Pictet Asset Managementilta uusi vastuullinen kehittyvien markkinoiden lainojen rahasto

Pictet Asset Management tuo markkinoille uuden Pictet-Sustainable Emerging Debt Blend -rahaston, joka sijoittaa kehittyvien markkinoiden kovan ja paikallisen valuutan joukkolainoihin.

Rahaston tuottotavoite on yli 2 prosenttia (kulut vähennettyinä) yli räätälöidyn vertailuindeksin, jossa on puolet JP Morgan ESG GBI-EM Global Diversified -indeksiä ja puolet JP Morgan ESG EMBI Global Diversified -indeksiä.

Rahastonhoitajana on Mary-Therese Barton, kehittyvien markkinoiden lainatiimin vetäjä. Hänellä on apunaan 21 asiantuntijan tiimi Lontoossa ja Singaporessa. Vaikka Pictet on hallinnoinut erillisiä yhdistelmätilejä vuodesta 2010, strategiaa tarjotaan nyt ensimmäistä kertaa UCITS-rahastona, jonka kotipaikka on Luxemburg.

Vahvistaakseen kehittyvien talouksien ESG-analyysejaan tiimi on ryhtynyt yhteistyöhön EMpowerin kanssa, joka on kehittyviin markkinoihin keskittyvä voittoa tavoittelematon säätiö. EMpowerin näkemykset ja verkosto integroidaan Pictet Asset Managementin omiin sijoituskäsityksiin etenkin maissa, joissa on ohjelmia myönteisen sosiaalisen kehityksen aikaansaamiseksi. Tavoitteena on helpottaa vuorovaikutusta poliittisten instituutioiden ja keskuspankkien kanssa.

Pictet-Sustainable Emerging Debt Blend -rahasto tarjoaa päivittäistä likvideettiä ja hinnoittelua. Rahasto on rekisteröity myytäväksi Suomessa.

“Vastuullisen kehittyvien markkinoiden lainojen rahasto on looginen askel vastuullisten rahastojen valikoimamme kehittämisessä”, sanoo korkotuotteiden sijoitusjohtaja Raymond Sagayam. “Strategian kautta sijoittajat saavat käyttöönsä kehittyvien markkinoiden lainojen asiantuntemuksemme sekä vastuullisen sijoittamisen alustamme.”

Anne Hänninen, puh. 050 825 4620, anne.hanninen (at) cocomms.com

Viestintäjohtaja Simon Roth, puh. +41 58 323 78 38, sroth@pictet.com

Pictet Asset Management & Pictet-konserni

Pictet Asset Managementiin kuuluvat kaikki Pictet-konsernin tytäryhtiöt ja divisioonat, jotka harjoittavat institutionaalisten sijoittajien varainhoitoa. Pictet Asset Management Limitedin toimintaa valvoo Ison-Britannian finanssivalvontaviranomainen Financial Conduct Authority FCA.

Pictet Asset Managementin (PAM) hallinnoimat varat ovat 186 miljardia Sveitsin frangia / 167 miljardia euroa (30.6.2019). Varat on sijoitettu osake- ja joukkolainamarkkinoille globaalisti. PAMilla on 17 toimipistettä ympäri maailman: Lontoossa, Brysselissä, Genevessä, Frankfurtissa, Amsterdamissa, Luxemburgissa, Madridissa, Milanossa, Pariisissa, Zürichissä, Dubaissa, Hongkongissa, Taipeissa, Osakassa, Tokiossa, Singaporessa ja Montrealissa.

Pictet-konsernin omistaa kahdeksan partneria, jotka toimivat Pictet’n johdossa. Tämä omistajuus- ja johtamisjärjestely on säilynyt muuttumattomana vuodesta 1805 eli Pictet’n perustamisesta lähtien. Pictet’n palveluihin kuuluvat ainoastaan omaisuudenhoito (wealth management) ja varainhoito (asset management) sekä näitä palveluja tukevat toiminnot. Pictet-konserni ei tarjoa investointipankkipalveluita, eikä se myönnä lainoja. Pictet on yksi johtavista eurooppalaisista ja itsenäisistä varainhoitajista, jonka hallinnoitavana ja hoidettavana olevat varat ovat 544 miljardia Sveitsin frangia / 490 miljardia euroa (30.6.2019).

Pictet’n palveluksessa työskentelee yli 4 300 työntekijää. Pictet’n pääkonttori sijaitsee Genevessä Sveitsissä, ja sillä on 27 toimistoa seuraavissa kaupungeissa: Amsterdam, Barcelona, Basel, Bryssel, Dubai, Frankfurt, Geneve, Hongkong, Lausanne, Lontoo, Luxemburg, Madrid, Milano, Montreal, München, Nassau, Osaka, Pariisi, Rooma, Singapore, Stuttgart, Taipei, Tel Aviv, Tokio, Torino, Verona ja Zürich.

Lue lisää julkaisijalta Pictet

Pictet Alternative Advisorsin uusi rahasto sijoittaa eurooppalaisiin kiinteistöihin25.4.2019 09:27:13 EESTTiedote

Pictet Alternative Advisors SA (PAA), Pictet-konsernin täysin omistama vaihtoehtoisiin sijoituksiin erikoistunut yhtiö, on avannut kiinteistörahaston ammattilaissijoittajille. Pictet Real Estate Capital – Elevation Fund I SCSp (Elevation I) sijoittaa suoraan kiinteistöihin eurooppalaisissa äly- ja gateway-kaupungeissa, jotka ovat talouden digitalisaation etujoukoissa ja hyötyvät väestörakenteestaan kaupungistumisen edistyessä. Elevation I -rahastolla on arvoa kasvattava sijoitus- ja hallinnointistrategia. Rahasto hoitaa 14-henkinen tiimi, jota johtaa PAA:n kiinteistöjohtaja Zsolt Kohalmi. Aiemmin Starwood Capitalissa työskennelleellä Kohalmilla on yli 20 vuoden kokemus yksityisten kiinteistösijoitusten hoitamisesta. Tiimiin kuuluu kiinteistöasiantuntijoita Espanjasta, Isosta-Britanniasta, Luxemburgista, Ruotsista, Saksasta ja Sveitsistä. ”Eurooppa on tällä hetkellä houkuttelevin markkina maailmassa kiinteistösijoituksille riskikorjatulla tuotolla mitattuna. Edelleen alhaalla pysyvien k