Pohjois-Pohjanmaan yrityssparraukseen valittiin 15 kasvuyritystä

Pohjois-Pohjanmaan Kasvupolun yritysvalinnat on tehty. Kasvupolun tuomariston edustaja Teemu Puumalainen Nordic Optionilta kertoo, että valinnoissa painotettiin yritysten markkinapotentiaalia ja kasvumahdollisuuksia.

Pohjois-Pohjanmaan Kasvupolku®-sparraukseen valittiin mukaan 15 yritystä. Hakijoita oli yhteensä 44. Valitut yritykset ovat:

• Caupo Group Oy, Oulu
  • Comille Oy, Kempele
  • Laatutrio Oy, Kempele
  • Ledistys Oy, Kempele
  • Mainostoimisto Seven-1, Rovaniemi
  • Mekiwi Oy, Oulu
  • Oulun Loistosähkö Oy, Kempele
  • Polaris Kielipalvelut Oy, Tornio
  • Quanttos Oy, Oulu
  • Ratecon Oy, Kempele
  • Room Boom Oy, Oulu
  • Sitema Oy, Oulu
  • Utua Finland Oy, Raahe
  • Whatevergroup Oy, Oulu

Yksi yritys ei halua nimeään julkisuuteen.

– Minusta meillä on kasassa mielenkiintoinen sekoitus erityyppisiä yrityksiä toimialan ja kehitysvaiheen suhteen ja hieno nähdä, että alueelta löytyy monipuolista yritystoimintaa. Valinnoissa painotettiin erityisesti markkinapotentiaalia ja kasvumahdollisuuksia sekä tähänastisia näyttöä unohtamatta ihmisiä yrityksen takana, Teemu Puumalainen Nordic Optionilta sanoo.

Kasvupolun tuomaristo arvioi sparraukseen hakeneita yrityksiä kriteereillä: markkinapotentiaali, tiimi, kasvukyky ja näytöt. Kriteerit ovat samat kaikilla Kasvu Openin Kasvupoluilla. Kasvupolun tuomaristoon kuuluvat:

• Jari Tuovinen, Oulun kauppakamari
  • Teemu Puumalainen, Nordic Option
  • Marjo Kolehmainen, Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjät
  • Virpi Spangar, OSAO
  • Leena Vuotovesi, Iin kunta
  • Krista Riekki, Talenom

KASVUPOLUN SISÄLTÖ JA ETENEMINEN

Sparraukseen valitut yritykset saavat maksutonta sparrausta kahdessa tapahtumapäivässä. Ensimmäinen tapahtumapäivä on 11.5.2021, ja se järjestetään digitaalisesti etäyhteyksien avulla. Toinen tapahtumapäivä on 8.9.2021.

Kaikille tapahtumapäiviin osallistuville yrityksille lähetetään henkilökohtaiset osallistumisohjeet.

KASVUPOLUN KUMPPANIT

Kasvupolku®-kumppanit yhdessä Kasvu Openin valtakunnallisten kumppanien kanssa mahdollistavat kasvuyrityksille maksuttoman sparrauksen.

Pohjois-Pohjanmaan Kasvupolun kumppanit ovat: Iin kunta, Nordic Option, OSAO, Oulun kauppakamari, Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjät ja Talenom.

Charlotta Lagerstam
charlotta.lagerstam@kasvuopen.fi

Kasvu Open on kasvuyritysten sparraaja. Tarjoamme monipuolisesti palveluja yrittäjille, joilla on kiikarissa liiketoiminnan kasvattaminen.

Kasvu Openin valtakunnalliset kumppanit ovat: Nordea, Business Jyväskylä, DNA, Keski-Suomen Liitto, KPMG, Varma, AWS, Kauppakamari ja Technopolis.