PayPal ja Mastercard laajentavat suositun maksukortin saatavuutta Euroopassa – tulee myös Suomeen

PayPal Business Debit Mastercard® palkitsee pienyritykset rajoittamattomalla cashback-palautuksella soveltuvasta kulutuksesta. Lisäksi se tarjoaa yritysten omistajille mahdollisuuden käyttää PayPal-varojaan nopeasti verkossa ja niissä myymälöissä, joissa Mastercard käy maksuvälineenä.

21.9.2021 // Helsinki / Suomi – PayPal (Nasdaq: PYPL) ja Mastercard (NYSE: MA) jatkavat suositun PayPal Business Debit Mastercardin globaalia laajentumista Suomeen. Maksukortin avulla pienyritykset pääsevät nopeasti käsiksi saatavilla oleviin PayPal-varoihinsa ja saavat rajoittamattoman 0,5 %:n cashback-palautuksen* soveltuvasta kortin käytöstä.

Viimeisten kahden vuoden aikana PayPal ja Mastercard ovat keskittyneet laajentamaan maksukorttitarjontaansa pienyrityksille Euroopassa. Nyt PayPal Business Debit Mastercard on saatavilla neljässä uudessa Euroopan maassa – Suomessa, Belgiassa, Alankomaissa ja Portugalissa – sen lisäksi, että se on jo saatavilla Itävallassa, Ranskassa, Saksassa, Irlannissa, Italiassa, Espanjassa, Yhdistyneessä kuningaskunnassa ja Yhdysvalloissa.

Mastercard on yksi maailman laajimmin hyväksytyistä korteista, joten PayPalin yritysasiakkaat voivat käyttää PayPal-tilillään olevia varoja maailmanlaajuisesti kaikissa toimipisteissä, joissa Mastercard käy. Maksukortilla ei ole kuukausimaksuja tai ulkomaan valuuttamuunnosmaksuja, ja pankkiautomaattinostosta ympäri maailmaa veloitetaan vain 2 euron kiinteä maksu.

Cashback-ohjelmansa avulla PayPal maksaa yli 48 miljoonaa Yhdysvaltain dollaria palautukseen oikeutetuille yrittäjille joka vuosi. Niillä Euroopan markkinoilla, joilla kortti on jo nyt saatavilla, PayPal Business Debit Mastercardia käytetään useimmiten digitaalisten markkinointipalveluiden ostamiseen tai vähittäismyyntituotteiden hankintaan varastoja ja tarvikkeita varten. Yhdysvalloissa korttia taas käytetään yleisimmin ostamaan yrityspalveluita ja jokapäiväisiä perustarvikkeita kuten elintarvikkeita.

”Viimeiset kaksi vuotta ovat olleet haastavia pienyrityksille ympäri maailmaa, ja helppo, nopea pääsy saatavilla oleviin varoihin on tärkeämpää kuin koskaan. PayPal Business Debit Mastercard tarjoaa tämän mahdollisuuden pienyrityksille. Lisäksi se mahdollistaa cashback-palautukset, jotka auttavat yrityksiä menestymään”, sanoo PayPalin Pohjois-Euroopan johtaja Jonas Breding.

”Mastercard on sitoutunut tukemaan pienyrityksiä kaikilla markkinoilla. On erittäin tärkeää antaa pk-yrityksille parhaat työkalut, joilla ne pääsevät kiinni varoihinsa, etenkin nykyisessä ympäristössä. Olemmekin ilahtuneita voidessamme toimia PayPalin kumppanina ja myöntää maksukortteja sen yritysasiakkaille”, toteaa Mastercardin digitaalisista kumppanuuksista vastaava johtaja David Dechamps.

PayPal Business Debit Mastercard lanseerattiin ensimmäistä kertaa Yhdysvalloissa vuonna 2003, jolloin se alkoi tarjota cashback-palautuksia kaikesta kortin käytöstä. Tämän jälkeen PayPal on valinnut Mastercardin kumppanikseen laajentaakseen yritysmaksukorttien tarjontansa Saksaan, Yhdistyneeseen kuningaskuntaan, Itävaltaan, Ranskaan, Irlantiin, Italiaan, Espanjaan ja nyt Suomeen, Belgiaan, Alankomaihin ja Portugaliin. Lisätietoja PayPal Business Debit Mastercardista ja sen hakemisesta saa osoitteesta www.PayPal.com/fi/businessdebit

