Pasi Laine Ilmarisen hallituksen puheenjohtajaksi

Valmet Oyj:n toimitusjohtaja Pasi Laine on valittu Ilmarisen hallituksen puheenjohtajaksi. Hallitus päätti asiasta järjestäytymiskokouksessaan.

Laine seuraa tehtävässä Keskon pääjohtajaa Mikko Helanderia, joka jäi pois Ilmarisen hallituksesta vuoden vaihteessa. Laine on toiminut Ilmarisen hallituksessa vuodesta 2019.

Hallituksen ensimmäisenä varapuheenjohtajana jatkaa SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta ja toisena varapuheenjohtajana EK:n toimitusjohtaja Jyri Häkämies.

Hallituksen kokoonpano 1.1.2020 alkaen on:

Puheenjohtaja:
Pasi Laine, toimitusjohtaja, Valmet Oyj

Varapuheenjohtajat:
Jarkko Eloranta, puheenjohtaja, SAK ry
Jyri Häkämies, toimitusjohtaja, EK

Jäsenet:
Matti Harjuniemi, puheenjohtaja, Rakennusliitto ry
Tero Kiviniemi, toimitusjohtaja, Destia Group Oyj
Timo Kokkila, toimitusjohtaja, Pontos Oy
Leena Laitinen, toimitusjohtaja, Alko Oy
Katarina Murto, johtaja, edunvalvonta, STTK ry
Juho Nummela, toimitusjohtaja, Ponsse Oyj
Seppo Parvi, talousjohtaja, Stora Enso Oyj
Kristian Pullola, talous- ja rahoitusjohtaja, Nokia Oyj
Samu Salo, puheenjohtaja Insinööriliitto IL ry

Hallituksen puheenjohtajisto toimii nimitys- ja palkitsemisvaliokuntana. Tarkastus- ja riskienhallintavaliokuntaan valittiin Kristian Pullola (valiokunnan puheenjohtaja), Timo Kokkila, Katarina Murto ja Seppo Parvi.

Lue lisää: Ilmarisen hallitus

Lisätietoja:

• Leena Siirala, lakiasiainjohtaja p. 050 483 4263
  • Liina Aulin, viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja p. 040 770 9400

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme 1,2 miljoonan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on 49 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Vuokralaiset kehittämässä toimitilojen energiatehokkuutta – neljä Ilmarisen kiinteistöä sai jälleen kiitosta erinomaisesta ympäristösuorituskyvystä16.12.2019 14:30:44 EETTiedote

Kolme Ilmarisen kiinteistöä Helsingin Aleksanterinkadulla ja yksi kiinteistö Espoon Keilaniemessä sai toiseksi korkeimman LEED Gold -ympäristösertifikaatin. Sertifiointi sitouttaa kaikki kiinteistön käyttäjät ja ylläpitäjät mukaan miettimään ja toteuttamaan ratkaisuja, joilla pienennetään ympäristökuormaa.

Fortsatt stark utveckling av placeringsverksamhet, kostnadseffektivitet och tillväxt1.11.2019 11:11:02 EETTiedote

Den starka utvecklingen under början av året fortsatte under det tredje kvartalet och totalresultatet steg till 1,3 miljarder euro tack vare goda placeringsintäkter. Ilmarinens placeringar avkastade 8,2 procent i januari–september, dvs. 3,7 miljarder euro och placeringstillgångarna ökade rekordartat till 49,1 miljarder euro. Kundbeståndet ökade, kostnaderna sjönk och kostnadseffektiviteten förbättrades ytterligare.

Strong performance in investment operations, cost-effectiveness and growth continued1.11.2019 11:07:07 EETPress release

The strong performance earlier in the year continued in the third quarter, and the total return increased to 1.3 billion, thanks to the good investment return. In January–September, Ilmarinen’s return on investments was 8.2 per cent, or EUR 3.7 billion, and investment assets rose to a record EUR 49.1 billion. The customer base grew, costs decreased and cost-effectiveness improved further.