Paul McCartneyn näyttävä muistelmateos Elämä & sanat tarjoaa ainutlaatuisen näkymän ikonisen lauluntekijän elämään

Tänään ilmestyvä Elämä & sanat kertoo Paul McCartneyn ja hänen laulujensa vertaansa vailla olevan tarinan, joka on jättänyt syvän jäljen populaarikulttuurin maailmanhistoriaan. Kaksiosainen teos sisältää myös aiemmin julkaisematonta kuvamateriaalia maailman tunnetuimpiin lauluntekijöihin kuuluvan artistin vaiheista.

Näyttävässä kaksiosaisessa teoksessa Paul McCartney kertoo elämästään ja taiteestaan laulujensa avulla. Vuosien varrella McCartney ei ole kirjoittanut päiväkirjoja, mutta hänellä on satoja lauluja, jotka omalla tavallaan ajavat saman asian. Niiden kautta välittyvät erilaiset elämäntilanteet, paikat ja tunnelmat, jotka ovat olleet tärkeitä hänelle ja hänen uralleen.

Kirjaan valittujen 154 laulun sanat kattavat McCartneyn koko elämän aina varhaisesta nuoruudesta Beatlesiin, Wingsiin ja soololevyihin asti. McCartney kertoo tilanteista, joissa laulut on kirjoitettu, inspiraation lähteinä toimineista ihmisistä ja paikoista sekä siitä, mitä hän ajattelee niistä nyt.

Elämä & sanat sisältää 600 kuvaa McCartneyn yksityisarkistosta, mukaan lukien käsinkirjoitettuja sanoituksia, kirjeitä, muistoesineitä ja ennen julkaisemattomia valokuvia. Niiden ansiosta tämä teos on myös ainutlaatuinen visuaalinen dokumentti yhdestä kaikkien aikojen suurimmasta lauluntekijästä. Lähes 900-sivuinen teoskokonaisuus sisältää kaksi kovakantista, nelivärikuvitettua kirjaa säilytyskotelossa.

Alkuteos The Lyrics: 1956 to the Present ilmestyi 8. marraskuuta, mutta on jo nyt noussut mm. New York Timesin bestseller-listan ykköseksi ja saanut ylistäviä arvioita mediassa. Kirjassa mukana olevista lauluista on julkaistu oma soittolista Spotify-palvelussa.

Paul McCartney: Elämä & sanat
Alkuteos The Lyrics: 1956 to the Present
Toimitus ja johdanto Paul Muldoon
Suomentaneet Pasi Rakas Jääskeläinen ja Timo Korppi
874 sivua

Lisätiedot: viestintäpäällikkö Minttu Nikkilä, minttu@bazarkustannus.fi, 040 736 1313

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Elämä & sanat -kirjan traileri

Bazar Kustannus on vuonna 2002 perustettu yleiskustantamo, joka on osa Werner Söderström Osakeyhtiötä. Bazar julkaisee vuosittain noin 60 uutta kotimaista ja käännettyä kauno- ja tietokirjaa.

Bazarin kevään 2022 uutuuskirjojen luettelo on julkaistu3.11.2021 09:10:00 EET | Tiedote

Tänään ilmestyvä Bazar Kustannuksen kevätluettelo sisältää jälleen monipuolisen valikoiman kotimaista ja suomennettua kauno- ja tietokirjallisuutta. Kevään kiinnostaviin kaunokirjoihin kuuluu muun muassa kolme kotimaista esikoisromaania, Christian Rönnbackan uuden dekkarisarjan aloitusosa, kaksi uutta romaania menestyskirjailija Lucinda Rileylta sekä Hillary Rodham Clintonin ja Louise Pennyn poliittinen trilleri. Lenita Airisto kannustaa uutuuskirjassaan kaikkia naisia raivaamaan rohkeasti tietään kohti tasa-arvoisempaa elämää. Ajankohtaisten tietokirjojen aiheina ovat myös muun muassa Aleksei Navalnyi, QAnon-kultti, Alicia Keys sekä hyvinvointi etä- ja hybriditöissä. Kevään 2022 julkaisuluettelo kattaa tammi–kesäkuussa ilmestyvät uutuuskirjat, e-kirjat, äänikirjat ja pokkarit. Katalogi on julkaistu myös Issuu-palvelussa.

Juha Vuorinen siirtyy Bazarin kirjailijaksi – DikDek-kirjasarja saa jatkoa 202226.10.2021 11:40:36 EEST | Tiedote

Yli 30 kirjaa oman kustantamonsa kautta julkaisseesta Juha Vuorisesta tulee Bazar Kustannuksen kirjailija. Bazar julkaisee Vuorisen seuraavat DikDek-romaanit, joista ensimmäinen ilmestyy kesällä 2022. DikDek-sarjaa lähdetään viemään myös Saksan markkinoille äänikirjoina. Tehdyn sopimuksen myötä koko Vuorisen aiempi kirjallinen tuotanto siirtyy Diktaattori Oy:ltä Werner Söderström Osakeyhtiön omistamalle Bazarille.