Patrizia

PATRIZIA myynyt Espoossa sijaitsevan datakeskuskiinteistön - strategisesti hyvällä paikalla sijaitseva kiinteistö, jossa pitkäaikainen vuokralainen.

PATRIZIA Immobilien AG ilmoittaa myyneensä datakeskuskiinteistön, joka sijaitsee osoitteessa Sinimäentie 12, Espoo. Kiinteistö myytiin PATRIZIA Büro-Invest Europa I -rahaston puolesta. Kaupan osapuolet ovat sopineet, että myyntihintaa ei julkisteta.

PATRIZIA osti osoitteessa Sinimäentie 12:ssa sijaitsevan viisikerroksisen kiinteistön vuonna 2006, jolloin tiloissa oli toimisto ja pieni datakeskus. Vuonna 2015 rakennus vuokrattiin Equinix Inc:lle 20 vuoden sopimuksella. Equinix Inc on globaali datakeskuspalveluiden toimittaja. Vuokralainen on tehnyt kiinteistössä merkittäviä muutostöitä, sillä se on tarvinnut lisää kapasiteettia datakeskukseensa.

PATRIZIAn Pohjoismaiden yritystoiminnan toimitusjohtajan Rikke Lykken mukaan PATRIZIA on aktiivisesti hallinnoinut omaisuutta ja kiinteistön arvo on noussut, kun se on onnistuneesti muutettu datakeskukseksi. ”Nyt oli oikea aika myydä kiinteistö. Suomi on houkutteleva sijoituspaikka datakeskuksille, ja datakeskukset ovat koko ajan yhä kiinnostavampia sijoituskohteita.”, Lykke kertoo.

PATRIZIA hallinnoi noin 1,2 miljardin arvosta kiinteistöomaisuutta Pohjoismaissa.

Lisätietoja:
Andreas Menke
Group Head of Corporate Communications
Puhelinnumero: +49 (0) 821 509 10 655
andreas.menke@patrizia.ag

Sinimäentie 12 Espoo

Patrizia
Katariinankatu 1

PATRIZIA Immobilien AG:
PATRIZIA Immobilien AG on toiminut aktiivisena varainhoitajana Euroopan kiinteistömarkkinoilla yli 30 vuotta. PATRIZIAn liiketoimintaan kuuluvat asuinkiinteistöjen ja liikekiinteistöjen hankinta, hallinta, uudelleenasemointi ja myynti sen omien lisensoitujen investointikanavien kautta. Yhtenä maailmanlaajuisista kiinteistösijoitusyhtiöistä PATRIZIA toimii arvostettuna liikekumppanina suurille institutionaalisille sijoittajille ja yksityissijoittajille kaikissa suurissa Euroopan maissa. Kun PATRIZIAn hiljattain tekemät yritysostot saadaan päätökseen, se tulee hallinnoimaan lähes 40 miljardin euron suuruista kiinteistöomaisuutta pääasiassa vakuutusyhtiöiden, eläkerahastolaitosten, valtion omistamien rahastojen sekä talletus- ja osuuspankkien salkunhoitajana ja osasijoittajana. Lisätietoja on osoitteessa www.patrizia.ag.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Patrizia

PATRIZIA: Likviditeetin tulisi olla kiinteistösijoitusmarkkinoiden seuratuin indikaattori vuonna 201821.3.2018 13:26Tiedote

Keskuspankkien irtautuminen kevyestä rahapolitiikasta vaikuttaa likviditeettiin ja siten hinnoitteluun Vähittäiskaupan vuokratasotrendit osoittavat, etteivät huippusijainnitkaan ole immuuneja mullistuksille Hintoihin ja vuokriin kohdistuu edelleen paineita, sillä pääoman kohdentaminen tuotto-odotusten perusteella on haastavaa Augsburg, 21.3.2018. PATRIZIA Immobilien AG:n uusimman INSIGHT Commercial Property 2018 -tutkimusraportin mukaan institutionaalisten sijoittajien kannattaa tulevilla vuosineljänneksillä seurata eri indikaattoreista tarkimmin likviditeettiä. Raportin mukaan keskuspankkien taseiden normalisointi eri puolilla Eurooppaa vaikuttaa ratkaisevasti yleiseen likviditeettitilanteeseen ja viime kädessä myös hinnoitteluun koko Euroopan alueella. Tämä pätee erityisesti matalan riskin segmentin ulkopuolella ja pienillä erikoismarkkinoilla, joille on viime vuosina virrannut voimakkaasti pääomaa tuottoa etsiviltä sijoittajilta. PATRIZIAn Group Head of Research Marcus Cieleback tot