Paula Nivukosken Mainingin varjo -romaani muuntuu elokuvaksi

Tuotantoyhtiö Making Movies on ostanut Paula Nivukosken Mainingin varjo -romaanin elokuvaoikeudet. Yhtiö on tuottanut muun muassa Klaus Härön ja Selma Vihusen elokuvia.

Helsinkiläinen elokuvatuotantoyhtiö Making Movies Oy on hankkinut Paula Nivukosken Mainingin varjo -romaanin elokuvaoikeudet. Mainingin varjo on Nivukosken toinen romaani, jonka tapahtumat tapahtumat sijoittuvat 1900-luvun alkuun. Koskettava tarina kertoo nuoren naisen kamppailusta irti patriarkaalisen perheen ja yhteiskunnan kahleista.

– Näin Mainingin varjon jo sitä kirjoittaessani voimakkaan visuaalisena. Olen viettänyt öitä yksin autioilla saarilla, nähnyt meren vaihtuvat sävyt, nekin, jotka romaanissa jäävät vain rivien väliin. On huikea mahdollisuus saada nähdä teoksensa myös valkokankaalla. Elävä kuva voimallistaa esimerkiksi miljöön kuvausta ja tuo tarinan taas aivan uudella tavalla kokijansa iholle. Odotan suurella mielenkiinnolla näkeväni visuaalisen tulkinnan tarinasta, jonka mukana olen jo kerran elänyt, Paula Nivukoski kommentoi tulevaa yhteistyötä.

– Romaanin tarina on uskomattoman dramaattinen ja hienovireinen kuvaus jokaisen ihmisen tarpeesta elää vapaana ja päättää omasta kohtalostaan. Muutos vaatii aina rohkeutta ja sitä tarinan nuori päähenkilö edustaa, Making Movies Oy:n tuottaja Kai Nordberg sanoo.

Paula Nivukoski (s. 1985) on Pohjanmaalla asuva kirjailija ja maatilan nuorin tytär. Hänen esikoisromaaninsa Nopeasti piirretyt pilvet (2019) sai ylistävän vastaanoton niin kriitikoilta kuin lukijoilta. Tammikuussa 2021 Nivukoski julkaisi ensimmäisen lastenkirjansa Onnelliset aakkoset, joka on osa Moomin Charactersin kanssa toteutettavaa yhteistyötä.

Making Movies Oy on helsinkiläinen elokuva- ja televisiotuotantoyhtiö. Yhtiön tunnetuimpia elokuvia ovat muun muassa Klaus Härön Miekkailija, Selma Vilhusen Tyttö nimeltä Varpu ja Petri Kotwican Musta Jää.

Tiedustelut: Kai Nordberg, 040-5073 936, kai.nordberg@mamo.fi

Mutkatonta arkiruokaa koko perheelle: Kylmä nakki on Hanna Gullichsenin ja Elina Ylitervon uusi, ihana ruokakirja, jossa mennään sieltä missä aita on matalin4.6.2021 08:32:00 EEST | Tiedote

Kukapa ruuhkavuositallaajaa ei olisi joskus kuitannut päivällistä, lounasta tai yhtä päivän loputtomista välipaloista tarjoamalla jälkikasvulleen ruoaksi kylmiä nakkeja? Hanna Gullichsenin ja Elina Ylitervon uusi ruokakirja Kylmä nakki on kaikille lapsellisille ihmisille, jotka haluavat jatkossakin mennä sieltä missä aita on matalin – ehkä kuitenkin astetta maukkaammin.

Lukuvinkit kesäksi lapsille ja nuorille – muista Otavan käynnissä olevat ystävämyynnit!2.6.2021 08:53:35 EEST | Tiedote

Kesä on viimein täällä, vaan mitä se olisikaan ilman hyvää luettavaa? Aika tylsää! Kustannusosakeyhtiö Otavan ja Kariston lasten- ja nuortenkirjoista löytyy kiinnostavaa, viihdyttävää ja jännittävää lukemista niin aloitteleville kirjanystäville kuin ahmijoillekin. Suurin osa kirjoista on saatavilla perinteisen kovakantisen lisäksi myös ääni- ja sähkökirjana.

Suomalainen Momolu on huippusuunnittelijan ja entisten roviolaisten uusi hittibrändi lapsille – kansainvälinen noste pandan ympärillä on niin kova, että sinunkin on syytä tutustua häneen20.5.2021 08:33:00 EEST | Tiedote

Mitä syntyy, kun Aalto-yliopistosta valmistunut muotoilija ja taidepedagogi lyöttäytyy yhteen sisällönkehityksen ammattilaisten kanssa? Momolu on Leena Fredrikssonin luoma pandahahmo, joka on huimassa kansainvälisessä nosteessa. Nyt Momolu ja ystävät ilahduttavat perheen pienimpiä myös suomenkielisissä lastenkirjoissa.

Oliver Oranki ja metsän ainutlaatuiset sankarit haluaa opettaa, että jokainen lapsi on erilainen, mutta yhtä arvokas18.5.2021 09:24:46 EEST | Tiedote

Oliver Oranki ja metsän ainutlaatuiset sankarit on kirjailija Johanna Elomaan uusi lastenkirja, jonka eläinhahmojen erityispiirteet osoittautuvat vahvuuksiksi kun viidakon asukit pakenevat keltaisia kauhukaivajia Paratiisimetsään. Elomaa haluaa kirjallaan auttaa lapsia arvostamaan sekä omaa että muiden ainutlaatuisuutta. Oliver Oranki ja metsän ainutlaatuiset sankarit on suositun Hidasta elämää -kirjaperheen ensimmäinen lasten satukirja.