Parkkisähkö valittiin Baltian kestävän kehityksen kiihdytysohjelmaan - kumppanina Latvenergo

Baltian suurimpiin lukeutuva energiayhtiö Latvenergo AS oli valitsemassa Parkkisähkö Oy:n Baltian ensimmäiseen kestävän kehityksen kiihdytysohjelmaan.
Parkkisähkö Oy:n uudet Type 2 latauslaitteet on tehty suomalaiseen ympäristöön

Baltiaan ja Latviaan perustiin ensimmäinen kestävän kehityksen kiihdytysohjelma. Riian kaupunki, Swedbank, energiayhtiö Latvenergo sekä kauppaketjut Orkla ja Rimi Baltic ovat ohjelman taustavoimat.

Jokaisella taholla on oma kehityshaasteensa, jolla kukin haki ratkaisua kestävän kehityksen ongelmaan. Ohjelmaan tuli hakemuksia 160 yritykseltä 40 eri maasta. Valituksi tuli 10 yhtiötä. Parkkisähkö Oy oli yksi valituista

Latvenergon haaste on latauspalveluiden toteuttaminen suurille kerrostaloalueille, joita on maassa useita. Yksi on 55 000 asukkaan Purvciemsin lähiö, jonne pitäisi toteuttaa edullinen ja tehokas sähköautojen latauspalvelukonsepti.

"Valitsimme Parkkisähkön monien hakijoiden joukosta. Parkkisähköllä on näyttöjen perusteella sopivaa käytännön kokemusta ja osaamista. Pikaliitinkonsepti mahdollistaa joustavan tavan lisätä latauspisteitä autokannan kasvaessa. Pilottihankkeen kautta näemme, millaista potentiaalia Parkkisähköllä on toimittaa sopivat moduulit Latvenergolle”, kertoo Latvenergo/Elektrum-latausliiketoiminnasta vastaava johtaja Ansis Valdovskis.

Parkkisähkö teki alueesta perusselvityksen ja loi ehdotuksen 12 viikon kiihdytysohjelman myötä. Parkkisähkö esitteli tuloksensa TechChill-ohjelman Future Hub Demo -tapahtumassa 19.5.2021.

”Latvenergolla on tarve isolle latausjärjestelmälle, joka on helppokäyttöinen ja jossa on älykäs tehonhallinta. Räätälöimme mallistostamme sopivat tuotteet ja rakensimme palvelumallin. Saimme myönteisen vastaanoton, ja nyt jatkamme ohjelman käytännön suunnitelmien parissa”, sanoo Parkkisähkön Mikko Summala.

Latvenergo AS on yksi Baltian suurimmista energiayhtiöistä, joka vastaa 70 prosenttisesti Latvian energiatuotannosta. Latvenergon strategiana on varmistaa kestävä, laadukas, turvallinen ja ympäristöystävällinen energiantuotanto.

Parkkisähkö Oy on suomalainen sähköautojen latauspalveluja tarjoava yritys. Parkkisähkö on kehittänyt sähköautojen latausteknologiaa ja niihin liittyviä tietojärjestelmiä jo viiden vuoden ajan. Parkkisähkö tarjoaa avaimet käteen -periaatteella sähköautojen latauksen kokonaisratkaisuja kiinteistöissä. Parkkisähkö toimittaa teknologiaa lisenssipartnereille ja latauslaitevalmistajille Suomessa ja ulkomailla.

Lisätietoja:

Mikko Summala
Viestintä ja kansainväliset projektit
mikko.summala@parkkisahko.fi

Parkkisähkö Oy:n uudet Type 2 latauslaitteet on tehty suomalaiseen ympäristöön

PARKKISÄHKÖN RAHOITUSKIERROS ON SAATU PÄÄTÖKSEEN, UUSI 2X22kW LATAUSLAITE ON KOHTA TOIMITUSVALMIS JA MARKKINOITA NOPEAMPI KASVU JATKUU26.8.2022 12:31:21 EEST | Tiedote

Parkkisähkön rahoituskierros on saatu menestyksekkäästi maaliin. Keräsimme sijoittajilta vuodessa noin 6 miljoonaa euroa markkinoita nopeamman kasvun toteuttamiseen. Järjestelyn jälkeen yrityksen omistusrakenne on selkiytynyt ja nyt kerätyn pääoman turvin Parkkisähkö pystyy toteuttamaan useita hankkeita, joilla yrityksen toimituskyky ja markkinoita nopeampi kasvu saadaan varmistettua myös jatkossa. UUSI 2x22kW LATAUSLAITE TULEE MARKKINOILLE SYYSKUUSSA Olemme kuunnelleet asiakkaitamme ja heidän tarpeitaan. Uusi 2x22kW laitteemme vastaa kaikkiin kiinteistölataustarpeisiin ja ottaa samalla huomioon myös lohkolämmitystarpeet niiden autoilijoiden osalta, jotka ovat vielä harkitsemassa hybridi- tai täyssähköauton hankintaa. 2-porttinen 22kW Type 2 sähköauton laturi käy suoraan Parkkisähkön pikaliittimeen, joten päivittäminen on helppoa jos olet jo Parkkisähkön asiakas. Laturissa on kaksi 3-vaiheista 22kW:n sähköauton latausyksikköä ja se on valittavissa joko Type 2:n kaapeleilla tai Type 2 p