Paula Nivukosken Mainingin varjo -romaani muuntuu elokuvaksi

Tuotantoyhtiö Making Movies on ostanut Paula Nivukosken Mainingin varjo -romaanin elokuvaoikeudet. Yhtiö on tuottanut muun muassa Klaus Härön ja Selma Vihusen elokuvia.

Helsinkiläinen elokuvatuotantoyhtiö Making Movies Oy on hankkinut Paula Nivukosken Mainingin varjo -romaanin elokuvaoikeudet. Mainingin varjo on Nivukosken toinen romaani, jonka tapahtumat tapahtumat sijoittuvat 1900-luvun alkuun. Koskettava tarina kertoo nuoren naisen kamppailusta irti patriarkaalisen perheen ja yhteiskunnan kahleista.

– Näin Mainingin varjon jo sitä kirjoittaessani voimakkaan visuaalisena. Olen viettänyt öitä yksin autioilla saarilla, nähnyt meren vaihtuvat sävyt, nekin, jotka romaanissa jäävät vain rivien väliin. On huikea mahdollisuus saada nähdä teoksensa myös valkokankaalla. Elävä kuva voimallistaa esimerkiksi miljöön kuvausta ja tuo tarinan taas aivan uudella tavalla kokijansa iholle. Odotan suurella mielenkiinnolla näkeväni visuaalisen tulkinnan tarinasta, jonka mukana olen jo kerran elänyt, Paula Nivukoski kommentoi tulevaa yhteistyötä.

– Romaanin tarina on uskomattoman dramaattinen ja hienovireinen kuvaus jokaisen ihmisen tarpeesta elää vapaana ja päättää omasta kohtalostaan. Muutos vaatii aina rohkeutta ja sitä tarinan nuori päähenkilö edustaa, Making Movies Oy:n tuottaja Kai Nordberg sanoo.

Paula Nivukoski (s. 1985) on Pohjanmaalla asuva kirjailija ja maatilan nuorin tytär. Hänen esikoisromaaninsa Nopeasti piirretyt pilvet (2019) sai ylistävän vastaanoton niin kriitikoilta kuin lukijoilta. Tammikuussa 2021 Nivukoski julkaisi ensimmäisen lastenkirjansa Onnelliset aakkoset, joka on osa Moomin Charactersin kanssa toteutettavaa yhteistyötä.

Making Movies Oy on helsinkiläinen elokuva- ja televisiotuotantoyhtiö. Yhtiön tunnetuimpia elokuvia ovat muun muassa Klaus Härön Miekkailija, Selma Vilhusen Tyttö nimeltä Varpu ja Petri Kotwican Musta Jää.

Tiedustelut: Kai Nordberg, 040-5073 936, kai.nordberg@mamo.fi