Paulig on sopinut Frezza-brändin ja -liiketoiminnan myymisestä Juustoportille

Frezza-brändin myyminen Juustoportille on linjassa Pauligin strategian kanssa.Tulevaisuudessa Pauligin painopistealueet kahvikategoriassa ovat kuumat kahvit ja kylmäuutettu kahvitiiviste HoReCa-sektorissa. Lisäksi Paulig panostaa voimakkaasti maailman makujen (Tex Mex ja Aasia), mausteiden ja snacks-tuotteiden kasvun vauhdittamiseen.

”Kylmien kahvijuomien suosio kasvaa vahvasti ja olemme tyytyväisiä, että Frezza-brändi on löytänyt uuden kodin Juustoportilta. Me Pauligilla keskitymme kahvikategoriassa kuumiin kahveihin eli suodatin- ja papukahvin myyntiin kaikissa kanavissa. Lisäksi tarjoamme HoReCa-sektorin asiakkaillemme kylmäuutettua kahvitiivistettä. Meiltä löytyy myös kattavat kahviratkaisut sisältäen laitteet ja huoltopalvelut toimistoihin, työpaikoille, kahviloihin ja ravintoloihin”, sanoo Lenita Ingelin, Pauligin Suomen ja Baltian liiketoiminta-alueesta vastaava johtaja.

Frezza-brändi ja -liiketoiminta tukevat uutta strategiaamme hyvin. Välipalaistuminen on kasvava trendi. Frezzan pääraaka-aine on maito ja kevään uutuuksissa on käytetty kauraa, ja näistä meillä on paljon kokemusta. Paulig on rakentanut menestyksekkäästi Frezza-brändiä ja olemme innoissamme, että voimme jatkaa brändin menestystarinaa”, sanoo Juustoportin toimitusjohtaja Timo Keski-Kasari

Paulig
Pirjo Hästbacka
Viestintäpäällikkö, Paulig
communications@paulig.com

Juustoportti
Timo Keski-Kasari
timo.keski-kasari@juustoportti.fi

Timo Keski-Kasari
Lenita Ingelin

Paulig on perheomisteinen elintarvikeyritys, joka rakentaa uutta ja vastuullista ruokakulttuuria – sekä ihmisille että maapallolle. Pauligilta saa kaikkea maistuvaa: kahvia ja kylmiä juomia, Tex Mex- ja snacks -tuotteita, mausteita sekä kasvipohjaisia vaihtoehtoja. Yrityksen brändejä ovat Paulig, Santa Maria, Risenta ja Poco Loco. Vuonna 2021 Pauligin liikevaihto oli 966 miljoonaa euroa ja konsernin palveluksessa on 2 300 työntekijää 13 eri maassa. He kaikki panostavat lupaukseen ”For a life full of flavour”.
www.pauliggroup.com

Juustoportti on vastuullinen perheyritys, joka on onnistunut luomaan ja ylläpitämään kasvua ja kehittymistä vaikeinakin vuosina. Tästä esimerkkinä on mm. hiilineutraali Vapaan lehmän tuoteperhe, huomionosoitukset hyvänä työnantajana ja perinteisen toimialan rajojen rikkojana. Juustoportilla on meijeri- ja juustolatoiminnan lisäksi liikenneasemat Jalasjärvellä, Mäntsälässä, Kärsämäellä, Ylöjärvellä ja Kuopiossa, sekä ruokatehdas Kuopiossa. Juustoportin liikevaihto on 80 miljoonaa ja henkilökuntaa on 300.
www.juustoportti.fi