Pinja Perholehto valittiin jatkokaudelle Demarinuorten puheenjohtajaksi

Pinja Perholehto on valittu jatkokaudelle Demarinuorten puheenjohtajaksi vuosille 2022-2024 Seinäjoella 20.-22.5.2022 pidetyssä liittokokouksessa.

Sosialidemokraattiset Nuoret ry:n 30. liittokokous on valinnut yksimielisesti jatkokaudelle järjestön puheenjohtajaksi hyvinkääläisen Pinja Perholehdon (25). Perholehto on toiminut järjestön puheenjohtajana kaksivuotiskauden 2020-2022.

Perholehto on pitkäaikainen demarinuorten aktiivi, hyvinkääläinen alue- ja kuntapoliitikko sekä kaupunginvaltuuston puheenjohtaja.

“Nuorisoliiton on valmistauduttava SDP:n puoluekokoukseen, sillä se on se paikka, jossa päätökset sosialidemokratian tulevaisuudesta tehdään. Emopuolueen sparraajana ja omatuntona toimiminen on jatkossakin liittomme tärkeimpiä tehtäviä”, linjaa jatkava puheenjohtaja Pinja Perholehto.

Perholehto korostaa tulevalla puheenjohtajakaudellaan emopuolueen kirittämisen lisäksi kahta muuta tärkeää tehtävää: tulevissa eduskunta- ja presidentinvaaleissa menestymistä sekä järjestön kehittämistyötä.

“Meillä on etuoikeus unelmoida paremmasta maailmasta. Siksi juuri meillä on myös velvollisuus huolehtia siitä, että myös huomisen yhteiskunta on täynnä toivoa ja unelmia. Järjestömme tulevaisuuden lisäksi meidän täytyy uskaltaa unelmoida myös Suomen ja maailman puolesta. Unelmissani huominen on hiilineutraali, korkean osaamisen hyvinvointivaltio, jossa sopiminen voittaa riitelyn ja jossa palkalla tulee toimeen. Huominen on oikeudenmukainen yhteiskunta, jossa eriarvoisuuden vähentäminen on yhteinen asia ja jossa hyvinvointi kuuluu harvojen sijaan kaikille.“

Sosialidemokraattiset Nuoret ry:n 30. liittokokous jatkuu Seinäjoella sunnuntaihin 22.5. saakka. Sunnuntaina liittokokous valitsee järjestölle 8 liittohallituksen jäsentä ja 4 varajäsentä. Tätä ennen lauantaina valitaan järjestölle kaksi varapuheenjohtajaa. Henkilövalintojen lisäksi liittokokouksessa käsitellään järjestön toimintaa ja taloutta ohjaava suunnitelma sekä järjestön poliittista linjaa käsittelevät asiakirjat.

Demarinuoret - Sosialidemokraattiset Nuoret ry on poliittinen nuorisojärjestö, joka on perustettu vuonna 1906. Demarinuoret toimii kansallisesti ja kansainvälisesti.

Poliittiset nuorisojärjestöt seisovat yhdessä Ukrainan tukena – We Stand with Ukraine –mielenosoitus lauantaina23.2.2022 15:17:19 EET | Tiedote

Eduskuntapuolueiden nuorisojärjestöt järjestävät yhdessä mielenosoituksen We Stand with Ukraine lauantaina 26.2.2022 Helsingissä. Mielenosoituksen tarkoituksena on osoittaa suomalaisen nuorison tuki Ukrainalle ja sen kansalaisille sekä vaatia Venäjän hallintoa palauttamaan rauha Eurooppaan. Tapahtuman järjestäjinä ovat Demarinuoret, Keskustanuoret, Kokoomusnuoret, Kristillisdemokraattiset Nuoret, Liike Nyt Nuoret, Perussuomalainen nuoriso, RKP-nuoret, Vasemmistonuoret sekä Vihreät nuoret. Rauhanmielenosoitus alkaa lauantaina kello 12 Esplanadin puistosta, josta siirrytään kello 13 Tehtaankadulle Venäjän suurlähetystön läheisyyteen.

Demarinuorten Perholehto: Huumeiden käyttäjien kuolemilta suljetaan silmät - käyttöhuoneiden pilotointiin annettava lupa31.1.2022 13:17:43 EET | Tiedote

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL julkaisi 31.1. uuden huumekuolemien vähentämiseen tähtäävän mallin. THL:n mukaan huumekuolemien ehkäisyyn tulisi suhtautua yhtä painokkaasti kuin liikennekuolemiin, sillä huumeisiin kuolee vuosittain enemmän ihmisiä kuin tieliikenteessä. Demarinuorten puheenjohtaja Pinja Perholehto pitää THL:n suosituksia vakavana viestinä, jonka tulisi johtaa Suomessa välittömiin toimiin päihdepolitiikan uudistamiseksi.