PERTTU NOUSIAINEN ON LUOPUNUT TEHTÄVÄSTÄÄN SÄÄTIÖN JOHDOSSA

Nuorisosäätiön hallituksen puheenjohtaja Perttu Nousiainen on luopunut tehtävästään ja säätiön hallituksen jäsenyydestä. Uutena puheenjohtajana on tänään 11.3.2018 aloittanut Mikko Henttonen.

Nousiainen katsoo, että pystyy eroamisellaan parhaiten takaamaan Nuorisosäätiön työrauhan. Puheenjohtajuudestaan luopunut Nousiainen haluaa kiittää erityisesti Nuorisosäätiön henkilöstöä, joka on jaksanut vaikeissa olosuhteissa tehdä tinkimätöntä työtä nuorten eteen. Erityisen tyytyväinen Nousiainen on siitä, että viranomaisten esittämät, säätiön toiminnan selkeyttämiseen tähtäävät muutokset on pääsääntöisesti tehty.

Säätiön hallitus kokoontui sunnuntai-iltapäivällä, jolloin se valitsi uudeksi puheenjohtajaksi Mikko Henttosen, 44. Henttonen työskentelee johtavassa asemassa sisäisen auditoinnin tehtävissä. Hän tulee Nuorisosäätiön hallitukseen organisaation ulkopuolelta.

Hallituksen uusi puheenjohtaja Mikko Henttonen haluaa jatkossa kehittää yhdessä Nuorisosäätiön henkilöstön kanssa entistä parempia asumisratkaisuja nuorille.

"Monet uudistukset, joita säätiössä on viime vuosina tehty, takaavat nuorille mahdollisuuden hyvään asumiseen myös tulevaisuudessa. Haluan, että jatkamme hyvin alkanutta työtä toimintamme kehittämiseksi ja selkeyttämiseksi”, Henttonen sanoo.

Lisätietoja:

Mikko Henttonen,
hallituksen puheenjohtaja

Nuorisosäätiö on yleishyödyllinen yhteisö, jonka tarkoituksena on sosiaalinen nuorisotyö ja erityisesti nuorison kasvatustyön kehittäminen sekä nuorten itsenäistymisen tukeminen.

Nuorisosäätiö tukee nuoria aikuisia itsenäiseen asumiseen ja elämään rakennuttamalla ja ylläpitämällä kohtuuhintaisia vuokra-asuntoja. Säätiö tarjoaa asukkailleen myös itsenäiseen asumiseen liittyvää neuvontaa, ohjausta ja tukea elämänhallintaan.

NUORISOSÄÄTIÖ JATKAA KORJAUSTOIMIAAN, JOTTA SE TÄYTTÄISI YLEISHYÖDYLLISYYSVAATEET TULEVAISUUDESSA4.6.2018 14:49:49 EEST | Tiedote

Nuorisosäätiö on vastaanottanut ARAn 4.6.2018 antaman päätöksen, jonka mukaan ARA peruttaa Nuorisosäätiön yleishyödyllisyysaseman. Nuorisosäätiön johto käy päätöksen huolella läpi ja arvioi vakavasti ratkaisun yksityiskohtiin liittyviä vaikutuksia. Nuorisosäätiö jatkaa aloittamiaan korjaustoimia, jotta säätiö täyttäisi arava- ja korkotukilain yleishyödyllisyyssäännökset.