Pikkujoulukausi näkyy Alkoissa kautta maan

Pikkujoulukausi on kuumimmillaan ja näkyy myös Alkon myymälöissä, joissa joulujuomat nostavat suosiotaan. Alko muistuttaa veden juomisen tärkeydestä myös pikkujouluaikana. Osa myymälöistä on mukana Joulupuu-keräyksessä.

Pikkujouluja vietetään vuosi vuodelta yhä maltillisemmin ja yhä useammat viettävät niitä hyvien ystävien ympäröimänä illallispöydän äärellä. Kuohuviini on kauden ehdoton kestohitti. Muista tuoteryhmistä korostuvat punaviinit, konjakit sekä vahvemmat oluet. Alkoholittomat viinit ja oluet ovat ehdottomasti kokeilemisen arvoisia, ja ne kannattaa viilentää kunnolla ennen tarjoilua.

Juhlakauden alkaessa Alko haluaa muistuttaa vedenjuonnin tärkeydestä valmistamalla erikoiserän suositusta Välivedestä. Erikoiserässä pullojen etiketti on ylösalaisin ja tuotteet on aseteltu esillepanossa nurin päin alkoholijuomien väliin.

”Erityisesti näin pikkujouluaikaan haluamme muistuttaa vedenjuonnin tärkeydestä. Siksi valmistimme Välivedestä 1 000 pullon erikoiserän, joka on saatavilla kahdeksasta huippumyymälästämme. Juomasuosituksemme joka väliin on välivesi. Olipa vesi sitten Alkon Välivesi tai kraanasta valutettu”, sanoo palvelu- ja tuotekouluttaja Anri Lindström.

Glögi taipuu moneen

Sään viiletessä glögien kysyntä kasvaa. Alkon laajasta 19 glögin valikoimasta löytyy sekä perinteisiä että modernimmalla otteella maustettuja vaihtoehtoja; unohtamatta alkoholittomia ja vihreän valinnan luomuglögejä. Glögeissä on selkeästi nähtävissä kuluttajatrendiä matalampaan alkoholipitoisuuteen ja vähempään sokeripitoisuuteen.

”Glögiä nautitaan drinkkeinä niin cocktaileissa kuin mocktaileissa. Tervetuliaismaljana voi kokeilla alkudrinkkiä glögistä ja kuivasta kuohuviinistä. Alko toi tänä vuonna myyntiin oman alkoholittoman pihlajanmarjaglöginsä, jossa pihlajanmarja yhdistyy lempeästi jouluisiin makuihin: kaneliomenaan, inkivääriin sekä vaniljaan”, kertoo Anri Lindström.

Ole joulun tähti ja osallistu Joulupuu-keräykseen

Osa Alkon myymälöistä on mukana hyvänmielen Joulupuu-joulukeräyksessä, jossa kerätään joululahjoja lastensuojelun piirissä oleville lapsille ja nuorille. Joulupuun alle voi kuka tahansa tuoda paketin.

Tämän vuoden keräyksessä mukana olevat Alkon myymälät ja niiden keräysten päättymisajat ovat

• Oulu Keskusta Pekuri (4.12 saakka)
  • Espoo Leppävaara Sello, Espoo Matinkylä Iso Omena, Espoo Tapiola Ainoa, Helsinki Itäkeskus Easton, Helsinki Keskusta Arkadia, Helsinki Kannelmäki Kaari, Vantaa Pakkala Jumbo ja Turku keskusta Stockmann (7.12. saakka)
  • Jyväskylä keskusta Sokkari ja Tampere Stockmann (10.12. saakka)