Patria ja FSP sopimukseen Hämeenlinnan pintakäsittelytoimintojen liikkeenluovutuksesta

Patria ja FSP Finnish Steel Painting Oy ovat 30.11.2018 allekirjoitetulla sopimuksella sopineet pitkäaikaisen yhteistyön aloittamisesta Hämeenlinnassa.

AMV-miehistönkuljetusajoneuvo Kuva: Patria

Patria ja FSP Finnish Steel Painting Oy aloittavat 30.11.2018 allekirjoitetulla sopimuksella yhteistyön Hämeenlinnan tehtaalla. Tehtaan pintakäsittelytoiminnot siirtyvät FSP:lle 1.1.2019 alkaen.

Pintakäsittelylaitoksen nykyisen toimijan työntekijät siirtyvät FSP:n palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Hämeenlinnan yksikössä käsitellään Patrian tuotteiden lisäksi myös muiden lähialueen yritysten tuotteita.

-Patrialle mahdollisten pintakäsittelyn yhteistyökumppaneiden valinnassa kyvykkäimmäksi vaihtoehdoksi osoittautui FSP. Me Patrialla haluamme toimia yhteistyössä eri alojen edelläkävijöiden kanssa, sanoo johtaja Jere Tuominen Patrialta.

-Uskomme, että kumppanuus FSP:n kanssa tuo meille sellaista pintakäsittelyosaamista, jolla saamme tuotettua lisäarvoa eri mantereilla ja huomattavan erilaisissa olosuhteissa toimiville asiakkaillemme. Osaamisen ja luotettavuuden lisäksi FSP:n kansainvälinen toimintakyky luo etua yhteistyölle.

Laaja-alaiset kumppanuudet kiinnostavat

FSP:n uusi pintakäsittely-yksikkö sijaitsee Hämeenlinnan Hongiston teolllisuusalueella, Patrian tehtaan yhteydessä. Yksikössä käsitellään tehokkaasti niin pienosia kuin luovutusvalmiita ja kokoonpantuja miehistönkuljetusajoneuvoja. Pintakäsittelylaitos voi menetelmillään palvella konepajateollisuuden toimijoita koko Hämeen ja Pirkanmaan alueella.

-Investoimme kumppanuuteen. Yhteistyöstä Patrian kanssa FSP hakee pitkäaikaista kumppanuutta kansainväliseen toimijaan. Hämeenlinnan tehtaalta saamme osaamista ja teknologioita, joiden avulla pystymme palvelemaan myös muita olemassa olevia - ja tulevia asiakkaitamme, toteaa FSP:n toimitusjohtaja Pentti Virtanen.

Patria

Patria on kansainvälinen puolustus-, turvallisuus- ja ilmailualan elinkaaren tukipalvelujen ja teknologiaratkaisujen tuottaja. Patria tarjoaa kaluston käytettävyyttä ja suorituskyvyn jatkuvaa kehittämistä sekä tiedustelu-, valvonta- ja johtamisjärjestelmien tuotteita ja palveluja ilmailu- ja puolustusalan toimijoille.

Toimipisteitä on Suomen lisäksi muun muassa Ruotsissa, Norjassa ja Virossa.

Vuonna 2017 Patrian liikevaihto oli 467,7 miljoonaa euroa, ja konsernissa toimii 2 800 ammattilaista.

FSP Finnish Steel Painting Oy

FSP Finnish Steel Painting Oy on yksi Pohjois-Euroopan johtavista pintakäsittely- ja lisäarvopalveluita tarjoavista yrityksistä. Yrityksen palveluksessa on yli 250 alan ammattilaista ja sen liikevaihto on noin 22 M€.

FSP tarjoaa teollisuuden pintakäsittely- ja asiantuntijapalveluja asiakaslähtöisesti ja ympäristöystävällisesti koko elinkaaren ajan, olosuhteiden määrittelystä pintakäsittelyyn ja sen tarkastuksiin, aina takuun jälkeiseen kunnossapitoon saakka. FSP:llä on Suomen lisäksi toimintaa myös Virossa ja Puolassa.

Pentti Virtanen, Toimitusjohtaja
FSP Finnish Steel Painting Oy
pentti.virtanen@fspcorp.com

Jere Tuominen, Johtaja, Toimittajaverkoston hallinta
Patria
Puh. 040 869 6731
jere.tuominen@patria.fi

AMV-miehistönkuljetusajoneuvo Kuva: Patria
FSP Finnish Steel Painting maalaus, kuva FSP
AMV-miehistönkuljetusajoneuvo ja Nemo-asejärjestelmä. Kuva: Patria
FSP:n toimitusjohtaja Pentti Virtanen Kuva:FSP

Seinäkiipeily kasvoi kaikenikäisten harrastukseksi ja olympialajiksi – Kiipeilyareena avaa boulderointihallin Kalasatamaan17.9.2018 09:37Tiedote

Helsingin Salmisaaren Kiipeilyareena on Suomen tunnetuin sisäkiipeilypaikka. Seinäkiipeilyn suosio on kasvanut huomattavasti 2000-luvulla. Tänään kiipeilijöitä voivat olla niin lastenlasten kanssa harrastavat isovanhemmat kuin olympialaisiin tähtäävät nuoret kiipeilijälupaukset. Kiipeilyareena avaa uuden toimipisteen Helsingin Kalasatamaan.

EduImpact Venture Capital Oy ja Zeroten Oy yhteistyöhön vauhdittamaan koulutusalan kasvuyrityksiä27.3.2018 09:10Tiedote

EduImpact Venture Capital Oy on uusi pääomasijoitusalan hallinnointiyhtiö. Sen EduImpact Fund -rahasto tulee keskittymään innovatiivisiin koulutusalan startup-yhtiöihin sekä varhaisen vaiheen kasvuyhtiöihin. EduImpactin yhteistyökumppanina toimii koulutusalan yrityskiihdyttämö xEdu, joka on Euroopan arvostetuimpia koulutusalan startup-yritysten hautomoja. Mainos- ja viestintätoimisto Zeroten Oy on valittu EduImpact Venture Capitalin vahvistetuksi kumppaniksi, kun EduImpact Fund -rahaston startup- ja kasvuyhtiöiden tuotteita ja palveluja aikanaan kaupallistetaan.