Pirkanmaalaisilta kysytään pian tulevaisuuden kotihoidon kehittämisestä

Tulossa 12.-25.9. verkkoaivoriihi palveluiden kehittämisestä: Millaisena me pirkanmaalaiset näemme tulevaisuuden kotihoidon ympärivuorokautisten palveluiden kehittämisen? Millaisia digitaalisia palveluita olisimme halukkaita käyttämään? Tähän haetaan nyt ideoita ja vastauksia verkkoaivoriihellä, joka avautuu pian Pirkanmaan sote-uudistuksen sivuille.

Kotihoidon kehittäminen koskettaa aivan kaikkia nyt ja tulevaisuudessa, siksi haluamme mukaan myös pirkanmaalaiset.

Kaikille avoin verkkoaivoriihi on yhteiskehittämistä. Vastaaminen on anonyymiä ja vuorovaikutteista. Nyt on mahdollisuus kertoa omin sanoin ja omista lähtökohdista ajatuksia tulevaisuuden ympärivuorokautisesta kotihoidosta.

Verkkoaivoriihen tulokset julkaistaan Pirkanmaan liiton verkkosivuilla soteuudistus.pirkanmaa.fi lokakuun puolessavälissä.

Tulevaisuuden kotihoito tarvitsee uudenlaisia palvelumuotoja ja toteutustapoja Pirkanmaan hyvinvointialueella. Toiminnallista muutosta viedään yhdessä eteenpäin Pirkanmaan Tulevaisuuden kotona asumista tukevat palvelut (PirKOTI) ja Pirkanmaan tulevaisuuden sote-keskus (PirSote) -hankkeissa.

Lisätiedot:

PirKOTI-hankepäällikkö
Anna-Stiina Salminen
anna-stiina.salminen@pirkanmaa.fi

p. 044 422 2026

Pirkanmaan liiton hankkeet linkittyvät läheisesti hyvinvointialuevalmisteluun. Käynnissä on Pirkanmaan tulevaisuuden sote-keskus -hanke (lyhenteenä PirSOTE) ja Pirkanmaan Tulevaisuuden kotona asumista tukevat palvelut -hanke (lyhenteenä PirKOTI).