikuttaa tänään kestävämmän ja terveemmän huomisen puolesta. Tavoitteena on löytää ratkaisuja ihmisten hyvinvointiin ja kestävään kehitykseen liittyviin kysymyksiin.

Paree Group suunnittelee ja tuottaa turvallisia, älykkäitä ja kestäviä ratkaisuja yhdessä kumppaneiden kanssa ihmisten ja ympäristön hyväksi. Konserni pyrkii pitkäaikaisiin liikekumppanuuksiin, hyödyntäen yli tytäryhtiöiden rajojen syntyvää synergiaetua uusien innovaatioiden ja ratkaisujen kehittämisessä.

”Kasvuyrityksiin keskittyminen antaa meille kilpailu- ja synergiaetuja. Innovointi ja ongelmien ratkaiseminen on meille hyvin luontaista toimintaa. Paree Groupin strategiana on olla paras pitkäaikainen omistaja tytäryhtiöilleen sekä halutuin työnantaja työntekijöilleen. Yrityksen yhteinen uusi missio ja arvot ohjaavat kaikkia toimintojamme tavoittelemaan kannattavaa liiketoiminnan kasvua sekä edistämään ihmisten hyvinvointia ja kestävää kehitystä”, kertoo Paree Groupin toimitusjohtaja Mika Hagberg.

Paras perhe alansa johtaville pienille ja keskisuurille kasvuyrityksille

Paree Group on vahvasti arvojohdettu konserni, ja sen arvot näkyvät kaikessa toiminnassa.

”Parhaat ja kestävimmät liiketoimintatulokset syntyvät luottamuksellisella yhteistyöllä. Kilpailukyvyn ylläpitäminen edellyttää uudistumista, muutosrohkeutta ja kykyä sekä oppia nopeasti että hyödyntää uusia ratkaisuja. Paree Group on työpaikka, jossa monimuotoisuuden voima ymmärretään ja siitä ammennetaan luovuutta ja innovaatioita. Tavoitteenamme on olla paras perhe alansa johtaville pienille ja keskisuurille kasvuyrityksille”, kertoo tytäryhtiö Vieserin toimitusjohtaja ja Paree Groupin toisen sukupolven omistaja Annika Jyllilä-Vertigans

Konsernin yksi monista innovaatioista on tytäryhtiö Serresin sairaalaimupussit, joissa se on tälläkin hetkellä maailman toiseksi suurin toimija. Tytäryhtiö Vieser on Pohjoismaiden johtava lattiakaivojärjestelmiä valmistava yritys. Imupussien ja kaivojärjestelmien lisäksi konserni tekee laajasti tuotesuunnittelua, laitteita ja ohjelmistoja terveysalan saralla. Innokas Medical on erikoistunut terveysteknologiaan, lääkinnällisiin ohjelmistoihin sekä terveydenhuollon digitalisointiin. Cubist on IT-konsulttiyritys, joka kehittää älykkäitä ratkaisuja tulevaisuuden terveydenhuoltoon.

Paree Group juhlistaa 50-vuotista taivaltaan yhdessä koko henkilöstön voimin perjantaina 31. maaliskuuta.

Mika Hagberg, toimitusjohtaja
Paree Group
mika.hagberg@paree.com
p. +358 40 745 7008

Paree Group on vuonna 1973 perustettu suomalainen perheyritys, jonka alla toimivat Serres Oy, Innokas Medical Oy, Vieser Oy ja Cubist IT Ab. Paree Group toimii lääkinnällisten laitteiden ja LVI/Design -toimialoilla. Toimintaa on yli 50 maassa. Konsernissa työskentelee noin 450 työntekijää, ja koko Groupin liikevaihto vuonna 2022 oli 75 MEUR. www.paree.com

Uusi EU-regulaatio voimaan huhtikuussa – latauspisteiden omistajien kiirehdittävä korttimaksamisen mahdollistamista19.3.2024 09:00:35 EET | Tiedote

EU julkaisi viime syksynä AFIR-asetuksen (Alternative Fuels Infrastructure Regulation), joka luo yhteiset raamit sähköautojen latausalalle ja edistää liikenteen sähköistymistä. Asetus astuu voimaan 13. huhtikuuta 2024, ja Suomessa Valtioneuvosto aikoo käsitellä siihen perustuvat lait toukokuussa. Uusi asetus tuo merkittäviä muutoksia sähköautojen latausmahdollisuuksiin kuluttajien näkökulmasta. Tärkeimmät niistä ovat yksittäisten lataustapahtumien maksumahdollisuuksien laajentuminen esim. korttimaksamiseen, hinnoittelun selkiyttäminen ja latauspisteiden määrän lisääntyminen tärkeillä tieosuuksilla vähintään 60 kilometrin välein. – Uuden asetuksen myötä palveluntarjoajien on edelleen helpotettava kertamaksamista tuoden latausasemille uusia maksutapoja ja esittävä lataustapahtuman hintakomponentit. Kuluttajille tämä näkyy selkeämpänä hinnoitteluna ja antaa kuluttajille nykyistäkin selvemmän käsityksen latauksen kustannuksista, sanoo Virran yhteiskuntasuhdejohtaja Eemil Rauma. Merkittävä

Cleantech-yritys Themo kehitti ainutlaatuisen älytermostaattiteknologian, jolla sähkölämmittäjä voi tienata osallistumalla kantaverkon tasapainottamiseen14.3.2024 08:00:00 EET | Tiedote

Suomalais-virolaisen cleantech-yritys Themon älytermostaattiteknologia on läpäissyt Fingridin taajuusohjatun käyttö- ja häiriöreservin vaatimukset Suomessa. Se tarkoittaa, että Suomen kantaverkon taajuutta voidaan jatkossa tasapainottaa nopeasti ja helposti jopa kaikkien suomalaisten sähkölämmitteisten kotitalouksien ja muiden asuin- ja majoitustilojen avulla. Käyttäjillensä Themon älytermostaatit säästävät rahaa optimoimalla sähkön kulutustarpeet sekä pörssihinnan, jonka lisäksi omistajille tullaan maksamaan korvaus termostaattien hyödyntämisestä reservimarkkinassa. Fingridin reservimarkkinan säätökokeen läpäiseminen varmisti yritykselle tuotekehityksen tueksi 1,3 miljoonan euron kasvurahoituksen.