Patrizia

PATRIZIA myynyt Espoossa sijaitsevan datakeskuskiinteistön - strategisesti hyvällä paikalla sijaitseva kiinteistö, jossa pitkäaikainen vuokralainen.

PATRIZIA Immobilien AG ilmoittaa myyneensä datakeskuskiinteistön, joka sijaitsee osoitteessa Sinimäentie 12, Espoo. Kiinteistö myytiin PATRIZIA Büro-Invest Europa I -rahaston puolesta. Kaupan osapuolet ovat sopineet, että myyntihintaa ei julkisteta.

PATRIZIA osti osoitteessa Sinimäentie 12:ssa sijaitsevan viisikerroksisen kiinteistön vuonna 2006, jolloin tiloissa oli toimisto ja pieni datakeskus. Vuonna 2015 rakennus vuokrattiin Equinix Inc:lle 20 vuoden sopimuksella. Equinix Inc on globaali datakeskuspalveluiden toimittaja. Vuokralainen on tehnyt kiinteistössä merkittäviä muutostöitä, sillä se on tarvinnut lisää kapasiteettia datakeskukseensa.

PATRIZIAn Pohjoismaiden yritystoiminnan toimitusjohtajan Rikke Lykken mukaan PATRIZIA on aktiivisesti hallinnoinut omaisuutta ja kiinteistön arvo on noussut, kun se on onnistuneesti muutettu datakeskukseksi. ”Nyt oli oikea aika myydä kiinteistö. Suomi on houkutteleva sijoituspaikka datakeskuksille, ja datakeskukset ovat koko ajan yhä kiinnostavampia sijoituskohteita.”, Lykke kertoo.

PATRIZIA hallinnoi noin 1,2 miljardin arvosta kiinteistöomaisuutta Pohjoismaissa.

Lisätietoja:
Andreas Menke
Group Head of Corporate Communications
Puhelinnumero: +49 (0) 821 509 10 655
andreas.menke@patrizia.ag

Sinimäentie 12 Espoo

Patrizia
Katariinankatu 1

PATRIZIA Immobilien AG:
PATRIZIA Immobilien AG on toiminut aktiivisena varainhoitajana Euroopan kiinteistömarkkinoilla yli 30 vuotta. PATRIZIAn liiketoimintaan kuuluvat asuinkiinteistöjen ja liikekiinteistöjen hankinta, hallinta, uudelleenasemointi ja myynti sen omien lisensoitujen investointikanavien kautta. Yhtenä maailmanlaajuisista kiinteistösijoitusyhtiöistä PATRIZIA toimii arvostettuna liikekumppanina suurille institutionaalisille sijoittajille ja yksityissijoittajille kaikissa suurissa Euroopan maissa. Kun PATRIZIAn hiljattain tekemät yritysostot saadaan päätökseen, se tulee hallinnoimaan lähes 40 miljardin euron suuruista kiinteistöomaisuutta pääasiassa vakuutusyhtiöiden, eläkerahastolaitosten, valtion omistamien rahastojen sekä talletus- ja osuuspankkien salkunhoitajana ja osasijoittajana. Lisätietoja on osoitteessa www.patrizia.ag.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Patrizia

PATRIZIA acquires TRIUVA - placing the company firmly amongst the top 10 European real estate investment managers13.11.2017 13:02Tiedote

Acquisition increases PATRIZIA’s AUM to more than EUR 30 billion Broadens and strengthens the group’s range of products and services Significant expansion of market presence strengthens European network Augsburg, 12 November 2017. PATRIZIA Immobilien AG announces that it has acquired TRIUVA Kapitalverwaltungsgesellschaft mbH, significantly expanding its business in Germany and Europe. Both parties agreed to not disclose the purchase price. “This acquisition is a perfect fit for our growth strategy. It will strengthen our European network, expand our market presence and broaden the range of products and services for our clients. We will also consolidate our position as the leading independent real estate investment manager in Europe,” explains Wolfgang Egger, CEO of PATRIZIA Immobilien AG. TRIUVA is one of the leading providers of real estate investments in Europe. The company manages around 40 funds, partners with more than 80 institutional investors and consists of around 200 employee