Pasi Laine Ilmarisen hallituksen puheenjohtajaksi

Valmet Oyj:n toimitusjohtaja Pasi Laine on valittu Ilmarisen hallituksen puheenjohtajaksi. Hallitus päätti asiasta järjestäytymiskokouksessaan.

Laine seuraa tehtävässä Keskon pääjohtajaa Mikko Helanderia, joka jäi pois Ilmarisen hallituksesta vuoden vaihteessa. Laine on toiminut Ilmarisen hallituksessa vuodesta 2019.

Hallituksen ensimmäisenä varapuheenjohtajana jatkaa SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta ja toisena varapuheenjohtajana EK:n toimitusjohtaja Jyri Häkämies.

Hallituksen kokoonpano 1.1.2020 alkaen on:

Puheenjohtaja:
Pasi Laine, toimitusjohtaja, Valmet Oyj

Varapuheenjohtajat:
Jarkko Eloranta, puheenjohtaja, SAK ry
Jyri Häkämies, toimitusjohtaja, EK

Jäsenet:
Matti Harjuniemi, puheenjohtaja, Rakennusliitto ry
Tero Kiviniemi, toimitusjohtaja, Destia Group Oyj
Timo Kokkila, toimitusjohtaja, Pontos Oy
Leena Laitinen, toimitusjohtaja, Alko Oy
Katarina Murto, johtaja, edunvalvonta, STTK ry
Juho Nummela, toimitusjohtaja, Ponsse Oyj
Seppo Parvi, talousjohtaja, Stora Enso Oyj
Kristian Pullola, talous- ja rahoitusjohtaja, Nokia Oyj
Samu Salo, puheenjohtaja Insinööriliitto IL ry

Hallituksen puheenjohtajisto toimii nimitys- ja palkitsemisvaliokuntana. Tarkastus- ja riskienhallintavaliokuntaan valittiin Kristian Pullola (valiokunnan puheenjohtaja), Timo Kokkila, Katarina Murto ja Seppo Parvi.

Lue lisää: Ilmarisen hallitus

Lisätietoja:

• Leena Siirala, lakiasiainjohtaja p. 050 483 4263
  • Liina Aulin, viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja p. 040 770 9400

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme lähes 1,2 miljoonan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on yli 46 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Ilmarisen suhdanneindeksi: Työntekijämäärä putosi toukokuussa 11,6 prosenttia – pudotus jyrkempi kuin finanssikriisissä15.6.2020 11:39:12 EESTTiedote

Työntekijämäärät laskivat Ilmarisen suhdanneindeksiin kuuluvissa yrityksissä toukokuussa 11,6 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Yli kaksi kuukautta jatkunut pudotus työntekijämäärissä on indeksin mittaushistorian jyrkin ja suurempi kuin finanssikriisin pahimpina hetkinä. Suurin lasku oli ravitsemus- ja majoitusalalla, missä pudotusta oli yli 58 prosenttia.

Muistutus: Kesätoimittaja, päivitä tietosi eläkejärjestelmästä – Ilmarisen taustatilaisuus 16.6. klo 915.6.2020 09:44:12 EESTKutsu

Työeläke on yksi merkittävimmistä suomalaisten kotitalouksien varallisuuseristä. Tule päivittämään tietosi työeläkejärjestelmästä ja kuulemaan, millaisen jäljen eläkevarat jättävät ympäristöön, ihmisiin ja talouteen. Ilmoittaudu tänään taustatilaisuuteen kesätoimittajille ja muille uraansa aloittaville toimittajille 16.6. klo 9–10.30.

Järkevässä purkamisessa ei synny jätettä – Ilmarisen toimitalon lasikaton lämpölasit saavat uuden elämän lasivillana10.6.2020 09:31:31 EESTTiedote

Ilmarinen tavoittelee purkumateriaalien kierrättämistä tai uudelleenkäyttöä kokonaisuudessaan työmaillaan. Kiertotalouden pilottiprojektissa Saint-Gobain Finland ja Uusioaines kierrättävät Ilmarisen toimitalosta purettavat 87 tonnia katon eristys- eli lämpölasia ISOVER-lasivillan raaka-aineiksi. Kiertotalous rakentamisessa säästää luonnonvaroja ja energiaa sekä pienentää päästöjä, mutta alan toimintamallit vaativat vielä kehittämistä.