Parkkisähkö valittiin Baltian kestävän kehityksen kiihdytysohjelmaan - kumppanina Latvenergo

Baltian suurimpiin lukeutuva energiayhtiö Latvenergo AS oli valitsemassa Parkkisähkö Oy:n Baltian ensimmäiseen kestävän kehityksen kiihdytysohjelmaan.

Parkkisähkö Oy:n uudet Type 2 latauslaitteet on tehty suomalaiseen ympäristöön

Baltiaan ja Latviaan perustiin ensimmäinen kestävän kehityksen kiihdytysohjelma. Riian kaupunki, Swedbank, energiayhtiö Latvenergo sekä kauppaketjut Orkla ja Rimi Baltic ovat ohjelman taustavoimat.

Jokaisella taholla on oma kehityshaasteensa, jolla kukin haki ratkaisua kestävän kehityksen ongelmaan. Ohjelmaan tuli hakemuksia 160 yritykseltä 40 eri maasta. Valituksi tuli 10 yhtiötä. Parkkisähkö Oy oli yksi valituista

Latvenergon haaste on latauspalveluiden toteuttaminen suurille kerrostaloalueille, joita on maassa useita. Yksi on 55 000 asukkaan Purvciemsin lähiö, jonne pitäisi toteuttaa edullinen ja tehokas sähköautojen latauspalvelukonsepti.

"Valitsimme Parkkisähkön monien hakijoiden joukosta. Parkkisähköllä on näyttöjen perusteella sopivaa käytännön kokemusta ja osaamista. Pikaliitinkonsepti mahdollistaa joustavan tavan lisätä latauspisteitä autokannan kasvaessa. Pilottihankkeen kautta näemme, millaista potentiaalia Parkkisähköllä on toimittaa sopivat moduulit Latvenergolle”, kertoo Latvenergo/Elektrum-latausliiketoiminnasta vastaava johtaja Ansis Valdovskis.

Parkkisähkö teki alueesta perusselvityksen ja loi ehdotuksen 12 viikon kiihdytysohjelman myötä. Parkkisähkö esitteli tuloksensa TechChill-ohjelman Future Hub Demo -tapahtumassa 19.5.2021.

”Latvenergolla on tarve isolle latausjärjestelmälle, joka on helppokäyttöinen ja jossa on älykäs tehonhallinta. Räätälöimme mallistostamme sopivat tuotteet ja rakensimme palvelumallin. Saimme myönteisen vastaanoton, ja nyt jatkamme ohjelman käytännön suunnitelmien parissa”, sanoo Parkkisähkön Mikko Summala.

Latvenergo AS on yksi Baltian suurimmista energiayhtiöistä, joka vastaa 70 prosenttisesti Latvian energiatuotannosta. Latvenergon strategiana on varmistaa kestävä, laadukas, turvallinen ja ympäristöystävällinen energiantuotanto.

Parkkisähkö Oy on suomalainen sähköautojen latauspalveluja tarjoava yritys. Parkkisähkö on kehittänyt sähköautojen latausteknologiaa ja niihin liittyviä tietojärjestelmiä jo viiden vuoden ajan. Parkkisähkö tarjoaa avaimet käteen -periaatteella sähköautojen latauksen kokonaisratkaisuja kiinteistöissä. Parkkisähkö toimittaa teknologiaa lisenssipartnereille ja latauslaitevalmistajille Suomessa ja ulkomailla.

Lisätietoja:

Mikko Summala