Pikaruokasovellukselle on kysyntää – Hesburger-sovellus ylitti odotukset

Heti julkaisunsa jälkeen kesäkuun alussa Hesburger-sovellus kiilasi Suomen App Storen ladatuimpien sovellusten listan kärkisijoille muutamaksi viikoksi. Nyt uusia latauksia tehdään tasaisesti toista tuhatta päivittäin ja sovellus sijoittuu edelleen hyvin esimerkiksi ruoka- ja lifestyle-aiheisten sovellusten kategorioissa. Hesburgerin Bonusklubiin on sovelluksen kautta liittynyt jo yli 75 000 uutta jäsentä.
– Sovelluksen lanseerausvaiheelle asettamamme määrälliset tavoitteet saavutimme jo ensimmäisinä viikkoina. Sen lisäksi olemme saaneet huomata monia positiivisia asioita sovelluksen käytöstä. Esimerkiksi mobiilitilaajien keskiostos on viidenneksen suurempi kuin ravintoloissa tehdyissä tilauksissa, kertoo Hesburgerin varatoimitusjohtaja Jari Vuoti.
Tällä hetkellä valtaosa käyttäjistä käyttää sovelluksen kautta kuponkeja. Ennakkotilauksiin sovellusta käyttävien asiakkaiden määrä on hyvässä kasvussa.
– Seuraavat markkinointiponnistuksemme tulevat liittymään ennakkotilauksen ja sitä kautta sovelluksen kautta maksavien asiakkaiden määrän kasvattamiseen, Vuoti jatkaa.
Suomen nopein noutoruoka
Hesburger-sovelluksen kantava ajatus on ollut tuoda ravintola asiakkaan taskuun – sillä voi nimittäin tilata ja maksaa ruoan etukäteen. Valmis tilaus on noudettavissa ravintolasta asiakkaan valitsemana ajankohtana.
– Tämän nopeammaksi noutoruokaa ei oikein voi tehdä, sillä tilaus odottaa valmiina noutopisteellä. Olemme tehneet paljon töitä ennakkotilauksen sujuvuuden eteen ja se muodostaa vankan pohjan entistä paremmalle, nopeammalle ja yksilöllisemmälle palvelulle tulevaisuudessa, Vuoti toteaa.
Lähitulevaisuudessa Hesburger-sovellus julkaistaan myös Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Hesburger-sovellus toimii Android- ja iPhone-älypuhelimilla ja se on saatavilla Google Playsta ja App Storesta.
Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Hesburger-sovellus
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Jari Vuotivaratoimitusjohtaja
Puh:+358 400482 352jari.vuoti@hesburger.fiKuvat

Linkit
Tietoja julkaisijasta
Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy jo seitsemästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Saksasta ja Ukrainasta. Hesburger-ketjussa työskentelee yli 6 700 henkilöä ja ketjun verollinen myynti Suomessa vuonna 2015 oli 203 M€ ja ulkomailla 67 M€.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Hesburger
Hesburger luopuu Lastenateriasta1.7.2025 09:09:02 EEST | Tiedote
Hesburgerin Lastenaterian myynti lopetetaan keväästä 2026 alkaen. Päätöksen taustalla ovat ketjun vastuullisuustyö, muuttuneet kuluttajaodotukset ja uudet markkinointisuositukset.
Hesburger istuttaa metsää17.6.2025 08:55:46 EEST | Tiedote
Pikaruokaketju Hesburger istuttaa uutta metsää yhteistyössä Carboreal Oy:n kanssa. Pohjois-Savon Rautalammille on istutettu tänä vuonna yli 10 000 taimea, ja Pohjois-Pohjanmaan Reisjärven alueelle istutettiin yli 15 000 taimea vuonna 2023.
Tampereen Tesoman koulu Hese-kisojen voittoon21.5.2025 11:16:02 EEST | Tiedote
Tampereella Pyynikin stadionilla järjestettiin eilen (20.5.25) Hesburgerin ja Suomen Urheiluliiton (SUL) Hese-kisojen finaali, jossa koululaiset kilpailivat sukkula- ja kierrosviestissä, pituushypyssä ja junnukeihäässä.
Hesburger uudistaa henkilöstön koulutusta ja ravintola-arkea tekoälyn ja pelillisen oppimisen avulla – investoi yli 760 000 euroa9.4.2025 08:30:00 EEST | Tiedote
Hesburgerin henkilöstö saa tänä vuonna käyttöönsä tekoälybotin ja pelillisen oppimisympäristön. Viime vuonna koulutukseen suunnattiin yli 760 000 euroa.
Hesburgerin myynti kasvoi Suomessa lähes 4 %, ulkomailla 12 % – uudet ravintolat ja digitalisaatio vauhdittavat kasvua5.3.2025 09:12:55 EET | Tiedote
Hesburger-ketjun ravintolat kasvattivat vuonna 2024 myyntiään 6,3 % vuoteen 2023 verrattuna. Suomessa myynti kasvoi 3,61 % ja ulkomailla 12 %. Koko ketjun verollinen myynti oli 488,6 miljoonaa euroa, josta Suomen ravintoloiden osuus oli 295 miljoonaa euroa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme