Pirkanmaalaisilta kysytään pian tulevaisuuden kotihoidon kehittämisestä

Tulossa 12.-25.9. verkkoaivoriihi palveluiden kehittämisestä: Millaisena me pirkanmaalaiset näemme tulevaisuuden kotihoidon ympärivuorokautisten palveluiden kehittämisen? Millaisia digitaalisia palveluita olisimme halukkaita käyttämään? Tähän haetaan nyt ideoita ja vastauksia verkkoaivoriihellä, joka avautuu pian Pirkanmaan sote-uudistuksen sivuille.

Kotihoidon kehittäminen koskettaa aivan kaikkia nyt ja tulevaisuudessa, siksi haluamme mukaan myös pirkanmaalaiset.

Kaikille avoin verkkoaivoriihi on yhteiskehittämistä. Vastaaminen on anonyymiä ja vuorovaikutteista. Nyt on mahdollisuus kertoa omin sanoin ja omista lähtökohdista ajatuksia tulevaisuuden ympärivuorokautisesta kotihoidosta.

Verkkoaivoriihen tulokset julkaistaan Pirkanmaan liiton verkkosivuilla soteuudistus.pirkanmaa.fi lokakuun puolessavälissä.

Tulevaisuuden kotihoito tarvitsee uudenlaisia palvelumuotoja ja toteutustapoja Pirkanmaan hyvinvointialueella. Toiminnallista muutosta viedään yhdessä eteenpäin Pirkanmaan Tulevaisuuden kotona asumista tukevat palvelut (PirKOTI) ja Pirkanmaan tulevaisuuden sote-keskus (PirSote) -hankkeissa.

Lisätiedot:

PirKOTI-hankepäällikkö
Anna-Stiina Salminen
anna-stiina.salminen@pirkanmaa.fi

p. 044 422 2026

Kelloportinkatu 1 B

03 2481 111http://www.pirkanmaa.fi

Pirkanmaan liiton hankkeet linkittyvät läheisesti hyvinvointialuevalmisteluun. Käynnissä on Pirkanmaan tulevaisuuden sote-keskus -hanke (lyhenteenä PirSOTE) ja Pirkanmaan Tulevaisuuden kotona asumista tukevat palvelut -hanke (lyhenteenä PirKOTI).

Pirkanmaan hallitusohjelmatavoitteet julki: Suomen toinen metropolialue tukee koko Suomen kasvua24.11.2022 10:00:00 EET | Tiedote

Suomen ratojen solmukohta vihdoin kuntoon ja vauhtia pääradalle. Sirukehityksen osaamiskeskus Tampereen seudulle ja sijoituksia esimerkiksi Pirkanmaan puolustusteollisuuden kehitykseen. Esimerkiksi tällaisia terveisiä lähettää Pirkanmaan yhteinen edunvalvontaryhmä tulevalle hallitukselle koko Suomen ja Pirkanmaan talouskasvun vauhdittamiseksi ja hyvinvoinnin edistämiseksi.

Tuttu hoitaja, palvelun oikea-aikaisuus sekä palvelumallin joustavuus tuo turvaa kotihoidon asiakkaalle24.10.2022 09:51:51 EEST | Tiedote

Pirkanmaan tulevaisuuden kotihoidolta odotetaan turvallisuutta, luotettavuutta ja asiakaslähtöisyyttä. Palveluvalikoimaan kuuluvilta sähköisiltä palveluilta toivotaan helppokäyttöisyyttä ja toimintavarmuutta. Sekä vanhus- että vammaispalveluasiakkaiden on saatava henkilökohtaista opastusta digivälineiden ja teknologian käyttöön, jotta niiden käyttö tulee luonnolliseksi osaksi kotihoitoa. Verkkoaivoriihi haastoi syyskuussa ratkaisemaan tulevaisuuden kotona asumista tukevia palveluita.