Pinkki on Euroopan uusi väri – Delivery Hero yhdistää osan eurooppalaisista brändeistään Foodora-brändin alle
Foodora on Pohjoismaiden suurin toimija alallaan, ja Foodora on jo tällä hetkellä tunnettu ja vakiintunut brändi Suomen, Tanskan, Norjan ja Ruotsin markkinoilla.
”Työskentelemme yhtenäisen eurooppalaisen kokemuksen eteen asiakkaan kotipaikasta riippumatta. Tavoitteenamme on, että asiakkaamme saavat kaikissa maissa yhden tiimin ja brändin tarjoaman yhtenäisen ja ainutlaatuisen kokemuksen. Näin Foodoran läsnäolo vahvistuu kaikkialla Euroopassa. Foodora on todellinen pohjoismainen menestystarina, jota rakastetaan brändi, ja haluamme hyödyntää tätä etua”, Delivery Hero Europen toimitusjohtaja Pedram Assadi kertoo.
Brändin kehittyminen ei vaikuta suomalaisiin asiakkaisiin, sillä foodoran palvelut helpottavat jatkossakin suomalaisten arkea ja juhlaa entiseen tapaan laadusta tinkimättä.
”On jännittävää, että Foodora-perhe kasvaa Euroopassa. Silti Foodora jatkaa Suomessa vähintään yhtä vahvana kuin ennenkin. Tämä avaa meille suuria mahdollisuuksia, kuten tilaisuuden järjestää yhteiseurooppalaisia markkinointikampanjoita, ja antaa meille mahdollisuuden tehdä jatkossa yhteistyötä maailmanlaajuisten isojen nimien kanssa. Lisäksi jatkossa työntekijöillämme on paremmat mahdollisuudet päästä työskentelemään ympäri Eurooppaa saman foodora-brändin alla. Asiakkaillemme päivitetty ilme on selkeä ero entiseen”, foodora Finlandin toimitusjohtaja Joonas Kuronen kertoo.
Käyttäjien pitää vain ladata sovelluksen päivitetty versio, niin he pääsevät käyttämään uutta sovellusta. Sovelluksen Android-versio tulee saataville 11. huhtikuuta ja iOS-versio 17. huhtikuuta.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
PR and Communications Lead Kyösti Hagert
kyosti.hagert(a)foodora.fi
+358 45 162 3300
Kyösti HagertPR and Communications LeadFoodora
Puh:+358451623300kyosti.hagert@foodora.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
Foodora on Pohjoismaiden suurin ruoan ja päivittäistavarakaupan alustatalousyritys. Se on osa saksalaista Delivery Hero -yritystä, joka on alansa johtavia yrityksiä maailmassa. Suomessa yli 100 paikkakunnalla toimiva Foodora on aloittanut toimintansa vuonna 2007, ja nykyään Foodoran toimistolla työskentelee noin 200 ihmistä. Foodora toimittaa ravintolaruokaa, päivittäistavaroita ja paljon muuta suoraan ovelle alle puolessa tunnissa. Foodora tekee elämästä lempeämpää ja antaa siten mahdollisuuden keskittyä elämän tärkeisiin asioihin. Onneksi on Foodora, oikotie hyvään elämään.
Delivery Hero on maailman johtava paikallinen toimitusalusta, joka tarjoaa palvelua yli 70 maassa Aasiassa, Euroopassa, Latinalaisessa Amerikassa, Lähi-idässä ja Afrikassa. Yritys aloitti ruoanjakelupalveluna vuonna 2011, ja nykyään sillä on oma toimitusalusta neljällä mantereella. Lisäksi Delivery Hero on quick commerce -edelläkävijä. Tällä tarkoitetaan seuraavan sukupolven sähköistä kaupankäyntiä, jonka tavoitteena on tuoda päivittäis- ja taloustavarat asiakkaille alle tunnissa ja usein jopa 20–30 minuutissa. Delivery Heron pääkonttori sijaitsee Berliinissä, Saksassa, se on listattu Frankfurtin pörssissä vuodesta 2017 lähtien ja sen osake kuuluu nykyään MDAX-osakeindeksiin.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Foodora
Valkosipulia pizzaan, suolakurkkuja ei – näin suomalaiset vastasivat ruokaväittämiin17.4.2024 08:35:00 EEST | Tiedote
Foodora tutki, miten suomalaiset reagoivat erilaisiin ruokaväittämiin. Tutkimukseen vastanneiden mukaan valkosipuli ja ananas kuuluvat pizzaan, kun taas suolakurkut ja ranskalaiset eivät. Suosiotaan kasvattanut trendi, ranskalaisten dippaaminen jäätelöön, sai vastaajilta myös tyrmäyksen. Lisäksi vanha kikka, majoneesin ja ketsupin sekoittaminen, ei ole suotavaa.
Drone-kuljetukset alkoivat Ruotsissa – Suomi harkitsee käyttöä21.3.2024 09:52:39 EET | Tiedote
Ruotsin Foodora ottaa käyttöön ensimmäisenä Foodora-maana ympärivuotiset drone-kuljetukset, tuoden uuden ulottuvuuden nopeisiin kuljetuksiin. Suomi tarkastelee mahdollisuutta seurata esimerkkiä. Droonien avulla tuodaan kuljetukset sellaisille alueille, joihin saavutettavuus on muuten haasteellista.
Tutkimus: mitä onnellinen suomalainen syö?19.3.2024 08:35:00 EET | Tiedote
Suomalaiset syövät kotiruokaa ollessaan onnellisia, kertoo Foodoran tutkimus. Myös pizza päätyy usein lautaselle, kun kuluttajat ovat onnellisia. Psykologin mielestä kotiruokaan liitetään hyviä ruokamuistoja, joista nousevat vahvasti esille yhteisöllisyyden ja yhteenkuuluvuuden kokemukset.
Foodoran sovellukseen terveellisempiä vaihtoehtoja erotteleva Freesi olo28.2.2024 08:35:00 EET | Tiedote
Foodora on kehittänyt sovellukseensa paljon toivotun ominaisuuden, jolla erotellaan terveellisempiä annoksia tarjoilevia ravintolavaihtoehtoja niitä toivoville. Foodoran tuoreen tutkimuksen mukaan erityisesti naiset kokevat syövänsä terveellisemmin.
Foodora Marketissa vain 2,5 prosenttia hävikkiin – Invafresh tukee valvonnassa26.2.2024 08:00:00 EET | Tiedote
Foodora Marketissa on myynnissä tuhansia tuotteita, ja yli puolet Foodora Marketin myynnistä on tuoretuotteita. Verkkokaupasta ostavat asiakkaat odottavat aina parasta laatua, joten tuotteiden pilaantumista on kyettävä valvomaan tarkasti ennen kuin niistä tulee hävikkiä. Tästä syystä Foodora Marketit ovat ottaneet käyttöönsä Invafreshin.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme