Pauli Keränen PI-johtamiskoulun toimitusjohtajaksi

OTM, KTM Pauli Keränen (45) on valittu PI-johtamiskoulun uudeksi toimitusjohtajaksi. Hän siirtyy sinne lakiasiainjohtajan tehtävistä pientaloja rakennuttavasta Sajucon-konsernista. Keräsellä on myös useita hallituspaikkoja muissa rakennusalan yrityksissä. PI-johtamiskoulun kursseilla Keränen on ollut suosittu kouluttaja, aiheenaan mm. laskentatoimi ja yrityskaupat.

- Pauli tuo PI-johtamiskoululle mielenkiintoisen yhdistelmän liike-elämän, hallinnon, juridiikan ja osuustoiminnan tuntemusta. PI-johtamiskoulu on asiakkailleen ja omistajilleen erittäin tärkeä strateginen yhteistyökumppani. Pauli jatkaa nykyisen, eläkkeelle jäävän toimitusjohtajamme Jukka Suvitien erinomaista ja arvostettua työtä asiakkaidemme parissa, kertoo Pellervo-Instituutti Oy:n hallituksen puheenjohtaja, MTK:n talousjohtaja Heikki Laurinen.

Osuustoiminta tuli Keräselle tutuksi, kun hän toimi muutaman vuoden ajan sijoitusosuuskunta Arvon sijoituspäällikkönä. Kyseessä on yritys, jonka tavoitteena on vastuullisen sijoitustoiminnan avulla tuottaa pitkäjänteisesti arvoa jäsentensäsijoituksille. Jäsenpohjaisten organisaatioiden johtamisen ja hallinnon valmentaminen ja kehittäminen onPI-johtamiskoulun toiminnan ytimessä.

- Odotan innolla tutustumista asiakkaisiin, yhteistyökumppaneihin, työyhteisöön ja koko toimintakenttään. Tavoitteeni on, että voimme tarjota asiakastarpeiden mukaisia koulutus- ja osaamispalveluja monikanavaisesti. Näin ne olisivat entistäkin innostavammin, helpommin sekä ajasta ja paikasta riippumatta saatavilla, sanoo Pauli Keränen.

PI-johtamiskoulu on osuustoiminnan ja jäsenpohjaisten organisaatioiden osaaja

PI-johtamiskoulu on ainoa koulutusorganisaatio Suomessa, joka tarjoaa liiketoimintalähtöistä johtamis- ja strategiakoulutusta jäsenpohjaisten organisaatioiden näkökulmasta. Se on perustettu 1991. PI-johtamiskoulu auttaa asiakkaitaan kohti hyviä päätöksiä parantamalla hallinnon ja johdon valmiuksia. Asiakkaita ovat etenkin osuuskunnat, keskinäiset yhtiöt, metsänhoitoyhdistykset ja järjestöt, mutta myös suomalaiset osake- ja pörssiyhtiöt.

Koulutusyrityksen omistavat Osuustoimintakeskus Pellervo ja MTK. Sillä on vahva valmentajien verkosto. PI-johtamiskoulu järjestää sekä yksittäisille organisaatioille räätälöityjä koulutuksia että kaikille avoimia kursseja, joista tunnetuinon noin vuoden mittainen HLJ eli Hyväksytty luottamusjohtaja -kokonaisuus.

-PI-johtamiskoulun tavoitteena on kehittyä alallaan halutuimmaksi kumppaniksi omistajuuden ja omistajaohjauksen kehittäjänä ja sparraajana. Yhtenä mahdollisena painopisteenä näen yhteistyön laajentumisen osuuskauppojen ja osuuspankkien suuntaan, sanoo yrityksen hallituksen varapuheenjohtaja Kari Huhtala.

Pauli Keränen aloittaa PI-johtamiskoulussa joulukuun 5. päivänä. Nykyinen toimitusjohtaja, varatuomari Jukka Suvitie siirtyy eläkkeelle vuodenvaihteessa.

Lisätiedot:
Heikki Laurinen, PI-johtamiskoulun hallituksen puheenjohtaja, p. 040 520 0260
Pauli Keränen, PI-johtamiskoulun toimitusjohtaja 5.12. alkaen. p. 045 642 1223 www.johtamiskoulu.fi

Itsenäinen Suomi - isänmaa, joka varmistaa kansalaisten turvan, leivän ja lämmön5.12.2022 08:43:40 EET | Tiedote

Suomi täyttää huomenna 105 vuotta. Itsenäinen Suomi, paras maa meille suomalaisille, on juhlimisen, vaalimisen ja puolustamisen arvoinen. Itsenäisen Suomen satavuotinen historia on tarina siitä, mihin pieni kansa pystyy, kun pidämme yhtä. Mitä hankalammat ajat, sitä tärkeämpää on vaalia vahvuuksiamme: yhteistyötä, omavaraisuutta ja kansakunnan kykyä huolehtia jokaisesta suomalaisesta.

Maa- ja metsätalouden taksonomiakriteerit mahdottomia toteuttaa – hallituksen on vaikutettava komission tulevaan linjaukseen28.11.2022 16:35:37 EET | Tiedote

Esitykset maa- ja metsätalouden taksonomiakriteereiksi ovat MTK:n arvion mukaan mahdottomia toteuttaa. EU:n kestävän rahoituksen foorumi julkisti esityksensä komissiolle maanantaina. ”Uskoimme, että valmistelussa olisi kuultu palaute ja parannusehdotukset. Nyt komissiolle kuitenkin luovutettiin käytännössä viimevuotinen, maa- ja metsätalouden osalta laajasti arvosteltu luonnos”, johtaja Juha Ruippo MTK:sta toteaa. MTK edellyttää Suomen hallitukselta voimakasta vaikuttamista kestävän rahoituksen lopullisiin ehtoihin.

Juureksia jouluun järjellä ja tunteella28.11.2022 13:39:15 EET | Tiedote

Juurekset kuuluvat tänä vuonna joulukauteen ehkä perustellummin kuin milloinkaan. Kotien ruokavalinnoissa painottuvat nyt järkivalinnat, koska niin ruoan kuin energiankin hinnat ovat nousseet. Kun etsitään fiksuja vaihtoehtoja, nousevat juurekset, peruna, sipulit ja kaalit ihan ykköskaartiin. Nämä ovat se runko, jota sitten täydennetään muilla ruokatarvikkeilla, jotta terveellinen ja turvallinen ruokavalio toteutuu.

Juurevaa ruokaa läheltä - Mikkelin kaupungin ruoka- ja puhtauspalvelut voitti Hyvä kotimainen ateria -ruokakilpailun23.11.2022 11:45:00 EET | Tiedote

Mikkelin kaupungin ruoka- ja puhtauspalvelut tarjoaa asiakkailleen rehtiä, suoraselkeistä ja juurevaa ruokaa. Hyvä ruoka tuottaa iloa, ja sen Mikkeli osaa! Tuomariston vakuutti etenkin se, miten Mikkelin ruoka-ammattilaiset ottavat erinomaisesti huomioon alueelliset erikoisuudet ja kotimaisen luomun. Kaupunki tekee mm. yhteistyötä alueen yrittäjien kanssa. Yhteistyön tuloksena lähivesien järvikaloja on hyödynnetty ruokainnovaatioiksi, joissa paikallisuus näkyy ja maistuu. Mikkeli on ollut jo kauan aktiivinen toimija ja edelläkävijä julkisissa ruokapalveluissa sekä kehittänyt toimintaansa. Kilpailun järjesti MTK, ja palkinto luovutettiin MTK:n valtuuskunnassa 23.11. Espoossa.