Piratismi romutti suomalaiselokuvan Aasian valloituksen

Suomalaiselokuva Pihalla sai tarjouksen Kiinan ja Taiwanin elokuvalevityksestä - joka kuitenkin vedettiin takaisin sen jälkeen, kun jakelija huomasi, että elokuvasta on vuodettu piraattiversio Kiinan tekstityksillä.
Pihalla -elokuva saa ensi-iltansa elokuvateattereissa 30.11.2018.
Heinäkuinen aamu alkoi elokuvatuottaja Tom Norrgrannille iloisesti; kauan odotettu Taiwanin ja Kiinan jakelusopimuksen ensimmäinen vedos oli sähköpostissa. Rahallisesti kyseessä ei ollut iso sopimus, vaikka iso markkina-alue olikin kyseessä.

- Eihän me rahan takia sitä sopimusta oltu viemässä läpi. Pikemminkin halusimme jakelusopimuksen sen takia, että harvempi kotimainen elokuva myydään Aasiaan - saati sensuurin rajoittamaan Kiinaan, selvittää Pihalla elokuvan tuottaja Tom Norrgrann.

Tuottajan mukaan elokuvan levitys Kiinassa olisi ollut tärkeä virstanpylväs suomaiselle elokuvalle myös sen takia, että elokuvassa käsitellään muun muassa homoseksuaalisuutta.

Jakelija kuitenkin perääntyi jakelusopimuksesta ennen allekirjoittamistaan, koska elokuvasta oli laittomasti vuodettu internetiin elokuvan versio kiinankielisillä tekstityksillä.

- Oli tosiaan harmittava takaisku. Piratismille ei kuitenkaan meidän kokoinen pikkufirma oikein mitään pysty tekemään. Toivottavasti ensi kerralla sitten, veistää Norrgrann.

Mikä ihmeen Pihalla?

Pihalla on railakas kesäelokuva, joka käsittelee kahden teini-ikäisen pojan kesäromanssia, kaoottisia perhesuhteita ja itsensä löytämistä. Pihalla on ollut jo pidemmän aikaa kovassa nosteessa kansainvälisesti. Elokuvalla on ollut yli 50 esitystä kansainvälisillä elokuvafestivaaleilla, minkä lisäksi elokuvan oikeudet on myyty jo yli 10 maahan - muun muassa Saksaan, Yhdysvaltoihin, Iso-Britanniaan ja Ruotsiin.

Elokuvan pääosissa nähdään YLEn Uusi Päivä -televisiosarjastakin tuttu Valtteri Lehtinen sekä Mikko Kauppila. Muissa elokuvan rooleissa nähdään mm. Sanna Majuri, Sami Huhtala, Juho Keskitalo ja Mirja Oksanen. Pirkanmaan Elokuvakeskus toimii elokuvan levittäjänä Suomessa.

Suomessa elokuva saa ensi-iltansa 30.11.2018 Finnkinon elokuvateattereissa Helsingissä, Turussa ja Tampereella.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Elokuvan traileri #1Siirry videokanavalle

Tom Norrgrann
Vastaava Tuottaja
info@ten-thousand-hearts.com

Nils-Erik Ekblom
Ohjaaja
nils-erik@screwedfilm.com

Pihalla -elokuva saa ensi-iltansa elokuvateattereissa 30.11.2018.

Tietoja julkaisijasta

Ten Thousand Hearts on vuonna 2015 perustettu elokuvatuotantoyhtiö, jonka ensimmäinen elokuva "Pihalla" julkaistaan 30.11.2018 elokuvateattereissa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Ten Thousand Hearts Ay