Pinja ostaa tiedolla johtamiseen erikoistuneen Oiwan

Ohjelmistoyhtiö Pinja ostaa Oiwa Solutions Oy:n, joka on erikoistunut tiedolla johtamisen palveluihin. Kaupan myötä Pinjan palvelutarjonta laajenee muun muassa ennakoivaan analytiikkaan, ja yhtiö avaa uusia työpaikkoja Seinäjoen ja Vaasan alueille.

Oiwa Oy:n toimitusjohtaja Hanna Salonen. Kuva: Oiwa

- Tiedolla johtamisen ratkaisut, esimerkiksi koneoppimisen hyödyntäminen ja ennakoiva analytiikka, ovat asiakkaillemme digitalisaation seuraava iso askel. Oiwa-yrityskauppa vahvistaa osaamistamme ja voimme tarjota kokonaan uusia palveluja asiakkaillemme. Palveluvalikoimamme täydentyy esimerkiksi ennakoivan analytiikan toimialakohtaisilla ratkaisuilla, joilla voidaan parantaa varastokierron nopeutta ja optimoida tuotantolinjojen tehokkuutta. Oiwalla on vahvaa erikoisosaamista tiedolla johtamisen käytäntöjen sovittamisesta asiakasyritysten johtamiseen läpi organisaation, kertoo Pinjan toimitusjohtaja Veli-Matti Nurminen tehdystä yrityskaupasta.

Uusia työpaikkoja

Oiwa Solutions Oy tarjoaa tiedolla johtamisen ratkaisuja yhdistämällä tietovarastointia, raportointia, data-analytiikka ja niiden toimialakohtaisia sovituksia. Oiwan liikevaihto vuonna 2021 oli 2,1 M€ ja yhtiön palveluksessa on 25 henkeä Seinäjoella ja Jyväskylässä.

- Siirtyminen osaksi Pinjaa kehittää nykyistä toimintaamme ja avaa myös kokonaan uusia mahdollisuuksia. Voimme palvella asiakkaita entistä laajemmalla palveluvalikoimalla, tarjota heille uusia ideoita ja osaajillemme kehitysmahdollisuuksia, kertoo Oiwan toimitusjohtaja Hanna Salonen.

Kaupan myötä Pinjan toiminta laajenee uudelle talousalueelle. Yhtiöllä on entuudestaan toimipaikkoja Jyväskylässä, Oulussa, Tampereella, Espoossa, Kuopiossa ja Mikkelissä. Yhtiö hakee jatkossa avoinna oleviin työpaikkoihin osaajia paitsi Seinäjoelle, myös laajemmin alueelle. Yhtiö tähtää tulevina vuosina noin sadan uuden työpaikan avaamiseen alueelle.

- Avaamme uusia työpaikkoja useille yhtiömme osaamisalueille, kuten tiedolla johtamiseen ja ohjelmistokehitykseen. Voimme hakea osaajia alueelta laajasti, sillä merkittävä osa henkilöstöstämme työskentelee kokonaan tai osa-aikaisesti etätöissä. Uskomme, että Seinäjoella ja Vaasassa on paljon mahdollisuuksia niin osaajissa kuin asiakaskunnassa, jatkaa Veli-Matti Nurminen.

Pinja – kasvua ja kansainvälistymistä teollisuuden uudistamisesta ja digitalisaatiosta

Pinjasta on kasvanut merkittävä toimija teollisuuden uudistajana ja digitaalisen yhteiskunnan rakentajana. Yhtiön ennustettu pro forma -liikevaihto vuodelle 2022 on noin 52 miljoonaa euroa. Pinjalla on yrityskaupan jälkeen töissä yli 500 asiantuntijaa. Yhtiö on kasvanut nopeasti merkittäväksi toimijaksi teollisuuden digitalisaation ja digitaalisen yhteiskunnan rakentajana. Pinja on markkina-alueensa johtava SaaS-ohjelmistoratkaisujen tarjoaja muun muassa metsäteollisuudessa, valmistavassa teollisuudessa, kiertotaloudessa, bioenergiatoimialalla ja katsastusliiketoiminnassa.

Pinja lyhyesti:

Pinja on kumppanisi digitalisaatioon ja tiedolla johtamiseen. Asiakkaamme ovat teollisuuden sekä digitaalisen yhteiskunnan toimijoita, jotka haluavat hyödyntää digitalisaatiota, ohjelmistoja, analytiikkaa ja uusia liiketoimintamalleja kilpailijoitaan nopeammin ja tehokkaammin. Olemme vastuullinen toimija. Tehostamalla asiakkaidemme toimintaa autamme heitä kestävämpään liiketoimintaan maailmassa, joka tarvitsee vastuullisia ratkaisuja nyt enemmän kuin koskaan.

Pinja työllistää yli 500 IT-alan asiantuntijaa, jotka palvelevat johtavia suomalaisia ja kansainvälisiä asiakkaita 30 maassa. Kasvamme voimakkaasti ja liikevaihtomme vuonna 2022 on noin 52 miljoonaa euroa.

Lisätietoja yrityskaupasta antavat:

Veli-Matti Nurminen
CEO Pinja Group Oy
veli-matti.nurminen@pinja.com

Hanna Salonen
Toimitusjohtaja Oiwa Solutions Oy
hanna.salonen@oiwasolutions.fi

Pinja Oy:n toimitusjohtaja Veli-Matti Nurminen. Kuva: Pinja

SporttiRakki ja Pohjanmaan Kaluste yhteistyöhön – koiranleluja kalustetuotannon hukkamateriaalista, täysin kotimaisin voimin27.3.2022 12:00:00 EEST | Tiedote

Suomen laajin koiraharrastajien palveluportaali SporttiRakki on aloittanut yhteistyön kurikkalaisen Pohjanmaan Kaluste Oy:n kanssa. Huonekalutuotannossa ylijäävät nahkapalat hyödynnetään nyt täysin kotimaisin voimin valmistettaviksi koiranleluiksi, sillä tuotteet ommellaan Nokian Nahkatuotteen tehtaalla. Kolmessa kuukaudessa yli 500 kiloa ylijäämänahkaa on jo hyödynnetty valmiiksi leluiksi, ja yli 1500 kiloa on tällä hetkellä odottamassa valmistusta.

Quinyx jatkaa markkina-asemansa vahvistamista – uusimpana asiakkaana Pohjoismaiden johtava logistiikkaratkaisujen toimittaja PostNord9.12.2021 10:24:15 EET | Tiedote

Työntekijätyytyväisyyteen erikoistunut teknologiayhtiö Quinyx ilmoitti viime viikolla saaneensa 50 miljoonan dollarin rahoituksen ja jatkaa vahvaa etabloitumistaan työvoimanhallinnan sektorilla. Yhtiön uusin asiakas on Pohjoismaiden johtava logistiikkaratkaisujen toimittaja PostNord, joka automatisoi jatkossa 18 000 työntekijänsä työvuorosuunnittelun Quinyxin tekoälypohjaisen järjestelmän avulla.