Lisätietoa:

PayPal Business Debit Mastercardin tärkeimpiin ominaisuuksiin kuuluvat:

• Nopea pääsy saatavilla oleviin PayPal-varoihin yrityskäyttöä varten: Yrityksen omistaja voi käyttää PayPal-varojaan paikoissa, joissa Mastercard hyväksytään – sekä verkossa että henkilökohtaisesti.
  • Rajoittamaton ja rajaamaton cashback: PayPal-yritysasiakkaat saavat 0,5 %:n cashback-palautuksen kaikista soveltuvista ostoista, jotka on tehty kortilla, ilman kattoa tai rajoituksia.
  • Ei ulkomaan valuuttamuunnosmaksuja: PayPalin yritysasiakkaat hyötyvät siitä, että heidän ei tarvitse maksaa ulkomaan valuuttamuunnosmaksuja kansainvälisistä verkko- tai myymäläostoksista, joten liiketoiminta on sujuvampaa eri maiden välillä.
  • Kiinteä 2 euron maksu pankkiautomaattinostoista lähes kaikkialla maailmassa: Yritysten omistajat saavat käteistä käyttöönsä maailmanlaajuisesti ympäri vuorokauden, 7 päivää viikossa, kiinteällä 2 euron maksulla pankkiautomaattinostoista.
  • Ei kuukausimaksuja: PayPal Business Debit Mastercardia voi hakea ilmaiseksi, eikä yritysasiakkailta laskuteta kuukausimaksuja.

* Cashback saattaa vaihdella maittain. Ehdot soveltuvat

PayPal-yhteystiedot

Miandersson@paypal.com
jogallo@paypal.com

Mastercard-yhteystiedot
vesa.valonen@cocomms.com

Tietoja PayPalista
PayPal on pysynyt digitaalisten maksujen vallankumouksen eturivissä yli 20 vuotta. Hyödyntämällä teknologiaa, joka tekee rahoituspalveluista ja kaupankäynnistä mukavampaa, edullisempaa ja turvallisempaa, PayPal-alusta antaa mahdollisuuden yli 400 miljoonalle kuluttajalle ja kauppiaalle yli 200 markkina-alueella liittyä mukaan ja menestyä globaalissa taloudessa. Lisätietoja saa osoitteesta paypal.com.

Tietoja Mastercardista (NYSE: MA)
www.mastercard.com Mastercard on globaali maksuliikennealan teknologiayritys. Tavoitteenamme on mahdollistaa kattava, digitaalinen talous, joka tarjoaa hyötyä kaikille ihmisille kaikkialla maailmassa tekemällä maksutapahtumista turvallisia, helppoja, älykkäitä ja saavutettavia. Innovaatioissamme ja ratkaisuissamme hyödynnetään turvallisia tietoja ja verkkoja, kumppanuuksia ja sitoutumista toimintaan. Ratkaisumme auttavat yksilöitä, rahoituslaitoksia, hallituksia ja yrityksiä saavuttamaan suurimman potentiaalinsa. Kunnollisuuskertoimemme (decency quotient, DQ) ohjaa toimintakulttuuriamme ja kaikkea, mitä teemme yhtiömme sisä- ja ulkopuolella. 210 maassa ja alueella olevilla yhteyksillämme rakennamme kestävämpää maailmaa, joka avaa meille kaikille kallisarvoisia mahdollisuuksia.

Seuraa meitä Twitterissä @MastercardEU @MastercardNews, tule mukaan keskusteluun Beyond the Transaction Blogiin ja tilaa viimeisimmät uutiset Engagement Bureausta

Tuore tutkimus: Lähes joka toinen suomalainen on huolissaan paristojen ja akkujen raskasmetalleista15.6.2021 07:55:00 EEST | Tiedote

Paristo- ja akkuvalmistaja GP:n tutkimusyhtiö Kantar SIFO:lla teettämä selvitys osoittaa, että lähes puolet suomalaisista on huolissaan akuissa ja paristoissa käytettävistä raskasmetalleista. Suomalaisten huomio pitäisi kuitenkin suunnata murehtimisen sijaan akkujen ja paristojen kierrättämisasteen nostamiseen sekä kertakäyttöisten paristojen korvaamiseen ladattavilla akuilla. Vireillä onkin uusia EU-direktiivejä kulutuksen hillitsemiseksi.