Pharmatest Services Oy

Pharmatest Services investoi uusimpaan luuston kuvantamisteknologiaan

Turkulainen Pharmatest Services Oy on hankkinut kaksi uusinta teknologiaa käyttävää tutkimuslaitetta luuston kuvantamiseen, Brukerin korkean resoluution in vivo mCT laitteen SkyScan 1276 sekä DatecMedicon digitaalisen röntgenlaitteen Faxitron UltraFocus DXA.

Pharmatest Services Oy (Pharmatest) tarjoaa lääketeollisuudelle kliinisesti ennustavia prekliinisiä tehokkuustutkimuspalveluja syöpä- ja luustosairauksiin kehitettävien uusien lääkeainekandidaattien testaamiseksi. Luuston kuvantamisella on tärkeä merkitys Pharmatestin tarjoamissa tutkimuspalveluissa.

Brukerin korkean resolution in vivo mCT laite SkyScan 1276 tuli markkinoille syyskuussa 2016. Se vastaa prekliinisten eläintutkimusten kuvantamistarpeisiin vähentämällä käytettyä säteilyn määrää ylläpitäen samalla parasta mahdollista kuvalaatua ja mittaustarkkuutta. DatecMedicon digitaalinen röntgenlaite Faxitron Ultrafocus DXA parantaa röntegenkuvien laatua ja resoluutiota, ja sillä voidaan myös mitata luuntiheyttä sekä kehon rasvapitoisuutta.

Pharmatestin toimitusjohtaja Jussi Halleen kommentoi: “Olen erittäin tyytyväinen näihin uusiin laitehankintoihimme, jotka lisäävät ennestäänkin vahvaa luuston kuvantamiskykyämme ja antavat lisäarvoa sekä luusto- että syöpätutkimuksiimme. Laitteet mahdollistavat korkealaatuisen seurantadatan keräämisen käyttäen uusinta kehittyneintä kuvantamisteknologiaa.”

Pharmatest tarjoaa myös tiedeyhteisölle mahdollisuuden hyödyntää hankkimaansa uutta kuvantamisteknologiaa vuokraamalla mahdollisuuksien mukaan laiteaikaa siitä kiinnostuneille. Laiteajan vuokraamisesta kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä osoitteeseen info@pharmatest.com.

Pharmatest Services Oy
Itäinen Pitkäkatu 4 C