Pharmatest Services Oy

Pharmatest Services Oy:stä Valirx Plc:n ensisijainen palveluntuottaja

Turkulainen Pharmatest Services Oy (Pharmatest) on solminut puitesopimuksen Lontoolaisen AIM-listatun lääkekehitysyrityksen Valirx Plc (Valirx) kanssa. Sopimus takaa Pharmatestille ensisijaisen palveluntuottajan aseman prekliinisissä tehokkuustutkimuksissa Valirx:n syöpälääkekehitysohjelmiin liittyen.

Pharmatest tarjoaa syöpä- ja luustosairauksiin liittyviä prekliinisiä tehokkuustutkimuksia lääketeollisuudelle. Valirx kehittää uusia syöpälääkkeitä ja on jo aiemmin testannut yhdisteitään useilla Pharmatestin tarjoamilla testimalleilla. Noin vuoden kestäneen asiakassuhteen jälkeen Valirx päätti allekirjoittaa Pharmatestin kanssa pitkäaikaisen puitesopimuksen, joka takaa Pharmatestille ensisijaisen palveluntuottajan aseman niiden palveluiden osalta joita Pharmatest tarjoaa.

Valirx odottaa, että sopimus auttaa heitä erityisesti valitsemaan sopivimmat yhdisteet GeneICE ohjelmastaan, ja varmistamaan valittujen yhdisteiden oikeat indikaatioalueet helpottamaan tulevien kliinisten kokeiden suunnittelua. Valirx:n toimitusjohtaja Satu Vainikka toteaa: ”Olemme olleet erittäin tyytyväisiä Pharmatestin tarjoamien palveluiden laatuun, ja olemme vakuuttuneita siitä että tämä yhteistyösopimus tulee merkittävästi hyödyttämään syöpälääkekehitysohjelmiamme.”

Pharmatestin toimitusjohtaja Jussi Halleen kommentoi: ”Allekirjoitimme erittäin tyytyväisinä tämän sopimuksen Valirx:n kanssa jatkona aiemmin vuonna 2010 Bayer Healthcaren kanssa solmitulle vastaavalle sopimukselle. Nämä yhteistyösopimukset osoittavat meidän olevan oikealla tiellä palveluidemme kehittämisessä.”

LISÄTIETOJA:

Pharmatest Services Oy, toimitusjohtaja Jussi Halleen, puhelin 050 380 9551