Pohjois-Savon sparrausohjelmaan 14 yritystä

" Jokainen yritys ja liiketoiminta on tärkeää, siksi pisteet kaikille hakijoille kasvuhalukkuudesta", tiivisti tuomariston Jussi Rieppo.
Mukaan ohjelmaan valikoitui yrityksiä, jotka osasivat parhaiten kuvata kasvupotentiaalin, skaalautuvuuden sekä sparraustarpeet.

Kasvu Openin järjestämään Pohjois-Savon Kasvupolku -ohjelmaan valittiin mukaan 14 yritystä. Valitut yritykset ovat:

• Aku & Ada, Kuopio
  • Anne Ruotsalainen, Kuopio
  • Balance Factor, Kuopio
  • Feel The Art, Kuopio
  • Hyvä Energia, Kuopio
  • Ks&Easy, Kuopio
  • Kuopion Ravirata, Kuopio
  • Mainostoimisto Taiga, Kuopio
  • NOETON, Jännevirta
  • Northern Pails, Helsinki
  • R2therapies, Kuopio
  • Savon Automaatio, Leppävirta
  • Scalar, Riihimäki
  • Vezer, Kuopio

Tämän lisäksi Pohjois-Savon alueelta valittiin yhteensä kuusi yritystä muihin Kasvupolku-ohjelmiin.

Mukaan valittiin Savon Lasituote Hiilineutraali teollisuus Kasvupolulle, Pakkasmarja Elintarvikealan Kasvupolulle, Luv North Verkkokaupan Kasvupolulle, RD Group Kasvua datasta Kasvupolulle sekä MT Mediateko ja APL Systems Omistajuuden Kasvupolulle.

KASVUPOLUN TUOMARISTO

Kasvupolulle haki mukaan laaja skaala eri toimialueiden ja eri kokoluokkien yrityksiä.

Yrityksiä yhdisti laadukkaat hakemukset, ja monella oli ajankohtainen ratkaisu esitettyyn markkinaan. Tuomaristo arvosti kansainvälistymissuunnitelmaa ja osaava tiimiä. Mukaan valikoitui yrityksiä, jotka osasivat parhaiten kuvata kasvupotentiaalin, skaalautuvuuden sekä sparraustarpeet.

– Kisa paikoista oli kovaa, mutta loppujen lopuksi valittujen yritysten osalta näytöt ja tiimi olivat ratkaisevassa roolissa. Jokainen yritys ja liiketoiminta on tärkeää, siksi pisteet kaikille hakijoille kasvuhalukkuudesta! Rohkaisenkin jokaista  jatkamaan samalla draivilla liiketoimintojen kehittämistä, sanoo tuomariston puheenjohtaja Jussi Rieppo Nordealta.

Ohjelman tuomaristoon kuuluvat:

• Marja-Leena Laitinen, Business Kuopio
  • Kaija Savolainen, Kuopion alueen kauppakamari
  • Jukka Turunen, KPY Novapolis
  • Jussi Rieppo, Nordea

Pohjois-Savon Kasvupolku -ohjelman kumppanit ovat Business Kuopio, KPY Novapolis, Kuopion alueen kauppakamari ja Pohjois-Savon liitto.

Ohjelman kumppanit yhdessä Kasvu Openin valtakunnallisten kumppanien kanssa mahdollistavat yrityksille maksuttoman sparrauksen.

Kasvu Open yhdistää kasvuhaluiset yritykset ja kasvun sparraajat. Visiomme on auttaa jokaista suomalaista yritystä tavoittamaan omat hullunrohkeat unelmansa.

Kasvu Openilla on Suomalaisen Työn Liiton myöntämä Yhteiskunnallinen Yritys -merkki.

Kasvu Openin valtakunnalliset kumppanit ovat: Nordea, Business Jyväskylä, If, Inhouse Group, BioPaavo, Suomalaisen Työn Liitto, Technopolis, Varma, Yksityisyrittäjäin säätiö ja Yritysjuristi.