
Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue ottaa käyttöön verkkopalvelun apuvälineille
Jatkossa hyvinvointialueen asukkaat voivat hoitaa apuvälinelainojaan verkkopalvelussa soittamisen tai paikalla asioinnin sijaan. Kyseessä on ensimmäinen Suomessa käyttöön otettava hyvinvointialueen verkkopalvelu apuvälineille.

Palvelu otetaan käyttöön Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen asiakkaille vaiheittain kevään aikana. Uudistuksessa apuvälinelainoja voi hoitaa verkon kautta palse.fi-portaalissa. Käyttäjä näkee portaalista apuvälineidensä tiedot ja voi esimerkiksi jatkaa niiden laina-aikaa. Palvelu mahdollistaa myös huoltopyyntöjen tekemisen sekä viestien lähetyksen.
Palse.fi-portaalin käyttö ei vaadi erillisen sovelluksen lataamista ja se toimii myös mobiilissa. Siihen kirjaudutaan Suomi.fi-tunnistuksella eli henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.
Palvelun toivotaan nopeutuvan ja selkeytyvän
Pohjois-Pohjanmaalla uudistuksen odotetaan parantavan palvelun laatua yhteydenottotapojen monipuolistuessa.
- Hyvinvointialueemme apuvälinelainaamoontulee jopa toistasataa puhelua päivässä ruuhkauttaen asiakaspalvelun. Useinkyseessä ovat yksinkertaiset laina-aikojen jatkamiseen liittyvät puhelut.Jatkossa asiakkaan ei tarvitse soittaa meille vaan hän voi hoitaa apuvälineensä liittyvät asiat palse.fi-portaalissa koska tahansa. Tämä vähentää lainaamon puhelukuormitusta ja pääsemme paremmin keskittymään erikoisempiin tapauksiin. Sähköisen asioinnin hyötynä on myös palvelu kaikille sellaisille asiakkaille, joille puheentuotto saattaa olla hankalaa, mutta jotka ovat tottuneet käyttämään erilaisia sähköisiä palveluita, sanoo apuvälineyksikön Teijo Lehtonen.
Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueellaasuu yli 400 000 ihmistä. Perusliikkumiseen käytettävien apuvälineidenkäyttäjiä alueella on noin 20 000. Kyseisiin apuvälineisiin kuuluu esimerkiksirollaattorit ja pyörätuolit. Näiden lisäksi palvelun piirissä ovat myös muutapuvälineet kuten kyynärsauvat ja sähkösäätöiset sängyt.
- Palse.fi-portaalissa asiakas tai hänen asioitaan hoitava näkee kaikki apuvälineasiat helposti yhdestä paikasta. Sähköiset palvelut ovat nykyaikaa, ja kyseinen uudistus mahdollistaa ne myös apuvälineille, Teijo Lehtonen kertoo.
Yhteyshenkilöt:
Eveliina Sirviö
Asiakkuusjohtaja
Polycon Oy
+358 50 3611410
eveliina.sirvio@polycon.fi
Teijo Lehtonen
Vanhempi ammattimies
Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue / Alueellinen apuvälineyksikkö
040-7654321
teijo.lehtonen@pohde.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Polycon Oy on suomalainen julkisen sektorin prosessi- ja tiedonhallintaan erikoistunut ohjelmistotalo.
Palse.fi-portaali on Polyconin kehittämä palveluseteleiden, ostopalveluiden, hoitotarvikejakelun ja apuvälinepalveluiden asiointikanava. Portaalissa voit etsiä palvelusetelin oikeuttamalle palvelulle palveluntuottajaa ja hoitaa monipuolisesti hoitotarvikkeisiin sekä apuvälineisiin liittyviä asioita.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.